Google, Hydra isimli yeni bir reklam dolandırıcılığı ile savaşıyor. Uygulama trafiğinin taklit edilmesine ve reklam verenlerden milyonlarca lira çalınmasına imkan veren yeni yöntemin, bugüne kadar ki en karmaşık reklam dolandırıcılığı yöntemi olduğu ifade ediliyor.
Teknoloji devi Google, tarihin en büyük reklam dolandırıcılık faaliyetlerinden biri ile karşı karşıya. ABD basınında yer alan haberlere göre, Google ve Google’a reklam verenler, Hydra isimli bir dolandırıcılık yöntemi ile bugüne kadar milyonlarca dolar dolandırıldı.
İlgili haberlere göre bir reklam dolandırıcılık tekniği olan Hydra, ilk olarak geçtiğimiz yıl, İsrailli ağ güvenlik şirketi Protected Media tarafından tespit edildi. Dolandırıcılar söz konusu yöntemi kullanarak bugüne kadar tahmini olarak yüz milyon doları aşan bir miktarda haksız kazanç elde etti.
Tarihin en büyük reklam dolandırıcılığı operasyonlarından bir tanesi olarak görülen Hydra ile, dolandırıcılar uygulama trafiğini taklit ederek, Google’ın reklam sistemini kandırmayı başardı. Uzmanlar, dolandırıcıların Hydra yöntemi ile Google’dan ve Google’a reklam veren kişi ve kuruluşlardan toplamda 130 milyon dolar civarında bir para çaldığını iddia ediyor.
Hydra, bugüne kadarki en karışık reklam dolandırıcılığı operasyonu
Google reklam verenlerinin yüz milyonlarca dolar dolandırılmasına yol açan Hydra operasyonu hala devam ediyor. Söz konusu operasyonu bir yıl önce tespit eden İsraill merkezli ağ güvenlik şirketi Media Protected CEO’su Asaf Greiner, Hydra’nın bugüne kadar görülmüş en karmaşık reklam dolandırıcılığı faaliyeti olduğunu söylüyor.
Greiner, Hydra’nın sahte trafik oluşturmak için cep telefonlarını taklit ettiğini ve kullandığı yöntem bakımından, önceki dolandırıcılık operasyonlarına göre çok daha sofistike bir yapıda olduğunu söyledi. Hydra’nın çeşitli reklam ağları üzerinden trafik satarak tespit edilmekten kurtulabildiğini belirten Greiner, kullanılan taktikler sayesinde milyon dolarların nereye gittiğinin de gizlenebildiğini ifade etti.
Greiner’in ifadelerine göre, Hydra ile yalnızca ABD’de her gün en az sekiz bin oyun ve eğlence uygulaması üzerinden 100 milyon reklam gösterimi üretiliyor. Gerçek insanlar tarafından görülmeyen bu reklamlar, reklam verenlere yüz milyonlarca dolara mal oluyor.
Media Protected CEO’su Asaf Greiner Google reklam verenlerine bu ölçüde büyük zararlar veren Hydra yöntemi ile ilgili elde ettikleri bulguları, Google’un ve sahtekarlık, kötü amaçlı yazılım, korsanlık ve dijital reklamcılıkta şeffaflık eksikliği ile mücadele eden bir sektör kuruluşu olan Güvenilir Hesap Verebilirlik Grubu’nun dikkatine sunduklarını ifade etti.