digital report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
digital report
Digital Report Girişim

Girişimciliğin altın çağı geldi mi?

Yazar: DIGITAL REPORT
16 Haziran 2016
Kategori: Girişim
A A
Girişimciliğin altın çağı bugün mü?

Girişimciliğin altın çağını mı yaşıyoruz?

Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Girişimciliğin altın çağı derken tam olarak ne kast ediyoruz, biraz açalım. Günümüz şartları girişimcilik serüvenini bir nebze olsun kolaylaştırıyor. Kârlı bir iş fikrini hayata geçirmek için gereken ilk adımları internet bağlantısı ve biraz boş zaman sayesinde atmak mümkün.

  • Uber’in Avrupa kavgası: Bir vaka incelemesi
  • 2016’nın en iyi teknoloji yatırımcıları

Girişimciliğin altın çağı

Bugünün teknolojisi girişimlerin işini kolaylaştırırken, sayıları hızla artan melek yatırım ağları, hızlandırıcılar ve kuluçka merkezleri de iyi fikirlerin kârlı modeller ile başarılı girişimlere dönüşmesi için üzerlerine düşeni yapıyor. Tüm bunlar ışığında, girişimci olmak için iyi bir zamanda yaşadığımızı söylemek yanlış olmaz. Peki fark etmeden girişimciliğin altın çağı gelmiş olabilir mi?

Bu soruyu yanıtlamak için önce “altın çağ” terimini anlamsal olarak ele almak gerekiyor. Örneğin, yaşadığımız zamanı şartları açısından girişimciler için önceki dönemlerden daha iyi veya girişimcilerin bir daha değerlendirme şansı bulamayacağı fırsatlar içeren bir zaman olarak yorumlamak, altın çağ teriminin karşılığı olabilir.

Öte yandan, altın çağ kafa karıştırıcı şekilde sayısal bağlantılarla da yorumlanabilir. Örneğin, girişimlerin en çok kâr ettiği veya aynı pazarda rekabet eden girişimcilerin sayısının en yüksek olduğu zaman da aynı şekilde altın çağ olarak yorumlanabilir.

Altın çağ terimi yerine göre farklı şekillerde yorumlanabilir. Bu yazıda altın çağdan kastımız ise daha genel bir tanımı içeriyor: Girişimcilerin fikirlerini kârlı işlere dönüştürmelerini daha önce olmadığı kadar kolaylaştıran dönem.

Tanım üzerindeki soru işaretlerini giderdikten sonra soruya dönecek olursak; gerçekten girişimciliğin altın çağını mı yaşıyoruz?

Evet çünkü…

Yaşadığımız dönemin girişimciliğin altın çağı olduğunu savunan argümanlar şu şekilde:

  • Küresel bağlantı: İnternet penetrasyonu öyle boyutlara geldi ki, artık insanlar herhangi bir yerden dünyaya bağlanabiliyor. İnsanların ve işlerin çevrimiçi olmasıyla, internet yatırımcılar, çalışanlar ve müşteriler için en iyi fırsatların ulaşılabileceği bir hazine haritasına dönüştü.
  • Ücretsiz kaynaklar: Sahip olduğumuz ücretsiz kaynaklar gerçek bir dijital refahın varlığını kanıtlıyor. Wikipedia dünyanın bilgisini herkese sunuyor, YouTube video dersleriyle öğretiyor ve Google Analytics herkesin web sitesini metrik verilere dayanarak yönetmesini mümkün kılıyor. Dünyanın bilgisi ve işlevsel araçlar parmaklarımızın ucunda ve artık veriye dayanmayan kararlar almanın hiçbir bahanesi yok.
  • Kitle onayı: Sosyal medya ve kitlesel fonlamanın girişimcilik şartlarını dramatik biçimde iyileştiren etkilerini görmezden gelmek mümkün değil. Potansiyel müşteri tabanı, yatırım seçeneği, pazar araştırması kaynağı ve yeni fikirler için deneme alanı rolü üstleniyorlar. En iyisi de tüm bunların gerçek zamanlı gerçekleşmesi.
  • Yatırım bolluğu: Melek yatırımcıların ve risk sermayedarlarının sağladığı yatırım miktarı açısından girişimciliğin altın çağının yaşadığı söylenebilir. Geride kalan 10 yıllık süreçte girişimlere yapılan yatırımlar sürekli bir yükseliş grafiği seyretti ve CB Insights verilerine göre, 2014 yılında (tümü kayıt altına alınan en güncel sene) girişimlere yapılan yatırımlar 47,3 milyar dolar seviyesine yükseldi.
  • Popüler kültür: Yaşadığımız dönemin girişimcilere yaklaşımını da atlamamak gerekiyor. Mark Zuckerberg, Elon Musk ve Travis Kalanick gibi girişimciler rock yıldızları gibi sevilen ünlü insanlar. İnsanlar girişimcileri seviyorlar ve onların getirdiği değişimleri takip etmeye meyil gösteriyorlar.
  • Dijital tüketim: Modern zamanlarda para harcadığımız ürünlerin büyük bir bölümü dijital. Özellikle bilgi ve eğlence alanında tüketim ve harcama alışkanlıkları inanılmaz boyutlarda. Bununla da sınırlı değil, dijital ürünler yavaş üretim süreçlerine ve yüksek maliyetlere sahip olmadıklarından girişimciliği niş bir uğraş olmaktan çıkardı.
  • Blue Ocean: Blue Ocean iş dünyasına getirilen yeni bir yaklaşım ve rekabetin yerine pazarlarda yeni alanlar yaratmayı ifade ediyor. Günümüz teknolojik gelişmeleri daha fazla fikrin işe dönüşme adımları atmasını mümkün kılarken, girişimciler teknolojinin mümkün kıldığı doğrultuda insanlara ihtiyaç duyduklarını bilmedikleri çözümler götürebiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Huawei, dünyanın en büyük akıllı telefon üreticisi oldu

