Uzun zamandır beklenen, Facebook ve Ray-Ban akıllı gözlüğünün 9 Eylül’de tanıtılacağı duyuruldu. Yıllarca süren spekülasyonlardan sonra Facebook ve Ray-Ban, artırılmış gerçeklik gözlüklerinin tarihini açıkladı. 9 Eylül Perşembe, tüm dünyada Facebook’un Snapchat’in akıllı gözlüklerine rakip olduğu gün olarak bilinecek.
Ray-Ban, ünlü gözlük markası Facebook ile ortaklığını Temmuz ayı sonlarında doğruladı. Artırılmış gerçeklikte (AR) kullanılacağı iddia edilen bu yeni cihazların piyasaya sürülmesi için her şey yolunda görünüyor.
Facebook ve Ray-Ban’in akıllı gözlüklerinin ilk videoları
Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, bir ay önce şirketin mali rapor konferansında Facebook ve Ray-Ban arasındaki işbirliğini duyurdu. Her halükarda, iş veya zevk için artırılmış gerçeklik sektörünü geliştirmekle ilgileniyor.
https://www.instagram.com/tv/CThzhsCHdsm/?utm_source=ig_web_copy_link
Kızı, birkaç saat önce Facebook tarafından işletilen ve 100 milyondan fazla takipçisi olan Instagram hesabında onunla eskrim yaparken görüldü. Bu açıdan bakıldığında, video yeni özellikler kullanılarak çekilmiş olabilir.
Bosworth ayrıca, “Birçok farklı şey üzerinde çalışıyoruz. En büyüklerinden biri sabit AR.” Bosworth, Facebook CEO’su Mark Zuckerberg ve ailesiyle tatildeyken birkaç videoda görüldü. Gerçekleşecek etkinliğe bir selam niteliğinde olan güneş gözlüğü emojisi videoya eşlik ediyor.
https://twitter.com/boztank/status/1434947706393223168
Bu galerideki videolar, Snapchat’in Spectacles güneş gözlüklerinin ürettiği filmlerin stiliyle aynı olmasa da benzer gözüküyor. Facebook, ayrıntıları paylaşmak için yarın ki sunumu bekliyor gibi görünüyor.
Dünya ile etkileşimde olun
Ray-Ban ile yapılan işbirliğinin net bir estetik hedefi var. Her iki sosyal ağ da Oculus Quest 2 gibi şimdiye kadar sunulan ağır ve hacimli sanal gerçeklik gözlüklerinden uzaklaşmayı amaçlıyor.
Facebook’un şu ana kadar sağladığı verilere göre, gözlükler fotoğraf çekecek ve çevrelerini izleyerek onlar hakkında faydalı bilgiler verecek. Anahtarlarınızı bıraktıysanız sizi bilgilendirebilir veya bir telefonun işlevlerinin bir kısmını değiştirmek yerine sizi hedefinize yönlendirebilirler.
Yarın, cihaz kullanıcılara tanıtılacak. Facebook’un yıllardır uğraştığı her şeyi ve insanların bu fütüristik gözlükleri piyasaya çıkarsa ne zaman satın alabileceklerini yarın öğreneceğiz.