Google, 2.6 milyar dolar karşılığında Looker Data Sciences adlı veri analiz yazılımı üreticisi şirketi satın aldı. İngiltere’nin rekabet düzenleyici kurumu anlaşmayı onayladı ve rekabete zarar vermeyeceği konusunda karar aldı.
Google, İngiltere’nin rekabet yetkililerinden onay aldıktan sonra 2,6 milyar dolar karşılığında Looker Data Sciences’ı satın aldı. ABD Adalet Bakanlığı ve Avusturya Federal Rekabet Kurumu tarafından benzer araştırmaları takip eden Rekabet ve Piyasalar Kurumu incelemesi, anlaşmanın fiyatları artırmayacağını veya rakiplerin verilere erişimine zarar vermeyeceğine karar verdi.
İş zekası analiz yazılımı üreten Looker, planlanan 2,1 milyar dolarlık Fitbit satın almasının yanı sıra, Google’ın uzun yıllardır en büyük kazanımı olabilir.
Google Cloud CEO’su Thomas Kurian, anlaşmanın tamamlandığını açıklayan bir blog yazısında, “Birlikte, müşterilere işletmelerinin her katmanındaki bilgileri entegre eden ve görselleştiren kapsamlı bir analiz çözümü sunmaktan heyecan duyuyoruz” dedi. Müşterilerin ‘verilerinin tam kontrolünü’ elinde tutacağını da sözlerine ekledi.
Rekabete uygunluk nasıl değerlendirildi?
İngiltere’deki düzenleyici kuruluş CMA, üç aşamalı bir değerlendirme yaptı. İş zekası araçları tedarikinde iki şirket arasındaki rekabet kaybının fiyatların artmasına veya kalite düşüşüne yol açıp açmayacağına bakıldı. CMA bunun olası olmadığını düşündü, çünkü Google ve Looker, Microsoft, Oracle, Tableau, SAP ve IBM gibi diğer sağlayıcılar arasından hala seçim yapabilen iş zekası araçları kullanan işletmeler tarafından önemli rakipler olarak görülmeyecek.
CMA, rakip iş zekası sağlayıcılarını pazardan çıkarmak için Google’ın çevrimiçi reklamcılık ve web analizi alanındaki pazar gücünden yararlanıp yararlanamayacağını değerlendirdi. CMA, Google’ın rakiplerinin çevrimiçi reklamcılık ve web analizi hizmetlerinden ihtiyaç duydukları Google tarafından üretilen verilere erişmesini zorlaştırabilmesine rağmen, bunu yapmaya teşvik edeceklerine dair güçlü bir kanıt bulunmadığını tespit etti.
Kurum, değerlendirmenin bir parçası olarak, şirketlerin stratejik planlarını detaylandıran binlerce dahili belgeyi ve çok sayıda müşteri ve rakipten gelen sunumları içeren çok çeşitli kanıtları inceledi.