Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Facebook’un yeni ‘Gizlilik Merkezi’ nedir ve nasıl çalışıyor?

Yeni "Gizlilik Merkezi" bağlantısı, erişimi olan kişiler için "Ayarlar ve Gizlilik" bölümünde görünecek

by Eray Eliaçık
10/01/2022
in Teknoloji
Facebook'un yeni 'Gizlilik Merkezi' nedir ve nasıl çalışıyor?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Meta tarafından Facebook kullanıcı verilerinin kullanımına kapsamlı bir genel bakış sağlayacak yeni bir “Gizlilik Merkezi” özelliği kullanıma sunuldu. Bu araç, Meta’nın Facebook kullanıcı verilerini nasıl kullandığı ve bunları sınırlamak için neler yapabileceğiniz konusunda daha fazla şeffaflık sunacak.

Facebook’un yeni ‘Gizlilik Merkezi’ nedir?

Başlangıçta Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bazı Facebook masaüstü kullanıcılarıyla sınırlı olacak olan yeni Gizlilik Merkezi, Meta’nın her birinde topladığı verileri ve isterseniz veri takibinden nasıl çıkabileceğinizi açıklayan beş ayrı bileşen içeriyor.

Facebook'un yeni 'Gizlilik Merkezi' nedir ve nasıl çalışıyor?
Facebook’un yeni ‘Gizlilik Merkezi’ nedir ve nasıl çalışıyor?

Bu beş unsur şunlardır:

  • Güvenlik – Hesap güvenliğinizi güçlendirebilir, iki faktörlü kimlik doğrulama gibi araçlar ayarlayabilir veya Meta’nın veri kazımayla nasıl mücadele ettiği hakkında daha fazlasını keşfedebilirsiniz.
  • Paylaşım – Gönderdiklerinizi kimin gördüğü veya Etkinliği Yönetme gibi araçları kullanarak eski içeriği profilinizden nasıl kaldıracağınız konusunda endişeleriniz varsa, bu tam size göre.
  • Toplama – Meta’nın topladığı birçok veri biçimi ve Bilgilerinize Erişin gibi araçlar aracılığıyla bunlara nasıl erişebileceğiniz hakkında bilgi edinebilirsiniz.
  • Kullanım – Verileri nasıl ve neden kullandıklarını ve ayrıca Meta’nın bilgilerinizin nasıl kullanıldığını kontrol etmek için sunduğu seçenekleri öğrenin.
  • Reklamlar – Gördüğünüz reklamları belirlemek için kişisel bilgilerinizin nasıl kullanıldığı ve Reklam Tercihlerini kullanarak bunları nasıl yöneteceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinin.
Bu yazımız da ilginizi çekebilir
50.000’den fazla Facebook kullanıcısı özel gözetimin kurbanı oldu

Bunların çoğuna, ayarlarınızdaki Facebook’un ‘Gizlilik Kısayolları’ gibi geçmişte alternatif yollarla erişilebiliyordu ve Facebook, bu kontrolleri daha belirgin hale getirmek ve daha fazla kişiyi bilgilerini güncellemeye teşvik etmek için 2020’de bir ‘Gizlilik Kontrolü’ aracını da kullanıma sunmuştu.

Tags: ayarlargizlilikkişisel veriMetanasıl çalışıyornedirreklamlarveri güvenliği

İLGİLİ YAZILAR

Google ve Meta, TPU'yu PyTorch ile uyumlu kılıyor
Yapay Zeka

Google ve Meta, TPU’yu PyTorch ile uyumlu kılıyor

by Kerem Gülen

Google, Meta Platforms ile iş birliği yaparak, Tensor İşleme Birimlerini (TPU) dünyanın en yaygın kullanılan yapay zeka çerçevesi PyTorch ile...

Read moreDetails
Facebook profesyonel modda günde 2 link sınırı
Teknoloji

Meta, Facebook’ta bağlantı paylaşımına günlük kota getiren ücretli bir test başlattı

by Aytun Çelebi

Meta, Facebook'ta profesyonel mod kullanan hesaplar ile sayfalarda bağlantı paylaşımını sınırlayan bir deney başlattı. Test kapsamında kullanıcılar, aylık 14,99 dolara...

Read moreDetails
Meta Çin scam'lerinden 16 milyar dolar kazandı
Güvenlik

Meta, Çin scam’lerinden 16 milyar dolar kazandı

by Aytun Çelebi

Reuters ajansının bugün yayımladığı araştırmada, Meta şirketinin sosyal medya platformlarında gazeteci Jeff Horwitz'in kasıtlı olarak kuralları ihlal edeceğini açıkça belirttiği...

Read moreDetails
Paramount'un X hesabı faşist bio'yla hacklendi
Marka

Meta, yapay zekada açık kaynaktan kapalı kapılara neden döndü?

by Kerem Gülen

Meta, yapay zeka stratejisinde radikal bir dönüşüme imza atıyor. Şirket, uzun süredir savunduğu açık kaynaklı "Llama" modellerinden vazgeçerek, "Avocado" kod...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM