Herhangi bir reklamverenin çevrimiçi bir kampanyada arama ağı reklamlarını mı yoksa görüntülü reklamları mı kullanacağını belirlemesi karmaşık olabilir. Bir formatın kullanılması reklam bütçesinin önemli bir yüzdesinin boşa harcanması anlamına gelebileceğinden, bu önemli bir karar. Dijital pazarlamayla ilgileniyorsanız bu iki yöntem arasındaki farkları bildiğinizden emin olmalısınız.
Arama Ağı Reklamları ve Görüntülü Reklamlar
Arama reklamcılığı veya Arama Ağı Reklamları, markaların, kullanıcılar belirli anahtar kelimeleri aradıklarında, reklamlarının arama motorunun organik sonuçlarının en üstüne ve altına yerleştirilmesi için para ödediği PPC reklamcılığının en çok kullanılan biçimlerinden biridir. Arama Ağı Reklamlarının üç ana bileşeni vardır: başlık, URL ve açıklayıcı metin. Bu bileşenler, kullanıcıları tıklamaya ikna etmek için tasarlanmıştır.
Görüntülü Reklamlar yine Google Ads arayüzünde oluşturulsa da çok farklı çalışırlar. Temel fark, birincisinin bir tür “çekici” reklam olması, Görüntülü reklamların ise daha çok “itici” bir reklam olmasıdır. Bu, Arama Reklamlarının yalnızca halihazırda bir ürün veya hizmet arayanlara göründüğü, Görüntülü Reklamların ise farklı filtrelere ve parametrelere göre görünen ücretli yerleşimler olduğu anlamına gelir. Ancak sadece bu da değil, Görüntülü Reklamlar tek bir yerde görünmekle sınırlı kalmaz, Google Görüntülü Reklam Ağı’nın tamamında görünürler.
Arama Ağı Reklamları ile Görüntülü Reklamlar arasındaki farklar neler?
Arama Ağı Reklamlarını kullanma nedenleri
Aşağıdaki durumlarda Arama Ağı Reklamlarını tercih etmelisiniz:
- Organik trafiği tamamlamak istiyorsanız: Bazı işletmeler, büyüme için yalnızca SEO’ya güvenme lüksüne sahip değildir ve organik sonuçlar karşılaştırmalı içeriğe odaklanırken, Arama Ağı Reklamları insanları doğrudan çözümlere daha hızlı bir şekilde yönlendirir. Bu, Arama Ağı Reklamlarını organik bir varlık oluşturmaya devam ederken çok geçerli bir kısa vadeli strateji seçeneği haline getiriyor.
- Nitelikli potansiyel müşterileri yakalamak istiyorsanız: Bu kampanyalarda, aynı reklamda negatif anahtar kelimelerle birlikte farklı anahtar kelimeler kullanabilirsiniz. Bu, bir kullanıcının arama amacına tam olarak uyacak bir reklam oluşturmanıza olanak tanır.
- Yerel bir kitleyi hedefliyorsanız: Yerel bir hizmet sunuyor ve yerel bir kitleye ulaşmaya çalışıyorsanız, Arama Ağı Reklamları en iyi seçenektir. Görüntülü Reklamlarla dünya çapında bir hedef kitleye ulaşmak, böylesine özel bir hedef kitle ile çok değerli olmayacaktır.
- Satış döngünüz kısaysa: Ürününüz kısa bir satış döngüsüne sahipse bu reklamlar idealdir ve bu nedenle, markayla daha önce etkileşimde bulunan tüketiciler için yeniden pazarlama gerekli değildir.
Görüntülü Reklamları kullanma nedenleri
Aşağıdaki durumlarda Görüntülü Reklamlara gitmelisiniz:
- Ürününüz veya hizmetiniz çok görsel: Görüntülü Reklamların sahip olduğu temel avantajlardan biri, resimler ve videolar içerebilmeleridir. Bu, giyim, ev dekorasyonu, turizm vb. gibi ağırlıklı olarak fotoğraflara dayanan tüketici ürünlerini tanıtmak için harikadır.
- Kullanıcılar arasında farkındalık yaratmak istiyorsanız: Web sitelerine göz atan ve Görüntülü Reklamları gören kişiler genellikle aktif olarak bir ürün veya hizmet aramamaktadır. Muhtemelen hala pazarlama dönüşüm sürecinde keşif veya farkındalık aşamasındalar ve seçeneklerini pasif bir niyetle araştırıyorlar. Bu, görüntü ağını talebe yanıt vermek yerine ürününüz veya hizmetiniz için talep oluşturmak için ideal hale getirir.
- Satış döngünüz daha uzun: Tıpkı ürün veya hizmetinizin birden fazla temas noktası veya yeniden hedefleme gerektirmeyen daha kısa bir satış döngüsüne sahip olması durumunda Arama Ağı Reklamlarının en iyisi olması gibi, genellikle hemen satın almıyorsanız ve bu nedenle daha uzun bir satış döngüsüne sahipseniz Görüntülü Reklamlar idealdir. Bu genellikle otomobiller, yüksek öğrenim, iş yazılımları vb. için geçerlidir.
- Niş pazarlara ulaşmak istiyorsunuz: Görüntülü reklamların başarılı bir şekilde marka bilinirliği oluşturmasının bir nedeni, genellikle potansiyel müşterilerin halihazırda vakit geçirdiği sitelerde yer almalarıdır. Google, anahtar kelimelerinizi ve reklamlarınızı, Google Görüntülü Reklam Ağı’ndaki 2 milyondan fazla web sitesindeki alakalı web sayfalarıyla eşleştirir.