Söylentilere göre Facebook, kullanıcıların takip edilip edilemeyeceklerini seçmelerine olanak tanıyan, izleme izni yetkisi verirse Apple’a dava açabilir.
- Milyonlarca Facebook kullanıcısının telefon numarası Telegram üzerinden satışa sunuldu
- Google, Apple, Amazon ve Facebook CEO’ları AB oturumuna davet edildi
- Facebook da Türkiye’ye temsilci atıyor
Apple, her gün kullandığımız sosyal ağların ve uygulamaların gerçek gizliliğini göstermek için bir süredir çalışıyor. Amerikalı şirket, mükemmel düzeyde olmasa da, kullanıcıların gözlerini açmalarına ve onlarla ilgili toplanan veri miktarının farkına varmalarına yardımcı oluyor.
Yakın tarihli bir sızıntı, konuyla ilgili olarak Facebook’un Apple’a büyük bir antitröst davası açmaya hazırlandığını iddia ediyor. Dünyanın birden fazla bölgesinde antitröst faaliyetleri ile suçlanan Facebook, Apple’ı rekabete zarar vermekle suçluyor.
Verilen bilgilere göre Facebook’un önümüzdeki haftalarda Apple’a açacağı bu yeni dava, iOS 14’ün bazı özellikleriyle ilgili olacak. Facebook’a yakın kişilere göre bu davanın ana motivasyonlarından biri Apple’ın henüz tam olarak kullanıma sunmadığı bir özellik olabilir.
Apple, iyileştirmeler eklemek ve hataları düzeltmek için yıl boyunca işletim sisteminin farklı güncellemelerini yayınladı. Bizi takip ediyorsanız bir süre önce sizi bir güvenlik sorunu nedeniyle iPhone’unuzu iOS 14.4’e güncellemeniz gerektiği konusunda uyardık.
Apple, ilkbaharda uygulamaların kullanıcı verilerini izlemeleri ile ilgili oldukça önemli bir gizlilik özelliğini kullanıma sunmayı planlıyor. Yeni bir güncelleme ile birlikte gelmesi beklenen bu özellik pek çok açıdan önemli olarak görülüyor ve ve çevrimiçi reklamcılık endüstrisini kökten değiştirebileceğine inanılıyor. Çünkü Apple, bu özellik ile birlikte iPhone kullanıcılarına bir uygulamanın onu izleyip izleyemeyeceğini seçme olanağı veriyor.
Reklam izleyicilerinin yaptığı şey verileri izlemek ve kişiselleştirilmiş reklamlar sunmaktır. Bu nedenle, hepimiz izlemeyi reddedersek, internet reklamı işi bugün olduğu kadar iyi olmayacaktır.
Yakın kaynaklara göre Mark Zuckerberg, Apple’ın uygulama geliştiricilerine yönelik kurallarının uygulamalar, oyunlar ve alışveriş gibi önemli alanlarda rekabeti engellediğini iddia ediyor.
Facebook, imajını düzeltmeye çalışıyor
Siyasi partilerle toplantılar, Zuckerberg’in kullanıcılarının mahremiyetine ilişkin açıklamaları … Görünen o ki Facebook, imaj temizleme kampanyasına başladı, ancak o kadar çok problem var ki, bu hamlelerin şirketin adını yeniden temize çıkarması pek olası görünmüyor.
Bu iki teknoloji devi arasındaki sürtüşme birkaç yıldır devam ediyor. Ve pek çok kesim tarafından görülüyor duyuluyor ve okunuyor. Her iki şirketin de neyi amaçladığı bilinmiyor.
Kısacası, Apple’ın ilkbaharda iOS 14’te başlatacağı özellik, yani Uygulama İzleme Şeffaflığı, App Store’daki uygulamaların, her türlü veriyi kullanabilmek için kullanıcılardan izin istemesini zorunlu hale getiriyor. Şirketlerin bu konuda ne gibi adımlar atacağı merakla bekleniyor.