Google Chrome’u altüst edecek yenilikler geliyor! Teknoloji devi Google’ın Chrome’a yönelik en son yapay zeka güncellemeleri, tarama deneyiminizi daha akıcı hale getirecek. Şirket yakın zamanda kullanıcıların tarama geçmişlerini arama, ürünleri karşılaştırma ve web içeriğiyle etkileşim kurma şeklini iyileştirmeyi amaçlayan yeni özellikleri duyurdu. İşte tüm detaylar…
Yeni Geçmiş Arama özelliği
Daha önce ziyaret ettiğiniz bir web sitesini mi arıyorsunuz? Chrome’un geçmiş arama özelliği bu sorunu tamamen çözecek. Yeni yapay zeka destekli araç, kullanıcıların doğal dil kullanarak tarama geçmişlerinde arama yapmalarını sağlayacak. Ziyaret edilen sitelerin listelerinde gezinmek yerine “Geçen hafta baktığım enstrüman satan mağazalar” gibi aramalar yapmak yeterli olacak. Bunu yaptığınızda tarama geçmişiniz tamamen analiz edilecek ve ilgili sonuçlar karşınıza çıkacak.
Alışveriş yapmak artık daha basit: Sekme Karşılaştırma özelliği
İnternetten alışveriş yaparken birden fazla sekme açtığımız zamanlar oluyor. Chrome’un yeni Sekme Karşılaştırma özelliği bu süreci bizler için basitleştirecek. Yapay zekadan destek alan araç, açık sekmelerden ürün bilgilerini toplayacak ve bunları okunması kolay bir tabloda derleyecek. Özellikler, tasarım, fiyatlar ve derecelendirmeler gibi ayrıntılara kolayca ulaşılabilecek. Yeni özellik sayesinde aynı anda 10 ürünün karşılaştırması yapılabilecek.
Circle to Search masaüstüne geliyor
Android kullanıcıları “Circle to Search” özelliğine aşina olabilir. Circle to Search artık masaüstünde Chrome’a “Aramak için Sürükle” adı altında geliyor. Araç hızlı bir Google Lens araması için ekrandaki herhangi bir içeriği sürüklemenize olanak tanıyacak. Metin, resim veya diğer görsel öğeler olmak üzere mevcut sayfanızdan ayrılmadan kolaylıkla bilgi arayabileceksiniz.
Bu yeni özellikler nasıl kullanılır?
Yeni Geçmiş Arama özelliği:
- Tarama geçmişinize erişmek için Ctrl+H tuşlarına basın,
- Sorgunuzu doğal dil kullanarak yazın,
- İlgili sonuçlara göz atın.
Sekme Karşılaştırma özelliği:
- Farklı sekmelerde birden fazla ürün sayfası açın,
- Sekme Karşılaştırma seçeneğini arayın (yayınlandığında),
- Derlenen bilgileri tek bir sekmede inceleyin.
Aramak için Sürükle:
- Aramak istediğiniz içeriği seçin,
- Adres çubuğunda veya araç çubuğunda Google Lens simgesini kullanın,
- Mevcut sayfanızdan ayrılmadan arama sonuçlarını görüntüleyin.
Yeni özellikler önümüzdeki haftalarda Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kullanıcılardan başlayarak kullanıma sunulacak. Türkiye’ye ne zaman geleceği henüz belirsizliğini koruyor. Kısa bir zaman içerisinde gelmesini diliyoruz.
Öne çıkan ve diğer görsellerin kaynağı: Google