Facebook Reels, bu yılın başlarında Meksika, Hindistan ve Kanada’da test aşamasında kullanıcıların beğenisine sunulmuştu. TikTok’a rakip olarak geliştirilen bu özellik ABD’deki Facebook kullanıcılarının beğenisine sunuldu.
Facebook, TikTok ile rekabet edebilmek için Instagram’ın Reels özelliğini kendi uygulamasında test etmeye başladı. Facebook uzun süredir Instagram üzerinden TikTok ile rekabet ediyordu ancak bu rekabet şimdi Facebook uygulamasına da taşınıyor.
Facebook Reels, TikTok ile rekabet etmeye geliyor
Dev sosyal ağ, kullanıcıların kısa videolara olan ilgisini değerlendirebilmek için uygulamalarını güncellemeye devam ediyor.
Facebook’taki Reels, ilk etapta Instagram Reels’e özel kalacak olan Remix gibi bazı özelliklerin dışında Instagram Reels’in sahip olduğu araçların çoğuna sahip olacak. Facebook, kullanıcı geri bildirimlerine dayanarak Facebook ve Instagram arayüzlerinde bazı farklılıklar bulunduracak.
Facebook, içerik oluşturmayı kolaylaştıracak bir çok değişiklik yapsa da iki uygulama arasında çapraz yayın yapılamayacak.
Facebook, Reels içeriklerinin reklam içermeyeceği açıkladı ancak Instagram Reels gibi Facebook’da da ilerleyen süreçlerde reklam gösterilmesi olası.