Facebook Shops özelliği ile birlikte işletmeler kendi ürünlerini Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformları üzerinden satışa sunabilecek. Peki Facebook Shops nedir, özellikleri ve entegrasyon seçenekleri nelerdir?
Facebook Shops özelliği işletmeleri desteklemek için geliştirildi
Dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından biri olan Facebook e-ticaret işine de giriyor. Amerika merkezli dev şirketten Salı günü yapılan açıklamaya göre, işletmeler artık kendi ürünlerini Facebook üzerinden listeleyerek satışa sunabilecek.
Kullanıcıların alış veriş yapabilecekleri Facebook Shops olarak isimlendirilen bu alanda, klasik e-ticaret sitelerinde yer alan pek çok özellik bulunacak. Dünya çapında büyük ses getiren Facebook’un bu hamlesi, e-ticaret sitelerini şimdiden tedirgin etmiş durumda. Zira bazılarına göre Facebook, elindeki imkanlar ve kullanıcı ağıyla Amazon, eBay ve Etsy gibi köklü alış veriş platformlarının en büyük rakibi haline gelebilir.
Facebook yöneticilerinden Dan Levy ile konuyla ilgili kendisiyle yapılan bir röportajda söz konusu hamlenin işletmeleri desteklemek amacıyla yapıldığını söyledi. Pandemi sırasında oluşan ekonomik sarsıntılardan oldukça etkilenen işletmeleri desteklemek istediklerini belirten Levy, Facebook Shops sayesinde alış veriş faaliyetlerinin artacağını ve daha kolay bir hale geleceğini ifade etti..
Facebook Shops nedir, özellikleri…
Online alışverişe imkan sağlayacak olan Facebook Shops, sahip olacağı pek çok özelliğiyle klasik bir e-ticaret sitesini aratmayacak. Buna göre Facebook Mağazalar olarak Türkçe’ye çevirebileceğimiz bu platformda, işletmelerin ürünlerini sergileyebileceği kataloglar yer alacak.
İşletmeler kendi ürünlerini dijital olarak sergileyebilecekler. Sergilenen bir ürün doğrudan Facebook üzerinden satılabileceği gibi herhangi dış bir e-ticaret platformuna yönlendiren bağlantılar da kullanılabilecek.
Facebook Shops, Instagram, WhatsApp ve Messenger uygulamalarından kullanılabilecek
Facebook bu özelliğini çoklu kanallardan destekleyecek adımlar da atacak. Buna göre kullanıcılar Instagram, WhatsApp ve Messenger uygulamalarıyla da işletmelere kolay bir şekilde ulaşabilecek.
Shops özelliği yalnızca Facebook’ta değil Instagram’da da yer alacak. Instagram Shops ile birlikte her iki platformda da aynı ürün ve hizmetler aynı şekilde eş zamanlı olarak sergilenip satışa sunulabilecek. Dünyanın en büyük sosyal ağlarından Facebook ve Instagram bu özellikleriyle birlikte sosyal ticaretin önünü açmış olacak.
Facebook Shops entegrasyon seçenekleri de sunuyor
Facebook Shops ve Instagram Shops, sıfırdan e-ticaret alt yapısı oluşturmak istemeyen işletmeleri de göz önünde bulundurarak, Shopify, BigCommerce ve WooCommerce gibi yazılımlarla iş birliği yapacak. Bu sayede daha önce bu yazılımları kullanan işletmeler, ürünlerini doğrudan Facebook Shops’taki mağazalarına entegre edebilecekler.
Bu hamleyle birlikte Facebook ve Instagram’ın reklam gelirlerinde büyük bir artışın yaşanacağı ifade ediliyor. Online e-ticaret özellikleriyle dünya devlerine rakip olacak Facebook’un bu hamlesi alış veriş konusundaki pek çok alışkanlığı değiştirecek gibi görünüyor.