Oyuncular ve mod geliştiricileri, AMD’nin birkaç hafta önce yanlışlıkla sızdırdığı FSR4 dosyaları üzerinde deneyler yapıyor. Bu çalışmalar, en son FidelityFX Super Resolution (FSR) 4 teknolojisinin, bu teknoloji için tasarlanmamış olmasına rağmen eski RDNA 2 mimarili RX 6000 serisi kartlarda çalışmasını sağladı. Uygun yapay zeka hızlandırıcıları olmadan yeni modeli kullanmak performansı düşürse de, görüntü kalitesinde gözle görülür bir artış sağlanıyor. Bu durum, eski AMD kartlarına sahip oyuncular için yeni seçenekler sunuyor.
AMD’nin FSR4 teknolojisi, şirketin en yeni dinamik ve yapay zeka destekli ölçeklendirme modelidir. AMD, Nvidia ve Intel GPU’larında neredeyse evrensel destek sunan önceki FSR nesillerinin aksine, en son sürüm AMD’nin RX 9000 serisindeki en yeni RDNA 4 GPU’ları için özel olarak geliştirildi. Önceki nesil 7900 XT ve 7900 XTX modelleri ham rasterizasyon yetenekleri açısından AMD’nin en güçlü GPU’ları arasında yer alsa da, FSR4 desteği RX 9060 XT gibi daha mütevazı yeni nesil kartları da kapsıyor.
Ancak AMD’nin sızdırdığı dosyalar, FSR4’ün diğer GPU nesillerinde de kullanılmasının önünü açtı. ComputerBase’e göre teknoloji, özellikle güçlü modeller olmak üzere RX 7000 serisi kartlarda oldukça iyi çalışıyor. VideoCardz ise bazı mod geliştiricilerinin, Stellar Blade oyununda bir RX 6800 XT üzerinde FSR4’ü çalıştırmayı başardığını bildirdi. Bu denemede performans %10 ila %20 arasında düşerken, XeSS gibi diğer modellere kıyasla görsel olarak çok daha iyi sonuçlar elde edildi. Geliştiriciler, bu yöntemin yalnızca halihazırda 100fps civarında çalışan oyunlarda anlamlı olduğunu vurguladı.
Bu ölçeklendirme yönteminin eski kartlarda performansı bu kadar düşürmesinin nedeni, yalnızca AMD’nin yeni RX 9000 GPU’larında bulunan Wavefront Matrix Multiply-Accumulate (WMMA) hızlandırıcılarının eksikliğidir. Bu donanım mevcut olduğunda, kartlar performanslarında yalnızca yüzde birkaç puanlık bir kayıp yaşıyor.
Mod geliştiricilerinin bu yöntemi çalıştırmak için kartlarında eski bir AMD Radeon sürücüsü olan 23.9.1 sürümünü kullanmaları gerekti. Bu işlemden sonra FSR4, hem Linux hem de Windows sistemlerinde işlevsel hale geldi.
AMD, FSR ile genellikle kodunu daha yaygın ve açık kaynaklı hale getirerek Nvidia’dan farklı bir yol izlemişti. FSR4, şirketin bu konuda safları sıklaştırdığı ilk teknoloji oldu. Topluluk tarafından geliştirilen bu tür modifikasyonların başarılı olması, gelecekteki Redstone güncellemesinin uyumluluğu genişletebileceği yönündeki söylentileri de beraberinde getiriyor. Bu başarılı denemelerin ardından AMD’nin, uyumlu oyunlarda daha yüksek görüntü kalitesi isteyen oyuncular için bunu bir seçenek haline getirip getirmeyeceği merak konusu.




