Dropbox CEO’su Drew Hudson, nadir görüldüğü için Unicorn adı verilen milyar dolarlık startup döneminin bittiğini ve daha zor bir dönemin başladığını söylüyor.
Bir zamanlar, aslında bundan çok da uzun değil, üç beş yıl öncesine kadar, az sayıda startup milyar dolar değerlemesine ulaştığı için bunlara mitolojideki tek boynuzlu at olan Unicorn adı verilmişti. Ancak Hudson, artık bu startup’ların on milyarlarca dolar değerlemeye ulaştığını ve bunun yönetilmesi çok zor olduğunu belirtiyor.
“Decacorn” adını verdiği bu startup’ların, daha sağlıklı işlere dönüşebilmeleri için ihtiyaç duyacakları kaynakları bulmaları gerçekten de zorlaştı. Risk sermayesi ve diğer serbest pazar fonları bu şirketlerin ihtiyacı olan parayı sağlamayı ya riskli buluyor ya da bu miktarlarda yatırım yapmıyor.
San Fransisko’daki Bloomberg Teknoloji Konferansı’nda konuşan Drew Hudson, “Nakit para oksijen gibidir, dalış tüpünüz her boşaldığında yatırımcılardan almak zorunda kalırsanız, bitirebilirsiniz” dedi.
Sağlıklı bir iş modeli oturtamadığı ya da reklam almakta geç kaldığı için yatırıma bel bağlayanların geleceği iki öngörü yansıtıyor. Birincisi LinkedIn gibi rekor fiyatla satın alınmak, ikincisi de Uber gibi riskli sularda yüzmek…