Facebook, Hindistan’da bazı içerik oluşturucuların kısa Reels videolarını Facebook uygulamasının akışında yayınlayabilecekleri bir özelliği test etmeye başladı.
Bununla birlikte Facebook, ülkede Instagram’ın 165 milyon, Facebook’un ise 350 milyondan fazla kullanıcısı olduğunu hesaba katarak Hindistan’daki bazı önde gelen içerik oluşturucuların çok daha geniş bir kitleye ulaşmasını hedefliyor.
Hindistan’ın Facebook için ana pazar olduğu unutulmamalı, bu nedenle şirket en güncel hizmetlerinden bazılarını büyütmek için bu pazarı kullanıyor. Bu bakımdan Facebook’un Hindistan’da oldukça elverişli bir durumda olduğunu da belirtmekte fayda var, çünkü o pazarda Çin ile bağlantıları nedeniyle 58 diğer uygulama ile birlikte yasaklanan TikTok’a geçen yıl Haziran ayında izin verilmedi.
Şimdilik, çok sayıda takipçisi olan ve gelecekte daha fazla sayıda önde gelen içerik oluşturucuyu kapsamayı amaçlayan, pazardaki en önemli içerik oluşturuculardan bazıları da dahil olmak üzere, seçilen küçük bir içerik oluşturucu grubu bu testlere katılıyor.
İddia, Instagram’ın kendisi tarafından onaylandı. Bloomberg‘e göre Facebook kısa video formatının adını “Facebook’tan Reels” olarak değiştiriyor.
Facebook duvarlarındaki Reels gönderileri, Instagram kullanıcılarına sunulan aynı formatta görünecek ve içerik oluşturucular, Facebook’un araçlarını kullanarak içeriklerini oluşturabilecekler.
Mark Zuckerberg’ün kurucusu olduğu şirket, kendi ekosisteminde bulunmayan en başarılı uygulamaların işleyişini, kullanıcıları ilgilendiren her şeyi hizmet kapsamına getirmek için kopyalamaya zaten alıştık.
Bu bağlamda, Snapchat’in ‘hikayeler’ özelliğinin ardından TikTok’a odaklanmış durumdalar. TikTok, rakiplerine karşı daha fazla mesafe yaratmaya izin veren yeni girişimlerde ilerlemeye devam etmesine karşın, benzer çizgiye ulaşmak için hala uzun bir yol var.