Google Alerts, şirketin en popüler ücretsiz işletme araçlarından birisidir, bu yazımızda nedir, nasıl kullanılır sorularını yanıtlarken, kurulumu ve ipuçları gibi bilgileri bir araya getirdik.
Alerts size çok az çabayla, üstelik ücretsiz olarak çok sayıda değerli bilgi verecektir.
Bu yazıda:
- Google Alerts kullanmaya başlamak için bilmeniz gerekenler
- Daha etkili ve iyi Alerts (uyarılar) ayarlama ipuçları
- Gelişmiş içgörüler ve bilgiler alabilmek için yapmanız gerekenleri anlatacağız.
Google Alerts nedir?
Google Alerts, arama terimleri etrafında arama etkinliğini takip eden ve abonelere e-postalar göndererek bulunan sonuçları gösteren bir bildirim hizmetidir. Adından da anlaşılacağı gibi Google tarafından sağlanır ve ücretsizdir.
Google Alerts hangi avantajları sunuyor?
Her ne kadar son dönemde Alerts’ten daha iyi çözümler ortaya çıkmaya başlasa da, bu aracı kullanmak için hala oldukça iyi nedenler var.
- Ücretsizdir
- Kurulumu hızlıdır
- Diğer araçlarınızı tamamlamak için kullanabilirsiniz
Hedeflerinize ulaşmada yardımcı olabilir
Hangi pazarlama stratejisini kullanırsanız kullanın, öncelikle neyi amaçladığınızı bilmeniz gerekiyor. Öncelikle, Google’ın sizin için neyi izlemesini istediğinizi ve neyi başarmayı umduğunuzu bulmanız gerekir. Hedefleriniz şunları içerebilir:
- Hızlı tepki vermek için markanız hakkındaki olumsuz yorumları takip etmek
- Büyük blogların ve haber sitelerinin rakipleriniz hakkında söylediklerini görmek
- Değişiklikleri ve trendleri izlemek için sektörünüzdeki temel terimleri takip etme
- İçeriğinize katkıda bulunacak yeni yayınlar, web siteleri ve blog’lar bulmak
- İnsanların sizin hakkınızda ne söylediğini görmeye çalışmak
Google Alerts özellikleri
- Basit anahtar kelime izleme: Alerts ile Google’ın izlediği kaynaklardaki herhangi bir anahtar kelimeyi takip edebilirsiniz. Bu, bloglar, forumlar, haber siteleri, YouTube ve aslında tüm web anlamına gelir.
- Hakkınızda konuşulanları e-postalar: Alerts, takip ettiğiniz anahtar kelimelerden her bahsedildiğinde size bir e-posta gönderebilir. Bunları istediğiniz zaman google.com/alert adresinde de görüntüleyebilirsiniz.
- Gerçek zamanlıya yakın hız: Google, bu e-postaları alma sıklığı belirlemenize izin verir. Seçeneklerden biri, onları yayınlandıkları gibi almaktır. Dolayısıyla, internette anahtar kelimelerinizden bahsedildiği anda e-posta ile bilgilendirilirsiniz. Ayrıca günde bir veya haftada bir almayı da seçebilirsiniz. Ücretsiz bir hizmet için bunlar oldukça iyi seçenekler.
Google Alerts ne yapmaz?
- Sosyal medya takibi: Sosyal medyada ne söylendiğini bilmek istiyorsanız, bir sosyal takip aracı kullanabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamasının ne kadar önemli hale geldiği göz önüne alındığında, böyle bir aracı zaten kullanıyor olmalısınız.
- Raporlama: Alerts, size herhangi bir analiz veya rapor göstermez. Alerts çok daha basittir ve oturum açılacak bir platform veya uygulama yoktur. Basit kampanyalar oluşturabilir ve nerede anahtar kelimelerden bahsedildiğini görebilirsiniz. Hepsi bu.
Dolayısıyla, takip ettiğiniz kelimelerden ne sıklıkla bahsedildiği ya da bu sayının artıp artmadığı gibi istatistikleri alamazsınız.
