Spotify’ın yeni mini oynatıcısından bağımsız olarak, Facebook podcast’lere olan bağlılığını güçlendiriyor. Bu anlamda şirket, podcast oynatıcısını uygulamaya entegre ederek geliştirdiğini doğruladı.
Şu anda, podcast içerik üreticilerinin yeni içeriklerini, onları kendi sayfalarında takip eden kullanıcı topluluğu arasında dağıtılmak üzere oynatıcıya nasıl gönderebilecekleri bilinmiyor.
Facebook podcast’lere odaklanıyor
Elbette, oynatıcının kullanımı içerik üreticileri için isteğe bağlı olacak. Kendi RSS kanallarını gösterebileceklerini ya da yeni içeriklerini her dağıtmaya başladıklarında manuel olarak yüklemelerini sağlayacak bir panele sahip olacaklarını düşünebiliriz.
Resmi olarak sunulması için “birkaç ay” beklemek zorunda kalacağız bu nedenle bazı detayları daha sonra öğreneceğiz.
Facebook birkaç gün önce yaptığı açıklamada, “170 milyondan fazla insan Facebook’taki yüz binlerce podcast sayfasına bağlı ve 35 milyondan fazla kişi podcast’lerle ilgili hayran gruplarının üyesi.” demişti.
Bu entegrasyon, diğerleri gibi, kullanıcıların bazı aktiviteler için uygulamadan çıkmalarına gerek olmadığını ve şirketin podcast segmentinde Google, Apple gibi diğer devlerle rekabet etme niyetini gösteriyor.
Diğer parçaları bir araya getirirsek, Clubhouse ve diğer benzer uygulamalara karşı rekabet etmek için yakın zamanda Canlı Ses Odaları geldi, bu nedenle ileride bu odalardaki oturumların ses kayıtlarının daha sonra podcast olarak dağıtılması da mümkün.
Ek olarak şirket, yakın zamanda Hotline adında başka bir deneysel Clubhouse klonunu sundu.
Podcast’lere gelirsek bu içerikler Facebook’un reklamverenlerin izleyicilerle segmentli bir şekilde birleştirebileceği reklam desteği olarak da hizmet edebilir ve ayrıca podcastlerin içerik üreticileriyle bile paylaşılabilecek bir gelir kaynağı olarak hizmet edebilir.