Google Workspace’in bir yıldan kısa bir süre önce piyasaya sürülmesinden bu yana, bunun Google’ın en güçlü ürünlerinden biri olduğu açıktı. Bu, kesinlikle yeni bir şey değil, aylar içinde büyüyen yeni özelliklerin eklendiği, Google Suite olarak da bilinen G Suite’in yeniden markalaşmasıydı. Aynı zamanda Smart Canvas’ın çıkış yaptığı son Google I/O 2021’in de baş kahramanlarından biriydi.
Geçen yılın başında, pandeminin aniden hayatımıza girmesi ve uzaktan çalışmaya ani ve beklenmedik bir destek vermesiyle birlikte, birçok kişi bunun geçici olduğunu, ofislerin birkaç hafta veya en fazla aylar içinde yeniden doldurulacağını düşündü. . Ancak aradan bir yıldan fazla bir süre geçti, uzaktan çalışma kalmaya hazır görünüyor ve bu bağlamda Google Workspace gibi hizmetler yeni modellere sadece iş için değil aynı zamanda çoklu kişisel etkinliklerin geliştirilmesi için katkı sunuyor.
Google Workspace’e entegre edilen hizmetlerden bazıları her zaman ücretsiz ve tüm kullanıcılar tarafından kullanılabilir olsa da, diğerleri hem profesyoneller tarafından hem de eğitim sektöründe kullanılan ücretli hesaplara ayrıldı. Ancak, şirketin kendisinin açıkladığı gibi bu durum değişti. Bundan böyle Google Workspace tüm kullanıcılar için ücretsiz olacak ve bireyler de hizmete erişebilecek.
Google Workspace ile şimdiye kadar tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulan araçlar arasındaki temel fark, esas olarak araçların entegrasyonunun yanı sıra özellikle ekip çalışması için tasarlanmış birden çok işlevle ilgili. Her şey, belgeleri paylaşmak, görevler atamak, toplantılar düzenlemek vb. için çalışma alanları olarak oluşturabileceğimiz ve kullanabileceğimiz gruplar etrafında dönüyor.
Ayrıca Google, özel kullanıcılar ve serbest çalışanlar için ek bir Google Workspace düzeyi oluşturulacağını da duyurdu. Yakında piyasaya sürüldüğünde, bu mod ayda 6 dolara mal olacak, ABD, Kanada, Meksika, Avustralya, Brezilya ve Japonya’da mevcut olacak ve “akıllı rezervasyon hizmetleri, profesyonel video konferans ve kişiselleştirilmiş dahil olmak üzere “premium seçenekler” sunacak. E-posta pazarlaması ve fazlası da yol haritasında.