Hayır, girişimciliğin altın çağı henüz gelmedi, çünkü…

Günümüzün girişimciliğin altın çağı olduğunu reddeden argümanlar da gözardı edilebilecek cinsten değil.

  • Yatırımda seçicilik: Yaşadığımız dönemin altın çağ olduğu argümanlardan birinde yatırımların sürekli arttığına dikkat çekilirken, bu yatırımların nereye gittiği ise karşıt görüşü destekliyor. CB Insights’ın aynı raporunda, 2014 yılında gerçekleştirilen 47,3 milyar dolarlık yatırımların yalnızca en iyi iş planına sahip 3600 girişime gittiğini gösteriyor. Bu açıdan bakıldığında, küresel girişimcilik ekosisteminde zayıfın yittiği sıkı bir doğal seleksiyonun işlediğini söylemek mümkün.
  • Başarısızlık oranı: Teknoloji girişimlerinin hızlı yükselişi iki taraflı bir madalyon. Çoğu aynı hızla başarısızlığa uğrayabiliyor. Çoğu girişimci başarılı olmadan önce defalarca başarısızlığı tadıyor. Teknoloji trendlerinin ve müşterilerin ilgisinin değ çok hızlı değişmesi, girişimlerin kârlılığını korumasını zorlaştırıyor.
  • Yüksek rekabet: Blue Ocean’ın savunduğunun aksine, kimileri internetin getirdiği bağlantı ve hızın, rekabeti çok daha sert ve anlık hale getirdiği görüşünde. Haksız sayılmazlar; eğer iyi bir fikirle sahneye çıkarsanız, dünyanın dört bir yanından girişimciler bundan haberdar olup modelinizi iyileştirip karşınıza rakip olarak çıkabilirler.

Gerçekten girişimciliğin altın çağın geldi mi? Söylemesi güç. Kesin olan bir şey varsa o da günümüz girişimcilerinin daha fazla fırsata, kaynağa ve başarma şansına sahip oldukları. Gelgelelim, açılan yeni kapıların beraberinde yeni zorlukları ve sınırlamaları getirdiğini de unutmamak gerekiyor.

Etiketler: analizgirişim
PaylaşTweet'lePaylaşGönderPaylaş

İLGİLİ YAZILAR

Fibabanka'nın teknoloji girişimi Finberg'ten, Getir'e yatırım

Fibabanka’nın teknoloji girişimi Finberg’ten Getir’e yatırım

OnePlus'ın kurucu ortağının yeni markası: Nothing

OnePlus’ın kurucu ortağının yeni markası: Nothing

Identify, Türkiye'de şirket kurdu

Identify, Türkiye’de şirket kurdu

Apple, ABD'de Irk Eşitliği ve Adalet Girişimi'ni başlattı

Apple, ABD’de Irk Eşitliği ve Adalet Girişimi’ni başlattı

SON HABERLER

Yeni bir Nintendo Switch geliyor: 4K çözünürlüklü ve OLED ekranlı
Teknoloji

4K çözünürlüklü ve OLED ekranlı yeni Nintendo Switch geliyor

Huawei P50, Nisan ortasında iki önemli özellikle geliyor
Teknoloji

Huawei P50, iki önemli özellikle nisan ortasında geliyor

Epson geleceğin akıllı gözlüklerini tanıttı
Teknoloji

Epson geleceğin akıllı gözlüklerini tanıttı

Finberg’ten yurt dışına ilk yatırım
Fintech

Finberg’ten yurt dışına ilk yatırım

Yeni Acer Swift 3, dikey ekran severler için 3:2 görüntü oranıyla fark yaratıyor
Teknoloji

Yeni Acer Swift 3, dikey ekran severler için 3:2 görüntü oranıyla fark yaratıyor

WhatsApp, kaybolan fotoğraf özelliği sunacak
Teknoloji

WhatsApp, kaybolan fotoğraf özelliği sunacak

SON FORUM GÖNDERİLERİ

Stalk nedir, stalking nedir, ne a …yazan Fair2 ay önce
Kolayca Instagram foto indir: Ins …yazan Fair2 ay önce
Android için en iyi yaşlandırma u …yazan Fair2 ay önce
Instagram güncelleme hakkında her …yazan Fair2 ay önce
iPhone 12'de 5G'yi kapatmayazan Fair2 ay önce
digital report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM