Facebook Müzik Gelir Paylaşımı hizmeti bugün şirket tarafından duyuruldu. Bu özellik, video içerik üreticilerinin, lisanslı müzik içeren videolarından paza kazanmalarını sağlıyor. Şirket, video üreticilerinin Facebook videolarında izin verilen müzikleri kullanmalarına ve yayın içi reklam gelirlerinden faydalanmarına izin vermek için “Müzik Gelir Paylaşımı” hizmetini kullanıma sunuyor. Şirkete göre bu, hem içerik üreticileri hem de müziğin haklarına sahip olan sanatçılar için yepyeni bir gelir akışı yaratıyor. Yapımcılar bu zamana kadar, müzikleri videolarına eklediğinde para kazanamıyordu.
Facebook Müzik Gelir Paylaşımı nedir?
Bu yeni hizmetle, Facebook videolarında 60 saniye veya daha uzun lisanslı müzik kullanan içeri üreticileri, bazı videolarından yayın içi reklamlar aracılığıyla para kazanabiliyor. Şirket bu yeni hizmetle ilgili çok ayrıntı vermese de, içerik üreticileri, her videodan yüzde 20’lik bir ödeme elde edebilecek.
Şirkete göre, Müzik Gelir Paylaşımı henüz Facebook Reels videolarında para kazanmak için desteklenmiyor. Facebook’un, ilerleyen zamanlarda Müzik Gelir Paylaşımı hizmetine markaları da dahil etmesi bekleniyor. İçerik üreticilerinin, içeriklerinden para kazanmasına yardımcı olacak olan Meta Bonus programına göz atmayı unutmayın.
İçerik üreticilerinin Müzik Gelir Paylaşımı hizmetinden yararlanabilmeleri için yayın içi reklamlar ve para kazanma uygunluk gereksinimlerini onaylaması gerekiyor. Müzik Gelir Paylaşımı hizmetinden yararlanmaya hak kazanabilmek için videoda kullanılan öne çıkan şarkının da Lisanslı Müzik Koleksiyonu‘na kayıtlı olması şartı bulunuyor. Post Malone, Tove Lo, Grupo La Cumbia, Leah Kate ve Bicep gibi şarkıcıların popüler şarkıları, üreticilerin bu haktan yararlanmasını sağlayabiliyor. Son olarak Meta, videonun aynı zamanda bir tür görsel öğe içermesi gerektiğini ve lisanslı müziğin tek başına videonun ana odak noktası olmaması gerektiğini vurguluyor.
Facebook Pazaryeri dolandırıcılıkları artıyor: Nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook ileriye dönük olarak, 60 saniye veya daha uzun videolarda lisanslı müzik kullananan içerik üreticilerinin, yayın içi reklamlar aracılığıyla bazı videolardan oara kazanabileceğini belirtti.
Tüm nitelikli videolar, içerik oluşturuculara sunulaz yüzde 20’lik bir gelir payına sahip. Geriye kalan geliri müzik haklarına sahip olan sanatçılar ve Meta alacak. Bir müzik kitaplığı aracılığıyla para kazandırabilecek şarkıların listesi içerik üreticileriyle paylaşılacak.
İçerik üreticileri, İçerik Stüdyosu’ndaki Lisanslı Müzik Koleksiyonuna giderek, Müzik Geliri Paylaşımı hizmetinde hangi şarkıların kullanılacağını görebiliyor. Video Facebook sayfasında yayınladıktan sonra eklenen müzik eğer Müzik Gelir Paylaşımı için uygunsa, üreticiler, İçerik Stüdyosu’nda ve Destek Gelen Kutusunda bir bildirim alıyor. Üreticiler aynı zamanda, videoyu sayfalarında yayınlandığında, ne kadar kazanç sağladığını ve paylaştığını bildiren bir bildirim daha alıyor. İçerik üreticileri kolaylıkla ne kadar gelir elde ettiğini takip edebiliyor.
Facebook Müzik Gelir Paylaşımı, bugünden itibaren dünya çapındaki tüm video içerik üreticilerinin kullanımına sunuluyor. Facebook’un önümüzdeki aylarda, müzik hizmetini sunduğu diğer ülkelerde, Amerika Birleşik Devletleri’nde desteklenen, yayın içi reklamlar aracılığıyla videolardan para kazanma fırsatı da sunuyor. Ayrıca Meta, Müzik Koleksiyonu’na daha fazla lisanslı şarkı eklemek için sanatçılarla iş birliği yapmaya devam edeceğini belirtiyor. Şirket aynı zamanda, video paylaşım ve bağlantı araçlarını geliştirme üzerinde çalışıyor.
Facebook’a göre, Hak Yöneticisi (Rights Manager) özelliği de içerik sahiplerine haklarını yönetme ve koruma konusunda yardımcı olacak.
Şirket bu hizmeti kullanıma sunduktan sonra, içerik üreticilerinin zamanı ve ilgisi için TikTok ile daha etkin bir şekilde rekabet edebilecek. Müzik Gelir Paylaşımıyla ilgili hazırladığımız bu yazımızı beğendiğinizi umuyoruz. Eğer beğendiyseniz Meta Pay’ın, Facebook Pay’ın yerini aldığı haberini de kontrol etmek isteyebilirsiniz.