Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Teknoloji

Facebook WhatsApp konuşmalarını analiz etmek istiyor

Facebook, WhatsApp'in şifreleme ve gizlilik vaatlerini ihlal etmeden özel konuşmaları analiz etmenin yollarını arıyor

Yazar: Nihat Bilge
04/08/2021
Kategori: Teknoloji
Facebook WhatsApp konuşmalarını analiz etmek istiyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

WhatsApp’ın güvenlik araçları arasında öne çıkardığı özelliklerden biri de gizlilik garantisi olarak mesajlarının uçtan uca şifrelenmesi. Yakın zamanda yayınlanan bilgilere göre Facebook, bu sohbetlerin şifrelenmiş verilerinin içeriğini, reklam amaçlı olarak ancak şifrelerini çözmeden analiz etmenin bir yolunu araştırıyor.

WhatsApp mesajlarında 2016 yılından beri uçtan uca şifreleme var. Kısacası bu teknoloji, bu platformun sunucularına erişilse bile mesajların üçüncü şahıslar tarafından ele geçirilmesini engelliyor. Şu anda Facebook, bu konu etrafında bir çalışma geliştirmek için yapay zeka araştırmacıları arıyor.

Facebook WhatsApp konuşmalarını analiz etmek istiyor
Facebook WhatsApp konuşmalarını analiz etmek istiyor

Birden fazla kez ertelenmesine rağmen Facebook, WhatsApp’a reklam eklemeyi planlıyor. Bu noktada, reklam kişiselleştirme genellikle her kullanıcının göz atma bilgilerinden açıkça çıkarılan verilere dayanıyor. Bu araştırma ile Facebook, şifreli WhatsApp mesajlarına dayalı olarak reklamları filtrelemeye ve profil oluşturmaya başlayabilir. Facebook, bulguları, reklam hedefleme yaklaşımlarını etkilemeden kullanıcı verilerini şifrelemek için de kullanabilir.

Facebook, homomorfik şifreleme tekniği üzerinde çalışıyor

Bu tekniğe “homomorfik şifreleme” deniyor ve büyük ölçüde matematiksel formüllere dayanıyor. Microsoft, Amazon ve Google gibi diğer büyük medya şirketleri de bu tekniğin üstesinden gelmek için çalışıyor. Homomorfik şifrelemenin amacı, şirketlerin verileri şifreli kalırken okumasına ve analiz etmesine izin vererek sahiplerinin gizliliğini korumak.

Facebook, “Şu anda WhatsApp için homomorfik şifrelemeyi düşünmek için çok erken” dedi. Şirket, bu teknolojiyi kullanarak önemli faydalar elde edebilir. Facebook’un iş modelinin ana gelir direklerinden biri olarak reklam kampanyalarına sahip olduğu göz önüne alındığında, bu teknikle iş amaçlarına uygun etkili hedef kitle hedeflemesi yapılabilir. Ayrıca, bu girişim, ortaya çıkan yasal düzenlemeler ve şirketin kullanıcılarının kişisel bilgilerini yönetme biçiminde artan vatandaş ilgisi ile uyumlu hale getirilebilir.

Bu girişim, erken bir aşamada devreye alınan bir projeye yanıt veriyor. Facebook, homomorfik şifrelemeden yararlanmaktan yıllarca uzakta olabilir. Zamanı geldiğinde, bu veya başka bir şirket tarafından, çevrimiçi reklamcılık sistemlerinin evrimi için önemli bir emsal oluşturacak.

Etiketler: analizFacebookgizlilikhomomorfik şifrelemekonuşmareklamsohbetuçtan uca şifrelemeWhatsApp

İLGİLİ YAZILAR

Sosyal medyada başarılı olma rehberi
Teknoloji

Sosyal medyada nasıl daha başarılı olunur?

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Sosyal medyada başarılı olma rehberini sizin için hazırladık! Bu rehberde, Facebook, Instagram, Twitter veya başka bir platformda olsun, sosyal medyada...

Devamını oku
Facebook gizlenen gönderileri geri alma
Rehber

Facebook gizlenen gönderileri geri alma

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Facebook gizlenen gönderileri geri alma yollarını sizler için yazımızda derledik. Gönderiyi kaldırmayı veya gizlemeyi düşünmemiş olsanız bile, gizli bir Facebook...

Devamını oku
Bağlantılı araç aplikasyonları nedir?
Güvenlik

Dikkat: Üçüncü taraf otomotiv uygulamaları önemli gizlilik riskleri taşıyor

Yazar: DIGITAL REPORT

Bağlantılı araç aplikasyonları sürücülerin hayatını kolaylaştıran çeşitli özellikler sunuyor. Ancak bunlar aynı zamanda risk kaynağı da olabiliyor. Kaspersky uzmanları, bağlantılı...

Devamını oku
Boyner Now nedir?
Teknoloji

Boyner Now ile önce dene sonra öde devri başlıyor

Yazar: DIGITAL REPORT

600’ü aşkın markayı bünyesinde barındıran Boyner Now’la istediğiniz ürünler sadece 90 dakikada kapınıza geliyor. Üstelik dilerseniz randevulu teslimat seçeneğiyle ürünlerinizin...

Devamını oku

SON YAZILAR

POCO’nun amiral gemisi modelleri POCO F4 ve POCO X4 GT tanıtıldı

Teknosa’da dijital dönüşüm mağazalarla sürüyor

Dijitalleşen milyonlarca belge 140 bin ağacı korudu

Schneider Electric: Dijitalleşmede Edge Bilişim’in rolü daha fazla önem kazanacak

eBay NFT trendine katılıyor

Citroen, Ami’nin başarısının ardından Elon Musk ile dalga geçti

Hayat kurtaran drone DJI Matrice 30

Tether, İngiliz Sterlini’ne sabitlenmiş; GBP₮’yi piyasaya sürüyor

iPhone 14 Pro Max çıkış tarihi sızdırıldı

En iyi Web3 coinleri

ÇOK OKUNANLAR

İçerik bulunamadı

SON REHBERLER

Fall Guys Error 200 1040: Fall Guys bağlantı hatası çözümü

En canlı gece fotoğrafları için 7 ipucu

Fall Guys’da çapraz platform nasıl kullanılır?

Spotify’da çalma listesi nasıl silinir?

Facebook gizlenen gönderileri geri alma

Elden Ring Viridian Amber Medallion nasıl elde edilir?

Samsung Galaxy S22 serisi ile gece fotoğrafçılığı rehberi

God of War evrenine Last of Us ekleniyor

Apple AirPods Pro bir cihaza nasıl bağlanır?

LoL’ün yeni şampiyonu Nilah hakkında her şey

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

Go to mobile version