Google Chrome Web Mağazası’ndaki ücretli uzantılar tarihe karışıyor. Google, bugün yaptığı bir açıklama ile birlikte, önümüzdeki günlerden itibaren, Chrome mağazasında bulunan ücretli uygulama ve uzantıları kaldıracağını duyurdu. Buna göre geliştiriciler, uzantılardan para kazanabilmek için farklı bir ödeme sistemi kullanmak zorunda kalacak.
- iPhone’da Chrome’u varsayılan tarayıcı yapma [iOS 14]
- Chrome ile reklam engelleme [Nasıl Yapılır]
- Chrome, Firefox ve Safari’de web sayfasını PDF olarak kaydetme
Google, bugünden itibaren Chrome Web Mağazası’na yeni bir ücretli uzantı eklenmesine izin vermeyecek. Google tarafından alınan bu karar Mart ayından bu yana yürürlükte olan yeni Chrome politikalarını desteler nitelikte.
Dev şirket, geçtiğimiz aylarda yayınladığı bu politika ile, ‘kullanıcıları suistimal etmeyi amaçlayan’ hileli işlemlerde artış olduğunu ve bu yüzden ücretli uzantıların web mağazası üzerinden yayınlanmasının geçici olarak askıya alındığını açıklamıştı.
Chrome mağazasındaki ücretli uzantılar aşamalı olarak kaldırılacak
Google, Chrome Web Mağazası’nda yer alan üretli uygulamaları aşamalı bir şekilde kaldıracak. 1 Şubat 2021 tarihine gelindiğinde ise, mevcut uzantılar, Chrome Web Mağazası’nın ödeme sistemini kullanarak müşterilerinden ücret alamayacak.
Geliştiriciler hazırladıkları uygulamaları, daha önce olduğu şekilde Chrome Web Mağazası üzerinde barındırmaya ve yayınlamaya devam edebilecek. Fakat bu işlemler için kullanıcıdan herhangi bir şekilde ücret talep edilemeyecek.
Geliştirdikleri Chrome uzantıları ile gelir elde etmek, para kazanmak isteyen geliştiriciler, bunun için müşterilerine farklı bir ödeme sistemi sunmak zorunda kalacak. Müşteriler diledikleri taktirde, Google Chrome Web Mağazası üzerinden değil, geliştiriciler tarafından sunulan bu sistemler aracılığı ile ödemelerini gerçekleştirecek.
Chrome mağazasındaki ücretli uzantılar hakkındaki bu karar, Google’ın bu yıl içerisinde uzantılar ile ilgili yaptığı tek değişiklik değil. Dev şirket, yalnızca bir kaç ay önce Chrome Web Mağazası uzantıları için dikkate değer daha başka kararlara da imza atmıştı.
Bu kararlardan bir tanesi de, geçtiğimiz Nisan ayında yayınlanan ve spam içerikleri uzantıları azaltmayı amaçlayan bir dizi politika güncellemesi idi. Bu politika güncellemesi, aynı işlevi gören birden fazla sayıda benzeri uzantıyı yasaklamak, geliştiricilerin uzantılar ile ilgili incelemeleri değiştirmelerine izin vermemek ve bildirim sistemini kötüye kullanmak gibi kararlara ev sahipliği yapıyordu.
Google’ın Chrome mağazasındaki ücretli uzantılar ile ilgili aldığı bu son karar, kullanıcı istismarını engellemeye yönelik olarak atılan en güçlü adımlardan bir tanesi olarak görülüyor.