Facebook, bugün yaptığı bir açıklamayla yayın içi reklamları Türkiye’de hayata geçirdiğini duyurdu. Yeni özellik ile birlikte bundan böyle Türkiye’deki video içeriği üreticileri ve yayıncıları Facebook’ta yer alan video içerikleri öncesinde, sırasında veya sonrasında kısa reklamlar ekleyerek para kazanabilecek.
Facebook, yayın içi reklamları Türkiye’de başlatıyor
- Facebook, Messenger’daki önemli bir sesli arama açığını giderdi
- Facebook, mobil uygulamasına eklediği karanlık mod özelliğini herkese açık bir şekilde test ediyor
- Instagram’da Facebook’tan gelen mesajları engelleme [Nasıl Yapılır]
Sayfası yayın içi reklamları kullanmaya uygun olan video içeriği üreticileri ve yayıncıları, bu reklamları İçerik Stüdyosu‘ndan yöneterek belirli videolara yerleştirilebilecek veya Facebook sayfalarındaki tüm videolar için etkinleştirebilecek.
Facebook Medya Ortaklıkları Yöneticisi Eren Sağır, özellikle pandemi döneminde birçok insanın Facebook platformlarındaki video içerikler aracılığıyla bağlantı kurabildiğini belirtti. Ayrıca topluluk hissini yaşayabildiğini dile getiren Eren sağır şöyle konuştu: “Video, Facebook’taki en popüler içeriklerin başında geliyor. Türkiye’deki profesyonel yayıncıların, dizileriyle dünyada ün kazanmış yapımcıların, habercilerin, spor kulüplerinin, içerik üreticilerinin de içinde olduğu milyonlarca kullanıcımız var. Bu kullanıcılar en ilgi çekici videolarını paylaşmak için Facebook’a geldiğini görüyoruz. Bu durum bize video gelir dağılımı programımızı Türkiye’ye de getirmemiz için ilham verdi. Facebook videolarının, Türkiye’deki tüm video içerik üreticileri için yeni bir gelir elde etme fırsatı yaratacak olmasından ötürü çok heyecanlıyız.”
Yayın içi reklamlara uygunluk kriterleri ve İçerik Stüdyosu’nu kullanmaya başlama ile ilgili daha fazla ayrıntılı bilgi için Facebook Yayın İçi Reklamlar Hakkında sayfasını ziyaret edebilirsiniz.