Bu içeriğimizde Facebook reklamları ile nasıl daha fazla dönüşüm elde edeceğinizi açıklıyoruz.
Facebook’un algoritması sayesinde, kullanıcıların özet akışlarında aile ve arkadaşlardan gelen ücretsiz içeriklere öncelik verilmesi, Facebook reklamlarını işletmeler için bir zorunluluk haline getiriyor.
İyi haber şu ki, web sitenize trafik çekmek ve dönüşümleri artırmak için Facebook reklamlarını kullanmak çok kolay. Kilit konu, doğru hedefi seçmek ve ardından ona ulaşmanıza yardımcı olacak bir reklam tasarlamaktır. İşte bilmeniz gerekenler…
Facebook dönüşüm reklamı nedir?
Facebook‘ta bir reklam oluşturduğunuzda, yayınlamak istediğiniz reklamın türünü seçmeniz gerekir.
Seçenekler ise şunlar:
- Web sitesine daha fazla ziyaretçi çekin.
- Daha fazla mesaj alın.
- Web sitenizi tanıtın.
- Daha fazla çağrı alın.
- Daha fazla potansiyel müşteri edinin.
Dönüşümler için “Daha fazla web sitesi ziyaretçisi edinin” seçeneğini seçmelisiniz. Bu, hedef kitlenize reklam vermenize ve onları tek bir tıklamayla web sitenizi ziyaret etmeye ikna etmenize olanak tanıyacak şeydir.
Facebook dönüşüm hedefi nasıl seçilir?
Dönüşümlerinizi artırmak için web sitenize gelen trafiği artırmanız gerekse de, bir dönüşüm hedefi de seçmeniz gerekir.
İşletmenizin yapısına ve pazarlama hedeflerinize bağlı olarak, dönüşüm hedefiniz aşağıdakilerden herhangi biri olabilir:
- Listenizi oluşturmak için etkinleştirme
- Potansiyel müşteri oluşturma
- Ürünlerinizin satışı.
Belirttiğiniz hedef ne olursa olsun, Facebook, dönüşümleri izlemek için web sitenize yerleştirmek için size bir piksel (küçük bir kod parçası) sağlayacaktır.
Pazarlama hedeflerinize uygun bir hedef seçmelisiniz. Bir B2B şirketiyseniz, olası satışlara odaklanmanız gerekebilir. Yerel bir B2C şirketiyseniz, doğrudan satışlara yönelmek daha olasıdır.
Facebook reklam seti nasıl oluşturulur?
Bir reklam hedefi seçtikten sonra, bir reklam seti oluşturmanız gerekecektir. Burası, reklamınızı kimleri görmek istediğinize ve bu hedefe nasıl ulaşacağınıza karar vermeniz gereken yerdir. Başka bir deyişle, hedef kitlenizi bulmanız gerekir.
Kitlenizi yaş, yer, medeni durum ve gelir seviyesi gibi temel demografik bilgileri kullanarak seçebilirsiniz. İnsanları ilgi alanlarına göre hedefleyen psikografik bilgileri (hedef kitlenizin kişiliği, değerleri, tutumları, ilgi alanları ve yaşam tarzları) de kullanabilirsiniz. Örneğin, bir evcil hayvan tedarik mağazanız varsa, evcil hayvan sahiplerini ve Facebook’ta köpek ve kedilerle ilgili sayfaları takip eden kişileri hedefleyebilirsiniz.
Tek bir reklam kampanyasının birden çok reklam kümesine sahip olabileceğini unutmayın. Örneğin, kampanyanız satışları artırmayı hedefliyor olabilir ve farklı yaş gruplarını, cinsiyetleri veya yerleri hedefleyen reklam kümeleri oluşturabilirsiniz.
Reklam setinizi oluşturmak, aynı zamanda bir bütçe belirlemeniz gerektiği anlamına da gelir. Bu şekilde, bazı veriler toplayabilir ve reklamınızı yenilemeniz veya hedef kitlenizi genişletmeniz gerekip gerekmediğine karar verebilirsiniz.
