Bugün size MetaHuman Creator aracıyla oluşturulan bazı gerçekçi insan yüzü tasarımlarını göstereceğiz. MetaHuman Creator, Epic Games tarafından birkaç ay önce oluşturulmuş bulut tabanlı bir yazılım. Nisan ayından beri erken erişim önizlemesi olarak sunuluyor. Ama bugün bazı inanılmaz örnekler görebildik.
Epic Games’in MetaHuman Creator aracı, gerçekçi insan yüzleri tasarlama konusunda harika
Örneğin Dana, New York’ta sanat eğitimi alan 24 yaşında bir kadını temsil ediyor. MetaHuman Creator ile neler yapılabileceğini pratik bir şekilde göstermek için bu karakter sadece yarım saatte oluşturuldu.
Dijital tasarımın farklı alanlarından birkaç profesyonel, video oyunları veya görsel-işitsel projeler için karakter oluşturma sürecinde bu aracın değerini vurguladı.
MetaHuman’a uygulanan sentetik sesler
Replica Studios, ses kayıtlarının ses örnekleri aracılığıyla video oyun karakterlerine veya görsel-işitsel projelere hayat veren bir seslendirme sanatçısı ekibiyle çalışıyor. Kayıtlar, diğer sentetik seslerden farklı olarak daha yüksek derecede gerçekçilik sunan bir AI sistemi tarafından oluşturuluyor.
Bu kaynağı, Epic Games tarafından MetaHuman’da sunulan demolardan biriyle birleştiren bu ses stüdyosu, sanal aktörlerle son derece ayrıntılı görsel-işitsel parçalar oluşturmanın zaten mümkün olduğunu gösteren bir video yayınladı.
MetaHuman’ın ilk demolarından Siren
Siren, Epic’in Çinli aktris Bingjie Jiang’dan esinlenerek bu avatara verdiği isim. Bu dijital karakter, dijital animasyonda uzun süredir kullanılan bir kaynak olan hareket yakalama sistemi aracılığıyla gerçek zamanlı olarak kontrol edilme özelliğine sahip. Bu teknoloji ile kullanım olanakları, örneğin dijital etkinlikler için sanal ana bilgisayarların oluşturulması gibi daha geniş alanlara genişletilebiliyor.
Bu proje, Epic Games’in onu Unreal Engine ile oluşturulmuş bir yaratım olarak vurguladığı 2018 Oyun Geliştiricileri Konferansı sırasında sunuldu. MetaHuman’ın halka açık sunumunun ardından Siren bu aracın portföyüne eklendi.
Görsel-işitsel alan için MetaHuman’ın potansiyeli
2018’de Epic tarafından sunulan bir başka örnek de, Macbeth’in satırlarını anlatan bir videoda görünen aktör Andy Serkis’in bu dijital versiyonu.
Örnek öncekine benzer olsa da, MetaHuman Creator’ın görsel-işitsel yaratmada nasıl çekiş kazanmaya başlayabileceğinin bir örneği.
The Mandalorian gibi üst düzey yapımlar daha önce MetaHuman’ın ana teknolojisi olan Unreal Engine’e güvenmiş olsaydı, gelecekte aynı kategorideki diğer projelerde kullanıldığını görmek garip olmazdı.