Google Alerts kurulumu
Google Alerts’i kurmak oldukça kolaydır. Aşağıdaki adımları izleyin:
- Google.com/alerts adresine gidin ve kullanmak istediğiniz Google hesabıyla giriş yapın.
- Anahtar kelimelerinizi seçin. Onları benzersiz kılmaya çalışın, genel bir kelime ayarlarsanız, e-posta kutunuz dolup taşacaktır.
- Bildirim frekansını seçin. Gerçek zamanlı mı yoksa belirli sabit zamanlarda mı e-posta alacağınızı burada belirlemelisiniz.
- Kaynaklarınızı seçin. Alerts sosyal medyayı kapsamaz, ancak haber sitelerini, blogları, videoları ve hatta kitapları dahi takip edebilir.
- Takip edilecek dili seçin.
- Bölgeyi seçin. Markanız yalnızca belirli ülkelerde mevcutsa veya yeni pazarlara açılıyorsanız, bu değerli olabilir.
- “Yalnızca en iyisi” ve “her şey” arasından seçim yapın. Başka bir deyişle, anahtar kelimelerinizden her bahsedildiğinde mi haberdar olmak istiyorsunuz, yoksa Google’ın en önemlilerini seçmesine izin mi vereceksiniz?
- Bildirimlerin gönderileceği e-posta adresini seçin. Bu, oturum açtığınız hesap olacaktır, ancak isterseniz uyarılarınızı bir RSS beslemesine gönderebilirsiniz.
- Uyarı Oluştur’a tıklayın.
Daha etkili Google Alerts uyarıları için ipuçları
Kurulumu basit olsa da, Google Alerts ayarlarken hata yapmanın pek çok yolu vardır.
Genel veya yaygın anahtar kelimelerden kaçının
Başlangıçta ne kadar çok uyarı alırsanız o kadar iyi olacağını düşünebilirsiniz. Marka adınız benzersiz olsa bile, sektörünüzdeki konuşmaları izlemek için birkaç geniş uyarı oluşturmak isteyebilirsiniz – örneğin “dolap” veya “muhasebe”. Böyle bir kelime seçtiyseniz, gelen kutunuz hiç durmayacak ve kendinizi bildirim e-postalarına bakmadan onları silerken bulacaksınız.
Birden fazla uyarı kurun
Hesap başına 1000 uyarı sınırı bulunur. Muhtemelen bu kadar uyarıya ihtiyacınız olmayacak, bu sebeple bolca kurabilir, onlardan en iyi şekilde yararlanabilirsiniz. Örneğin işletmeniz hakkında yapılan olumsuz yorumları izlemek istediğinizi varsayalım. Genellikle hoş olmayan belirli anahtar kelimelerin yanı sıra marka adınızı içeren ayrı uyarılar oluşturabilirsiniz:
- “Markam” + bozuk
- “Markam” + kötü
Anahtar kelimeleri birleştirin: Bilgi ararken Google’da nasıl kelimeleri birleştirerek daha detaylı sonuçlara ulaşmaya çalışıyorsak, Alerts için de aynı yöntemi uygulayabiliriz. Aramalarınızı daha ilginç ve daha kesin hale getirmek için kullanabileceğiniz bir dizi komut var. Örneğin, belirli ifadeleri aramak için konuşma işaretlerini kullanın ve ardından bunları diğer anahtar kelimelerle birleştirin:
- “Akıllı ev” ipuçları
- “Akıllı ev” fikirleri
Uyarınız şimdi tam olarak bu kelime öbeğini ve eklediğiniz diğer kelimeleri içeren sonuçları döndürecektir.
Mümkünse filtreleri kullanın
Alerts, aramanızı daraltmak için filtreler sağlar. Diyelim ki pazarlama amacıyla işinizle ilgili yazan blog yazarlarına ulaşmak istiyorsunuz. Anahtar kelimenizi seçin ve ardından Alerts’ü bloglarla sınırlayın. Aynı şeyi belirli diller için veya belirli konumlar için de yapabilirsiniz.