Excel’de dosyaları ve sayfaları birleştirme kafa karıştırıcı geliyorsa, Excel’de sayfa ve dosya birleştirme işlemi ile ilgili her şeyi içeriğimizde anlattık.
Bazen, ihtiyacınız olan Microsoft Excel verileri birden çok sayfaya hatta dosyaya bölünmüş olabilir. Bu bilgilerin aynı belgede yer alması işinizi kolaylaştırabilir ve zaman kazandırabilir.
İhtiyacınız olan çeşitli hücreleri kopyalayıp yapıştırarak, hepsini belli bir sayfaya yerleştirmek mümkün. Ancak ne kadar çok veriyle çalıştığınıza bağlı olarak, bu işlem çok fazla zaman gerektirebilir. Bunun yerine, aynı görevin çok daha akıllıca bir yolunu tercih edebilirsiniz. Excel’de dosyaları ve sayfaları birleştirme işlemi, zaman kazandıran pratik bir işlem.
- Excel’de yüzde artış hesaplama [Nasıl Yapılır]
- Excel’de satır ve sütun sabitleme [Nasıl Yapılır]
- Excel’den Outlook’a kişileri aktarma [Nasıl Yapılır]
Excel’de dosyaları ve sayfaları birleştirme: Sayfa nasıl birleştirilir?
Excel, birden fazla sayfayı yeni bir dosyada birleştirmeyi kolaylaştırıyor. Bunun için aşağıdaki adımları takip edin:
- Birleştirmek istediğiniz sayfaları açın.
- Giriş>Biçim>Sayfayı Taşı ya da Kopyala’yı tıklayın.
- (Yeni çalışma sayfası) öğesini seçmek için açılır menüyü tıklayın.
- Tamam’ı tıklayın.
Excel sayfalarını tek dosyada birleştirme
Excel’de sayfaları birleştirmenin en kolay yolu, “Sayfayı Taşı ya da Kopyala” komutunu kullanmaktır. Bu yöntemin çeşitli sınırlamaları olsa da, hızlı ve kolaydır.
İlk olarak, aynı çalışma sayfasında birleştirmek istediğiniz sayfaları açın, ardından şu adımları takip edin:
- Ana sayfaya gidin.
- Biçim’i tıklayın.
- Sayfayı Taşı ya da Kopyala’yı seçin.
- Seçilen sayfaların nereye taşınacağına ve bu sayfaların sırasına ilişkin kontrolleri görmelisiniz.
- Yeni sayfa öğesini seçmek için açılır menüyü kullanın. Bu, tüm sayfalarınızı gönderdiğiniz ana Excel tablosu görevini görecektir.
- Sayfanın içinde bulundukları sırayı belirtmek için “Sayfadan önce” kutusunu kullanabilirsiniz.
- İşlemi, birleştirmek istediğiniz sayfaların geri kalanıyla tekrarlayın. Ardından ana belgenizi kayıt edin.
Excel verilerini tek sayfada birleştirme
Bazen, birden fazla veri kümesini alıp tek bir sayfa olarak sunmak isteyebilirsiniz. Verilerinizin önceden doğru şekilde biçimlendirildiğinden emin olmak için zaman ayırdığınız sürece, Excel’de bunu yapmak oldukça kolaydır.
Bu sürecin doğru işlemesi için iki önemli koşul vardır. İlk olarak birleştirdiğiniz sayfaların aynı başlıklar ve veri türleri ile tam olarak aynı düzeni kullanması gerekir. İkincisi, boş satır ya da sütun olamaz.
Verilerinizi bu özelliklere göre düzenlediğinizde, yeni bir çalışma sayfası oluşturabilirsiniz. Konsolidasyon adımlarını, verilerin bulunduğu mevcut bir sayfada çalıştırmak mümkündür.
