Google, işletmelerin Google My Business listelerinin arama sonuçlarında öne çıkması için kullanabilecekleri dört yeni özellik sundu. Yeni özelliklerin işletmelerin bilgi panosunda görünmeye başladığı belirtildi. Dört yeni özellik ise aşağıdaki şekilde sıralanıyor:
- Online Care
- Online Appointment
- Online Estimates
- Online Classes
İşletmeler bu dört özelliği ve mevcut olan diğer özellikleri GMB profillerine ekleyebiliyor. Böylelikle Google, bu özelliklerle alakalı yapılan sorgular için bu profilleri arama sonuçlarında gösterebiliyor.
Aşağıdaki görsel, “Online Care” özelliğinin arama sonuçlarında nasıl göründüğünü gösteriyor.
Google My Business profilindeki 4 yeni özellik, önemli hizmet tekliflerini vurgulayarak arama yapanların dikkatini çekmek üzere tasarlandı. Ayrıca arama yapan kişiler de bu özellikleri kullanarak arama sonuçlarını daha net bir şekilde görebilicekler.
Birçok işletme hala kapalı kalmaya zorlanırken, çevrimiçi hizmet sunma konusunda da bazı değişiklikler yaşandı. Bazı durumlarda, işletmeler müşterilerine ilk defa çevrimiçi hizmet vermeye başladı. Benzer şekilde, insanlar artık erişemedikleri hizmetleri çevrimiçi alternatifleri ile aramaya başladılar.
İşletmelerin ve insanların aradıkları hizmette yaşanan bu ani değişiklik göz önüne alındığında, Google My Business’ın buna göre güncellenme zamanı da gelmiş denilebilir.
Google My Business listelerine yeni özellikler nasıl eklenir?
İşletmeler, aşağıdaki adımları izleyerek bu 4 yeni özellik içerisinden veya mevcut özellikleri Google My Business listelerine ekleyebilirler.
- İlk olarak Google My Business’ta oturum açın.
- Yönetmek istediğiniz konumu seçin.
- Menüden Bilgi’yi tıklayın. “Özellik Ekle” butonunu seçin ve Düzenle’yi tıklayın. ,
- Eklemek istediğiniz özelliği arayabilir veya işletmeniz için kullanılabilir tüm seçenekler arasında gezinebilirsiniz. Özelliklerinizi güncellemeyi bitirdiğinizde Uygula butonunu tıklayın.
Tüm işletmelerin tüm özelliklere erişemediğini unutmayın. Kullanılabilir özellikler işletme kategorisine göre değişkenlik gösterebiliyor. Örneğin, bir pizza dağıtım şirketinin GMB listelerine “Online Care” ve “Online Class” gibi özellikler ekleyemeyeceği aşikardır. Eğer işletmeniz, hizmet teklifi olarak dört yeni özellikten herhangi birine sahip olacak bir şirketse, büyük olasılıkla GMB’de bu özelliklere erişebilirsiniz.