Facebook özelleştirilebilir haber akışı ile karşınıza çıkan içerikleri artık kontrol edebileceksiniz. Meta bazı yeni özellikleri test ediyor. Sosyal medya platformu, kullanıcılara sitede gördükleri üzerinde daha fazla kontrol sağlayacak.
Facebook, özelleştirilebilir haber akışı ile kullanıcılar Haber Kaynaklarını kontrol edebilecek
Facebook bu testi ilk olarak İngilizce dilini kullanan kullanıcılar için kullanıma sunuyor. Test aşamasında, platform arkadaşlar ve aile, gruplar ve tanınmış kişiler için üç yeni alt menü sunuyor. Kullanıcılar bu menüleri kullanarak Haber Kaynağında görünenleri yapılandırabilir ve seçimlerine bağlı olarak bu öğelerin beslemelerindeki oranını koruma veya ayarlama seçeneğine sahip olabilir.
“Dünyanın dört bir yanındaki ülkelerde küçük bir yüzdeye test yapmaya başlayacağız ve önümüzdeki haftalarda kademeli olarak genişleyeceğiz.”
Trendyol ile Facebook’ta reklam vermek kolaylaşıyor
Facebook ayrıca reklamverenlere ve işletmelere bu yeni “Konu Hariç Tutma” özelliklerini sağlıyor. Reklamverenler de, içerikleri için üç ayrı konu arasından seçim yapabilecekler:
- Haber ve Politika
- Sosyal Konular
- Suç ve Trajedi
Son aylar Facebook için o kadar da kolay geçmedi. Frances Haugen, platformu ekstra kâr için nefret söylemini teşvik etmekle suçlamıştı. Facebook, özelleştirilebilir haber akışı özellikleri ekleyerek kurumsal imajını düzeltmeye çalışıyor. Meta, son zamanlarda hizmetlerinde hassas konulara yönelik sınırlı reklam hedeflemesi yaptı.