Google arama sonuçları vurgusu artık web sayfalarında da olacak. Kullanıcılar yeni özellik sayesinde aradıkları bilgi direkt olarak ulaşabilecek.
Dünyanın en popüler arama motorlarından biri olan Google, kullanıcıların işini kolaylaştıracak bir adım daha atıyor. Getirilen yeni özellikle birlikte kullanıcılar herhangi bir bilgiye doğrudan erişebilme imkanı yakalıyor.
Daha önce kullandığı çeşitli Snippet’ler aracılığıyla kullanıcılarının işini kolaylaştıran Google, Twitter’dan duyurduğu yeni bir özellik ile birlikte, kullanıcıya direkt olarak bilgiye ulaşma imkanı sunacak.
Buna göre Google’da herhangi bir bilgiyi arayan kullanıcı, aradığı bilgiyi ilk olarak Google’ın arama sayfasındaki snippet’lerde görecek. Söz konusu bilginin kaynağı olan siteye tıkladığında ise ilgili bilgiyi sarı renkli bir şekilde, vurgulu olarak görecek.
Bunun yanı sıra, Google kullanıcıyı direkt olarak aranan bilgiye götürecek. Yani tarayıcı siteye girer girmez, kullanıcıyı sayfanın ilgili bölümüne taşıyacak. Bu sayede aranan bilgi hem sarı renkte, vurgulu bir şekilde görülebilecek hem de direkt olarak ilgili bölüme ulaşılmış olacak.
2018 yılında test edilmeye başlandı
Google’ın kullanıcıların işin kolaylaştırmak için geliştirdiği bu özellik, ilk olarak 2018 yılında AMP sayfaları için kullanıma sokuldu. Ardından HTML sayfalarında test edilmeye başlandı. Geçen haftadan itibaren ise doğrudan tüm sayfalarda kullanılmaya başlandı.
İlgili özelliğin kullanıma sunulduğu haberi, Twitter’daki Google SearchLiaison sayfası üzerinden de doğrulandı. Yapılan açıklamada, ilk olarak 2018 yılında AMP sayfaları için kullanıma sunulan özelliğin artık HTML sayfalarında da kullanılabileceği ifade edildi.
Açıklamada, sistemin tamamen otomatik bir şekilde işlediği ve web sitesi yöneticilerinin ekstra herhangi bir şey yapmasına gerek olmadığı belirtildi.
Google’ın yeni özelliği bir takım endişeleri de beraberinde getirdi. Öncelikli olarak Google’ın kullanıcıyı doğrudan bilgiye götürmesi, sayfanın ilgili bölümünün otomatik olarak direkt bir şekilde açılması, reklam gelirlerinde olumsuz bir etkiye sebep olabileceği düşünülüyor.
Bunun yanı sıra kullanıcının aradığı bilginin sarı renge boyanması, bazı sitelerde kötü bir görüntünün ortaya çıkmasına neden olabilir. Zira tüm siteler tasarım bakımından bu renkle uyumlu olmayabilir.
Tüm bu endişelere rağmen Google arama sonuçları vurgusu, kullanıcılar açısından oldukça olumlu karşılanıyor. Zira daha önce bir bilgiye ulaşmak için dakikalarını harcamak zorunda kalanlar, artık bilgiye doğrudan ve hızlıca erişebiliyorlar.