in

Dijital Lojistik Platformu eTA’nın başarısı

Tüketici alışkanlıklarının ve iş yapma biçimlerinin değiştiği bir dünyada her geçen gün dijital platformların toplam ticaretten aldıkları pay artıyor. TUBİSAD verileri; son 3 yılda Türkiye’deki e-ticaret sektörünün her yıl ortalama %41 büyüdüğünü ve Türkiye’deki tüketicilerin %67’sinin en az bir kez online alışveriş yaptığını gösteriyor.

Bu dönüşümün, B2B dünyasında da etkili olacağını öngören Borusan Lojistik 2011 yılında Ar-Ge merkezini kurarak dijital platform tasarımını başlattı ve lojistik alanındaki uzmanlığını, dijital teknoloji yatırımları ile birleştirerek kendi mühendisleri ile eTA’yı geliştirdi.

Araştırmalar, Türkiye lojistik sektörü paydaşlarının iş süreçlerini kendi köşesinde yalnızlık ve endişe içinde yönettiğini gösteriyor. Aynı gemide olan müşteri, şoför ve lojistik yetkilisi arasında entegre bir süreç yönetimi olmadığı için paydaşların memnuniyeti ve sektörün verimliliği düşüyor.

eTA endişeleri nasıl gideriyor?

Borusan Lojistik Genel Müdürü Mehmet Kalay,  “Lojistik sektöründeki paydaşların endişelerinin çözümü, sektörü daha dijital, daha entegre ve daha insan odaklı bir hale getirmekten geçiyor. Müşteri, kamyoncu ve lojistik firmalarından oluşan tüm paydaşları bir dijital platformda buluşturabilirseniz problemleri çözmeye başlarsınız. Çözülemeyen problemler de eTA platformu ile çözüme kavuşuyor. Hızlı tedarik, doğru fiyat, hızlı teklif, anında ödeme, 7/24 araç takibi, zamanında teslimat ve anında raporlama sunuyoruz. Avrupa’nın 3. büyük dijital platformu haline getirdiğimiz eTA paydaşlarımızın endişelerini gideriyor. eTA’yı ‘yol arkadaşı’ olarak büyütmeye devam edeceğiz” diyor.

eTA Platformuna’na 150 binden fazla kamyon ve TIR kayıtlı. Bu sisteme dahil olurken tüm belgelerini Borusan Lojistik ile paylaşan şoförler yük sahiplerinin beklentisini eksiksiz karşılayan bir tedarikçi havuzu oluşturuyor. Araçların hareketleri takip edilebiliyor. eTa üzerinden yük ve sevkiyatların tümü Borusan Lojistik güvencesiyle ulaştırılıyor. Microsoft.net ve Microsoft Azure altyapısıyla kurulan platform hem günlük operasyonları hem de uygulama güncellemelerini çok kolay bir şekilde yönetmeyi sağlayan bulut ortamında hizmet veriyor.

Ağustos 2019 itibari ile eTA platformunda 156.051 kamyon kayıtlı ve eTA mobil uygulaması 36.434 kamyoncunun telefonunda yüklü. Bu kamyoncuların 6.218’i Ağustos ayında ihalelere katılarak 38.083 sefer gerçekleştirdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Kurumsal teknoloji trendleri 2020'de yazılım ağırlıklı