Facebook Dönüşüm Reklamının Anatomisi
Oluşturduğunuz reklam, kampanyanızın başarısında önemli bir rol oynayacaktır. Bir Facebook dönüşüm reklamı beş temel bölümden oluşur:
- Resim veya video.
- Başlık.
- Ana yazı.
- Eylem çağrısı.
- Açıklama.
Her bölüm için gereksinimleri gözden geçirelim.
Resminiz veya videonuz için önerilen boyutta 1080 X 1080 piksel olan bir kare grafiğe ihtiyacınız var. Videolar 15 ila 60 saniye uzunluğunda, seçtiğiniz görsel ise dikkat çekici olmalıdır. Reklamınızın özet akışında görüntüleneceğini ve insanların onu kaydırmasını istemediğinizi unutmayın.
Başlık, reklamınızın en önemli kısmıdır. Hedef kitlenizin dikkatini çekmek için sadece yedi kelimeniz var, bu yüzden başlığınıza biraz zaman ayırdığınızdan emin olun. Kısa ve öz olmalıdır. Bazı terimler insanları harekete geçmeye teşvik ettiğinden, indirim, ücretsiz, sınırlı süre gibi kelimeler kullanmak her zaman iyidir.
Ana metin, başlığın altında görünür ve yaklaşık 125 karakterle sınırlıdır. Daha uzun metinler oluşturabilirsiniz, ancak Facebook bunu kısaltacaktır, bu nedenle en önemli içeriğinizi en başa eklediğinizden emin olun.
Harekete geçirici mesajınız, hedef kitlenize bir sonraki adımda ne yapacaklarını söyler. Satın al, git, iletişime geç gibi aktif eylemleri eklemelisiniz. Birçok etkili CTA’da (call to action) “şimdi” kullanılır, bu nedenle şöyle bir şey düşünebilirsiniz:
- Şimdi harekete geçin
- Şimdi alın
- Şimdi iletişime geçin
Son olarak, açıklama altı ila sekiz kelime ile sınırlıdır ve yalnızca onu yararlı bulabilecek kullanıcılara gösterilecektir.
Örneğin:
- Ücretsiz kargo.
- Teklif Salı günü sona eriyor.
- Sınırlı bir süre için.
Reklamınızı oluştururken her bir öğeyi dikkatlice düşünmek önemlidir.
Facebook dönüşüm reklamınızın performansını nasıl izleyebilirsiniz?
Son adım, Facebook’un reklam raporlarını kullanarak Facebook dönüşüm reklamınızın performansını izlemektir.
Reklam raporunuz pikselinize bağlıdır ve size reklamınızı kaç kişinin gördüğünü, demografik bilgilerinin ne olduğunu ve yapmalarını istediğiniz şeyi tıklayıp yapmadıklarını söyleyecektir.
Reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğine ilişkin özel raporlar oluşturmak için Reklam Raporlarını kullanabilirsiniz. Herhangi bir zamanda reklamlarınızı kimlerin gördüğünü, reklamlarınızın günün hangi saatinde en iyi performans gösterdiğini ve kaç kişinin reklamı tıkladığını, dönüşüm sağladığını vb. görebileceksiniz.
Topladığınız verilerle, istediğiniz sonuçları elde etmek için reklamlarınızı inceleyebilir, testler yapabilir ve reklamlarınızın kalitesini ve performansını nasıl artırabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Reklam raporları, tüm Facebook işletme kullanıcıları için ücretsizdir.
Facebook dönüşüm reklamları, web sitenize gelen trafiği artırmak ve yerel işletmelerin satışları artırmasına yardımcı olmak için en iyi araçlardan biridir. Önemli konu, reklamlarınızı doğru bir şekilde hedeflemek ve ardından hedef kitleniz için ilgi çekici içerik oluşturmaktır.