Bu yazımızda, birçok uygulamayı çeşitli nedenlerle yasaklayacak olan yeni Google Play Store politika güncellemesini ele alacağız.
Google Play Store politika güncellemesi birçok uygulamayı etkileyecek
Onaylanmayan hesapların artık devlet kurumlarının ulusal amblemlerini veya logolarını kullanmasına izin verilmeyecek. Yetkisiz geliştiricilerin, kuruluşla olan bağlantılarını göstermek için firma logolarını, sanatçıların veya TV şovlarının fotoğraflarını kullanmalarına da izin verilmeyecek. Bu politika 31 Ağustos’ta yürürlüğe girecek. Google yaptığı duyuruda şunları söyledi:
“Başka birinin (ör. başka bir geliştirici, şirket, varlık) veya başka bir uygulamanın kimliğine bürünerek kullanıcıları yanıltan uygulamalara izin verilmez. Uygulamanızın bağlantılı olmadığı bir kişiyle bağlantılı olduğunu veya onun tarafından yetkilendirildiğini ima etmeyin. Kullanıcıları uygulamanızın başka biriyle veya başka bir uygulamayla olan ilişkisi konusunda yanıltabilecek uygulama simgeleri, açıklamalar, başlıklar veya uygulama içi öğeler kullanmamaya dikkat edin.”
Google ayrıca, sağlıkla ilgili yanlış bilgilendirme yapan uygulamaları da engelleyecek.
Mevcut tıbbi mutabakatla çelişen veya başkalarına zarar verebilecek şekilde sağlıkla ilgili yanıltıcı iddialar içeren uygulamalara izin verilmez. İşte yaygın ihlallere bazı örnekler: Aşıların kişinin DNA’sını değiştirebileceği gibi aşılarla ilgili yanıltıcı iddialar, zararlı ve onaylanmamış tedavilerin savunulması, dönüşüm terapisi gibi diğer zararlı sağlık uygulamalarının savunulması.
30 Eylül’de yürürlüğe girecek olan bir diğer kısıtlama, tam ekran uygulama içi reklamları hedefliyor. Politika, 15 saniye sonra kapatılamayan hiçbir tam ekran geçiş reklamına izin vermiyor. Etkinleştirme için gösterilen veya bir oyun uygulamasında skor ekranından sonra görüntülenen geçiş reklamlarını 15 saniyeden daha uzun bir süre boyunca ekranda kalabilir.
Google ayrıca, uygulamaların kullanıcı verilerini toplamak için Android’in yerleşik VPN hizmetlerinden yararlanmasını ve reklamlar aracılığıyla daha fazla para kazanmak için kullanıcı trafiğini başka bir bölgeye yönlendirmeyi içeren reklam sahtekarlığına başvurulmasının da önüne geçiyor. Diğer değişikliklerin yanı sıra, 30 Eylül 2022’de yürürlüğe girecek olan yeni politika, tüketicilerin uygulama içinden aboneliklerini iptal etmelerini kolaylaştırmayı amaçlıyor. Ayrıca, 1 Kasım 2022’ye kadar tüm yasal izleme uygulamaları, ‘IsMonitoringTool’ işaretini kullanmak ve bu özelliği Play Store’da göstermekle yükümlü olacak.
Google Play Store politika güncellemesiyle ilgili bu içeriğimizi beğeneceğinizi umuyoruz. Bunun yanı sıra, FCC yetkilisi Apple ve Google’ın TikTok’u yasaklamasını istiyor veya Apple’ın Haritalar uygulamasına yeni özellik: Etrafa Bak başlıklı içeriklerimize de göz atabilirsiniz.