Excel’de hücreleri toplama, kimi zaman size oldukça pratik gelebilecek, basit adımlar içeren bir işlem. Excel kimi zaman karmaşık hesaplama ve formüllerle tanınıyor olsa da, temel aritmetik işlemleri konusunda fazlasıyla iyi. Excel’de birden çok hücredeki sayıların toplamını bulma gibi basit bir matematik probleminin çözümünün, Excel’de birkaç farklı yolu var.
- Excel’de dosyaları ve sayfaları birleştirme [Nasıl Yapılır]
- Excel’de başlık satırı nasıl oluşturulur?
- Excel’de yüzde artış hesaplama [Nasıl Yapılır]
Excel’de hücreleri toplama: Birleşik sütun ve hücrelerdeki sayılar
Excel’de hücre toplamı hesaplamanın en hızlı yolu, sayıların yer aldığı hücreleri seçmek ve ekranın sağ altını kontrol etmek. Seçilen hücrelerin toplamı, ortalaması ve seçilmiş hücre sayısı burada görünür.
Ancak, toplam sonucunu çalışma kitabının kendisine eklemek istediğinizi varsayarak devam edelim. Bu durumda yine, eklemek istediğiniz numaraları seçmelisiniz.
- “Formüller” sekmesinden, sayı listesinin toplamını bulmak için “Otomatik Toplam”ı tıklayın. Tıkladığınızda, Excel toplamı otomatik olarak bu listenin en altına ekleyecektir.
- Alternatif olarak formül çubuğuna, =TOPLA (A1:A5) formülünü yazabilir ve klavyede enter tuşuna basabilirsiniz. Enter’a bastığınızda formül çalışır ve parantezin içinde yer alan hücrelerin toplamı görünür.
Bitişik olmayan sütun ve hücreleri toplama
Çalışma kitabında herhangi bir boş hücreye tıklayın. Bu, bitişik olmayan sütunların toplamını görüntülemek için istediğiniz hücre olabilir.
- “Formüller” sekmesinden “Otomatik Toplam”ın sağındaki ok simgesini seçin.
- “Topla”yı seçin.
- Serideki ilk sayıyı tıklayın.
- “Shift” tuşuna basılı tutun ve aradaki tüm sayıları seçmek için o sütundaki son sayıya tıklayın.
- İkinci sayı sütununu eklemek için Ctrl tuşuna basılı tutun ve sütundaki ilk sayıdan son sayıya doğru aşağıya kaydırın. Alternatif olarak formül çubuğuna =TOPLA(D1:D3, F4:F6) formülünü ekleyebilirsiniz. İhtiyacınıza göre parantez içindeki hücreleri değiştirebilirsiniz.
- Formülü çalıştırmak için klavyede “Enter” tuşuna basmanız ya da formül çubuğundaki onay işaretine tıklamanız yeterli.
Excel’de hücreleri toplama işlemi işte bu kadar pratik.