Facebook reklam gelirleri koronavirüs salgını sonrasında büyük ölçüde düştü. Dünya genelinde 190’dan fazla ülkeye yayılan ve 20 bine yakın kişinin hayatını kaybetmesine neden olan koronavirüs salgını, dijital ekosistemde de etkilerini gösteriyor. Facebook, yaptığı açıklamada koronavirüs salgınının, insanların sosyal izolasyon nedeniyle eve kapanmasına ve internet trafiğinin artmasına rağmen, reklam gelirlerinin azaldığını duyurdu.
Şirketten yapılan açıklamada, “Kullanıcı sayısında artış yaşanan hizmetlerin çoğundan gelir elde etmiyoruz ve covid-19’un yayılmasını azaltmak için agresif önlemler alan ülkelerdeki reklam gelirlerimizde azalma söz konusu oldu” ifadesine yer verildi.
Facebook hisseleri, işlem gördüğü NASQAD endeksinde son gün, yüzde 3’ten fazla değer kaybederek 155,78 dolar seviyesine geriledi.
Şirketten yapılan açıklamada ayrıca, salgından etkilenen ülkelerin çoğunda mesajlaşmanın geçen aya göre yüzde 50 oranında arttığı belirtildi. Avrupa’da salgının merkezi haline gelen İtalya’da, kullanıcıların mobil uygulamalarda yüzde 70’ten daha fazla zaman geçirdiği ifade ediliyor.
İtalya’da ayrıca, üç ve daha fazla kişinin katılımı ile yapılan grup konuşmaları da, yüzde 1000’in üzerinde arttı.
Facebook, reklam geliri kaybı yaşadığı pazarların detayına ya da yaşanan gelir kaybının büyüklüğüne dair bir yorum yapmayı ise reddetti.
Şirketin açıklaması, aktif kullanıcı sayısında artış olduğunu bildirmesine rağmen ilk çeyrek gelir beklentisinde kayıp öngören Twitter’ı akıllara getirdi.
Birçok reklamveren, koronavirüs salgınından ötürü ortaya çıkan belirsizlik nedeniyle, maliyetlerini düşürmek için pazarlama bütçelerinde kesintiye gitti. Birçok marka, hassas bir konu olan virüs salgını tartışmaları döneminde, reklam verme konusunda tereddüt ediyor.