Google bu yaz ilk Google Mağazasını açacak. Evet, dijital hizmetler devi olmayı başaran şirket, oldukça riskli görünen bir hareketle fiziksel bir mağaza açmaya kadar verdi ve buna sadece haftalar kaldı. Baktığımızda fiziksel mağazalar, ekonomik açıdan kârsız hale getirme noktasına kadar birçok nokta ekleyen, ancak marka imajı açısından karlı olan bir imaj unsuru.
Google bu yaz New York’ta fiziksel bir mağaza açacak
Peki ilk Google Store’u ziyaret eden müşteriler ne bulabilecek? Tahmin edebileceğiniz gibi bu mağazanın odak noktası şirketin elektronik cihazları olacak. Google Pixel akıllı telefonlar, Fitbit bileklikler, Nest cihazları, Pixelbook’lar ve diğerleri. Ek olarak, Google’ın dijital cihaz mağazasında yapılan alışverişler için bir teslim alma noktası olarak da kullanılabilir.
Ayrıca, Apple Store‘ların Genius Bar’ında açık bir ilhamla bu Google Mağazası, müşterilere tavsiyelerde bulunmaktan ve şüphelerini gidermekten sorumlu olacak cihazların yanı sıra cihazların onarımı ve bakımından sorumlu olacak bir uzman servisine de sahip olacak. Ayrıca, kullanıcıların gadget’larından en iyi şekilde nasıl yararlanacaklarını öğrenmeleri için pratik atölyeler de düzenlenecek.
Konumuna gelince, ilk Google Mağazası New York’ta, Manhattan’ın Chelsea semtinde yer alacak. Greenwich Village’ın kuzeyinde ve Hudson Nehri’nin batısında yer alan bu bölgede, her zamanki Manhattan gökdelenlerinin yanı sıra şehir evleri ve orta katlı binaları (yakın çevresine kıyasla alçak) bulmak mümkün.
Google’ın, Beşinci Cadde’deki Cube Mağazası ile Apple gibi daha sembolik bir konum aramak yerine, Google’ın neden Chelsea’yi Google Mağazası için seçtiğini merak ediyorsanız, bunun nedeni çok basit ve teknoloji şirketinin halihazırda başka olanaklara sahip olması.
Şirket başarı formülünü bulursa, orta vadede şirketin, belki Amerika Birleşik Devletleri’nde veya belki de Avrupa’da ikinci bir Google Mağazası açmaya karar vermesi beklenebilir. Dürüst olmak gerekirse, Apple Store’dakine benzer bir uygulama düzeyine ulaşabileceklerine inanmakta zorlanıyoruz, ancak marka imajına puan katacak belirli bir uluslararası varlığa sahip olabilir.