Facebook, komşular arasındaki iletişime adanmış, sosyal ağ uygulamasında yeni bir bölümün açıldığını duyurdu.
Facebook artık komşuların birbirine bağlamak istiyor
“Mahalleler” veya kısaca “Komşular”, Facebook’un yeni girişiminin adı ve uygulama, komşularla iletişim kurma ve topluluk düzeyinde haber verme amacına odaklandı.
Bir pilot test olarak, bu yeni bölümün ilk aşaması Facebook tarafından Kanada’da, Calgary kasabasında geçen yıl Ekim ayında uygulandı.
Bu yeni özelliğin avantajı, profilin kişisel bağlantıları (arkadaş listesi) ile yalnızca sunulan yeni bölümde yer alacak mahalle bağlantıları arasındaki ayrım.
“Komşular” a katılmak için, hesabınızın ana profiline bağlı bir alt profil oluşturmanız gerekiyor. Bilgiler farklı alanlarda yönetilir, ancak oturum açma ve yönetim aynı hesaptan yürütülür.
Bu bölümde kullanıcılar, ortak ilgi alanlarına giren herhangi bir konuyu tartışmak için mahallelerine katılabilir veya yakındaki mahallelerle ağlar kurabilir. Ayrıca yakın çevrede sunulan ilgi çekici yerleri, önerileri veya hizmetleri keşfedebilirler.
Bu aracın gizlilik yönetimine gelince, beklendiği gibi Facebook’un sunduğu şartlar altında olacak. Bu nedenle, bu alandaki faaliyet, sosyal platform tarafından sergilenen reklamları da etkileyecek.
Diğer benzeri uygulamalardan bilinen deneyim, Facebook’un çözümünün kapsamı ve kullanım hacmi artarsa yüzleşmesi gereken ana zorluklardan birinin mesajların ölçülü olacağını gösteriyor. Sosyal ağ, moderatörlerin olacağını ve ayrıca her kullanıcının klasik Facebook’ta olduğu gibi diğer hesapları engelleme imkanına sahip olacağını belirtti.
Şu anda, mahalle toplulukları genellikle toplu iletişim kanallarını tercih ediyor. Çoğu zamansa basit bir WhatsApp grubu yeterli görülüyor. Bununla birlikte, bu yeni alternatif mahalle topluluklarının dikkatini ve güvenini çekmeyi amaçlıyor.