Facebook’un Messenger ile olan macerası bitmiyor. Telefonlarda kullanmak için uygulama indirmeyi zorunlu kılmasıyla birlikte büyük eleştiri alan dev sosyal ağ, bu sefer de mesajlaşmayı kolaylaştıracak bir adım attı ve Messenger’ı Facebook.com ana sayfasından ayırıp, ayrı bir sayfada karşımıza çıkaran Messenger.com‘u yayına aldı.
Bu yeni yaklaşımla birlikte Facebook’un açık şekilde Messenger Business entegrasyonu için hazırlık yaptığı görülüyor. Business ile birlikte kullanıcılar direkt olarak firmalarla iletişime geçip sorular sorabilecek, ürün güncellemesi alabilecek ve kargo takip edebilecek.
Şu an için Web sürümü yalnızca İngilizce hizmet veriyor ve yalnızca İngilizce konuşulan ülkelerde çalışıyor. Şu an için Türkiye’den de direkt messenger.com yazarak giriş yapmak mümkün değil, ancak sayfanın giriş yapma kısmına messenger.com/login üzerinden erişip Facebook adresinizle giriş yaparak hizmeti kullanabiliyorsunuz.
Messenger Web, biraz WhatsApp’ın yeni çıkardığı Web sürümünü andırmasının yanında, Facebook üzerinden sohbeti sürdürmek için gayet güzel bir yol olmuş. Facebook’un her tarafındaki çok sayıda farklı etmenden ayrılmış, sade bir arayüzde yalnızca konuşmalara odaklanılabilecek bir uygulama olan Web hizmeti, Facebook’u yalnızca iletişim kurmak için kullanan ve kalabalığından bunalan kullanıcılara ilaç gibi gelecektir.
Facebook’un daha önce mobil cihazlarda yaptığı gibi Messenger Web’i Facebook.com’dan ayırıp ayırmayacağı veya Messenger için bir masaüstü yazılımı çıkarıp çıkarmayacağı konularında ise herhangi bir bilgi yok.