Google, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm kullanıcılara yapay zeka destekli bir işletme arama özelliğini sunmaya başladığını duyurdu. Teknoloji devi ayrıca, Google Arama’nın yapay zeka modunu Gemini 2.5 Pro modeliyle geliştiriyor ve derinlemesine araştırma yetenekleri ekliyor.
Yeni işletme arama özelliği, müsaitlik ve fiyatlandırma hakkında bilgi toplamak için sizin adınıza yerel işletmeleri aramak üzere yapay zekayı kullanıyor. Bu özelliğin amacı, telefonla birisiyle konuşmak zorunda kalmadan bilgilere erişmenize yardımcı olmak. Google, bu özelliği ilk olarak Ocak ayında şirketin Search Labs deneyimlerine katılan kullanıcılarla test etmeye başlamıştı.
Bu özelliği kullanmak için “yakınımdaki evcil hayvan kuaförleri” gibi bir arama yapmanız gerekiyor. Sonuçlarda “AI’dan fiyatlandırmayı kontrol etmesini iste” şeklinde yeni bir seçenek belirecek. Buradan, randevu ve hizmetler hakkında bilgi almak için birkaç soruyu yanıtlayarak farklı yerel işletmelerden bilgi alabiliyorsunuz. Örneğin, hangi tür evcil hayvanınızın olduğu, hangi hizmetlere ihtiyacınız olduğu ve hizmeti ne zaman istediğiniz sorulacak.
Bir Google sözcüsü, bir işletmeye yapılan her aramanın, Google’dan bir kullanıcı adına arayan otomatik bir sistem olduğunu belirterek başladığını söyledi. Birkaç yıl önce Google’ın benzer bir işletme arama özelliğiyle insan konuşmasını taklit etmesi nedeniyle tepkiyle karşılaştığını belirtmek gerekiyor; bazı kullanıcılar şirketin insanları başka bir insanla konuştuklarını düşündürerek yanıltmasından endişe duymuşlardı. Bu tepkinin ardından Google, bu aramaları yaparken yapay zekanın kendini bir robot olarak tanıtacağını belirtmişti.
Yeni işletme arama özelliği, Google AI Pro ve AI Ultra aboneleri için daha yüksek limitlerle Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm Arama kullanıcılarına sunulmaya başlanıyor.