- Bu yeni sayfada Veri sekmesine gidin ve “Birleştir”i tıklayın. Açılır menüden “Toplam”ı seçin ve ardından ihtiyacınız olan verileri seçebilmeniz için e-tablonuza erişmek adına, referans alanındaki butonu kullanın.
- Sonraki veri kümesini eklemek için “Ekle”ye tıklayın ve ardından, aynı şekilde verileri seçin. Bunu, birleştirmek istediğiniz tüm veri kümeleri için yapın. Excel’in Mac sürümünde Saç olan Gözat butonunu kullanarak, diğer çalışma sayfalarından seçim yapabilirsiniz.
- Diğer sayfalardaki verileri güncellemeye devam edecekseniz ve bu sayfada, verilerin güncel halini kullanmak istiyorsanız Kaynak verilere bağlantılar oluşturun başlıklı kutuyu işaretleyin. Ayrıca, yukarıda gösterildiği gibi etiketleri kullan onay kutuları ile hangi etiketlerin taşınacağını da seçebilirsiniz.
- Son olarak “Tamam”ı tıklayın.
Ne yazık ki, bu işlem hücreleri metin içeren hücreleri birleştirmek istiyorsanız uygun değildir. Sadece sayısal verilerle çalışır. Bu durumda VBA kullanmanız gerekecektir.
Excel dosyalarını VBA ile birleştirmek
Excel’de dosyaları ve sayfaları birleştirme konusunda, birkaç çalışma kitabındaki sayfaları bir çırpıda birleştirmek istiyorsanız, en iyi yol basit bir VBA makrosu yazmaktır. Özellikle bir görevi düzenli olarak gerçekleştiriyorsanız bu özellikle epey kullanışlı olacaktır.
- Öncelikle, birleştirmek istediğiniz tüm dosyaların bilgisayarınızda aynı klasörde olduğundan emin olun. Ardından, hepsini bir araya getirecek yeni bir Excel tablosu oluşturun.
- Geliştirici sekmesine gidin ve Visual Basic’i seçin.
- Ekle>Modül’ü tıklayın.
- ExtendOffice’in kılavuzundan alınmış aşağıdaki kodu kopyalayıp yapıştırın:
Sub GetSheets()
Path = “C:\[PATH TO FILES]”
Filename = Dir(Path & “*.xls”)
Do While Filename <> “”
Workbooks.Open Filename:=Path & Filename, ReadOnly:=True
For Each Sheet In ActiveWorkbook.Sheets
Sheet.Copy After:=ThisWorkbook.Sheets(1)
Next Sheet
Workbooks(Filename).Close
Filename = Dir()
Loop
End Sub
- Dosyaların bilgisayarınızda depolandığı yerin yolunu değiştirdiğinizden emin olun.
- Ardından, makroların etkinleştirilmesi için çalışma kitabınızı XLSM dosyası olarak kaydedin. Makroyu çalıştırın ve klasördeki tüm dosyalardaki tüm sayfaları içeren, tek bir çalışma kitabınız olduğunu göreceksiniz.
Excel verilerini birleştirmeden önce dikkat edilmesi gerekenler
Excel’de dosyaları ve sayfaları birleştirme işlemi karmaşık gelebilir. Bu, Excel ile ilgili en önemli derslerden birinin mantığını yansıtır, o da “geleceği planlamak her zaman daha iyidir”.
Veri kümelerini birleştirmek, her zaman ufak tefek baş ağrıları yaratabilen bir durumdur. Özellikle, uzun süredir kullanımda olan büyük elektronik tablolar ile çalışıyorsanız. Yeni bir çalışma kitabı üzerinde çalışmaya başladığınızda, dosyanın daha sonra nasıl kullanılacağına dair olasılık ve öngörüleri göz önünde bulundurmak en iyisidir.
Excel’de uzun süre kullanabileceğiniz belgeler oluşturmak harikadır. Ancak erken alınan bazı kararlar sonrasında sorun yaratabilir.