Google ve Facebook’un yanı sıra reklam birliği BVDW ve IAB’nin de katılımcıları arasında bulunduğu “Coalition for Better Ads” (Daha iyi reklam koalisyonu), bir araştırmayla en sevilmeyen reklam tiplerini belirledi.
Masaüstü ve mobil cihazlarda daha iyi bir reklam deneyimi sunmak üzere internet devlerini ve reklam birliklerini bir araya toplayan koalisyon, araştırmanın ilk fazında Kuzey Amerika ve Avrupa’dan 25 binden fazla kişinin katılımıyla sonuca ulaşmış.
Araştırmada katılımcılar masaüstü için 55, mobil için 49 reklam tipiyle karşılaştırılmış.
Katılımcılardan dört farklı içerik sayfası okunması istenmiş. Bunların üçünde farklı reklam tipleri yer alırken, birinde hiç reklam yer almamış. Daha sonra katılımcılar, dikkat dağıtan ve sinir bozan reklamlara göre her okuma deneyimini puanlamışlar. Araştırmaya katılanlardan, ayrıca farklı reklam deneyimlerini de birbirlerine kıyaslayarak sıralamaları istenmiş.
Çalışmaya göre en istenmeyen reklam tipleri aşağıdaki şekilde sıralanıyor.
Masaüstü
Açılan pencere (pop-up) reklamlar
Otomatik oynatılan sesli video reklamlar
Geri sayımlı sayfa üzeri reklamlar
Büyük yapışkan reklamlar
Mobil
Açılan pencere (pop-up) reklamlar
Sayfa üzeri reklamlar
%30 ve üstü reklam oranı (sayfa toplamına göre)
Flaş etkili hareketli reklamlar (Sürekli değişen arkaplan rengi vb.)
Otomatik oynatılan sesli video reklamlar
Geri sayımlı sayfa üzeri reklamlar
Tam ekran kaydırarak geçilen reklamlar
Büyük yapışkan reklamlar
Bu reklam tiplerinin açıklandığı PDF’e buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.