Facebook – Giphy satın alma detayları: Web tabanlı animasyonlu (animated) GIF arama motoru ve platform sağlayıcısı Giphy, yaklaşık 400 milyon dolar değerinde bir anlaşma ile Facebook tarafından satın alınacak. Facebook, anlaşmanın şartlarını açıklamadı.
Giphy, paylaşılabilir, yüksek etkileşimli içerikler için merkezi bir kaynak haline gelirken, sunduğu animasyonlu GIF‘ler Facebook platformlarında ve web üzerindeki diğer sosyal uygulamalar ve hizmetler aracılığıyla kullanılabiliyor.
En önemlisi, Giphy, Facebook’un Instagram için dahili arama ve çıkartma işlevleri sunuyor. Satın alma ile Giphy, Instagram ekibinin bir parçası gelerek benzer şekilde çalışmaya devam edecek. Giphy, mevcut ve ek entegrasyonlarla Facebook’un diğer uygulamalarında da kullanılabilecek. İnsanlar yine de kendi GIF’lerini yükleyebilecek ve Facebook, Giphy’yi kendi markası altında kullanmaya ve dış geliştiricilere entegrasyon sunmaya devam edecek.
Facebook, Giphy için ek teknoloji geliştirmeye yatırım yapacağının yanı sıra hem içerik tarafında hem de uç nokta geliştirici tarafında yeni ilişkiler kuracağını belirtti. Şirket, Giphy’nin aldığı trafiğin %50’sinin Instagram, Messenger, Facebook ve WhatsApp da dahil olmak üzere Facebook’un uygulama ekosisteminden geldiğini de açıkladı.
Başlangıçta sadece gifler için bir arama motoru olan Giphy, 2013 yılında kuruldu. Web sitesinin ilk büyük ürün genişletmesi, aynı yıl tanıttığı Facebook üzerinden paylaşıma izin veren bir uzantıydı. Şirket, Twitter’ı da ikinci bir entegrasyon olarak hızla ekledi. Crunchbase’den en son verilere göre, Giphy, DFJ Growth, Lightspeed, Betaworks, GV, Lerer Hippeau ve daha fazlası dahil olmak üzere beş yatırım turu ile toplam 150,9 milyon dolar topladı.