Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Google’ın desteği ile Sahne 2.0 başlıyor

Pandemi dönemi, kültür sanat kurumlarının ve sahne emekçilerinin de teknolojik araçlarla çağı yakalamalarının, dijital yetenekler kazanmalarının ne kadar gerekli ve önemli olduğunu ortaya koydu. Google, pandemi döneminde sahne sanatları emekçilerinin izleyicilerine alternatif mecralar yoluyla da ulaşabilmelerine yardımcı olmak amacıyla yeni bir projeye destek sağlıyor. 275 bin dolarlık Google.org hibesiyle, Inogar ve Tiyatro Kooperatifi yürütücülüğünde hayata geçirilen Sahne 2.0 Projesi, 1 Kasım Pazartesi günü gerçekleşen lansmanla kamuoyuna duyuruldu.

by DIGITAL REPORT
02/11/2021
in Teknoloji
Google’ın desteği ile Sahne 2.0 başlıyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

15 yıldır Türkiye’de kurumların ve bireylerin güvenle dijitalleşmesine destek veren Google, sağladığı ürün ve servislerin yanında gerçekleştirdiği çalışmalarla da katkı sağlamaya devam ediyor. “Dijitalleşme yolculuğunda Türkiye’nin yanında olmak” olarak benimsediği görevi pek çok alana taşıyan Google, şimdi de kültür sanat ekosistemine katkı sağlayacak yeni bir projeye imza atıyor. Pandemiyle birlikte zor günlerden geçen kültür ve sanat kurumları ve sahne emekçilerine dijital yetenekler kazandırarak onları desteklemek amacıyla hayata geçirilen Sahne 2.0 Projesi, 1 Kasım Pazartesi günü DasDas’ta gerçekleşen lansmanla tanıtıldı.

Google.org hibesi, Inogar ve Tiyatro Kooperatifi ortaklığıyla hayata geçirilen Sahne 2.0 Projesi, sahne sanatlarında çalışan bireylerin dijital becerilerle donatılmasını sağlamayı amaçlıyor. Projeyle birlikte yüzde 60’ı kadın olmak üzere 8 binden fazla sahne emekçisine ulaşılacak. Sahne emekçileri, proje kapsamında çevrimiçi ve yüz yüze kapasite geliştirme eğitimleri, mentorluk desteği, iş geliştirme ve networking etkinlikleri, webinarlar, dijital deneyim stüdyosu kullanımı, prodüksiyon süreçlerinde teknik destek gibi imkânlardan yararlanabilecek. Sahne 2.0 Dijital Kültür Güçlendirme Programı’na paralel olarak kültür sanat ekosistemini güçlendirmek misyonu ile açılacak olan Sahne 2.0 Youtube kanalında da kültür ve sanat ile güncel yaşam üzerine içerikler paylaşılacak ve Dijital Kültür Güçlendirme Programı kapsamında geliştirilen yeni prodüksiyonlar yayınlanacak.

Sahne 2.0 lansmanında konuşan Google Türkiye Kurumsal İlişkiler Direktörü Sırma Süren, “Google olarak 15 yıldır “Dijitalleşme yolculuğunda Türkiye’nin yanında olmak” hedefimizle ülkemizin dijitalleşmesine ve bireylerin dijital yetenekler kazanmasına yönelik birçok projeyi hayata geçiriyoruz. Bireylerin ve birçok farklı kurumun ihtiyaçlarına yönelik teknolojik araçlar ve çözümler geliştiriyoruz. Geçtiğimiz yıl herkesi olumsuz yönde etkileyen Covid-19 pandemi koşullarından en çok etkilenen gruplardan biri de kültür-sanat çalışanları oldu. Özellikle sahnelerin kapanmak durumunda kaldığı günlerde sanatını icra edemeyen pek çok sanatçı zor günler geçirdi. Bu süreç kültür sanat ekosisteminin de dijital yetenekler kazanmasının önemini ortaya koydu. Bu gerçekten hareketle sahne sanatlarının dijital dünyaya adapte olabilmesine yardımcı olmak amacıyla İnogar ve Tiyatro Kooperatifi ortaklığında hayata geçecek Sahne 2.0 Programı’na sağladığımız 275 bin dolarlık Google.org hibesi ile, yaratıcı endüstrilerde çalışan bireylerin dijital kapasitesinin artırılmasına ve dijital performanslarını geliştirmelerine destek olarak izleyicilerine alternatif mecralar kanalıyla da ulaşabilmelerini sağlamayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Google’ın desteği ile sahne emekçilerinin dijital yetenekler kazanacağı Sahne 2.0 programı başlıyor
Google’ın desteği ile sahne emekçilerinin dijital yetenekler kazanacağı Sahne 2.0 programı başlıyor

Tiyatro Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yeşim Özsoy “Kritik bir dönemde tiyatrolarımızın ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan Sahne 2.0, gelecekte de dijital ve tiyatro arasındaki açığı ve gereksinimleri kapatan önemli bir proje olacak. Tiyatro Kooperatifi olarak böyle bir alanın açılmasında aktif rol alarak sahne emekçilerini destekliyoruz” diye konuştu.

Inogar Kooperatifi Kurucu Ortağı, Tiyatro Kooperatifi Yönetim Kurulu Üyesi Mert Fırat da şunları söyledi: “Inogar Kooperatifi olarak Tiyatro Kooperatifi iş birliği ve Google Desteği ile yürüttüğümüz Sahne 2.0 Projemiz, temel olarak ulusal ve uluslararası alanda kültür-sanat ekosisteminin dijitalleşmesini hedefliyor. Proje sonucunda özellikle COVID-19 krizinden en çok etkilenen kültür-sanat ekosisteminin sürece uyum sağlayabilmesi için bu sektör sektördeki bireyleri, çevrimiçi çalışabilmelerine yönelik dijital becerilerle donatmayı ve COVID-19 krizi boyunca işlerini ve gelir istikrarını sürdürmelerini artırmayı amaçlıyoruz.”

Sahne 2.0 projesi nasıl ortaya çıktı?

Yapılan araştırmalar COVID-19 salgınından etkilenen sektörlerin başında kültür sanat sektörünün geldiğini ortaya koyuyor. Sahneye çıkamayan, sanatını icra edemeyen pek çok sektör çalışanı zor günlerden geçti. Dijital kanallarda performans sergilemeye çalışan sektör çalışanları ise, teknik yetersizlik ve bilgi yetersizliği gibi konularla mücadele etmek durumunda kaldı. İTÜ Sosyal İnovasyon Merkezi tarafından COVID-19 salgını nedeniyle kültür-sanat ekosisteminin karşılaştığı sosyo-ekonomik zorlukları belirlemek için gerçekleştirilen analiz ve araştırma da bu alandaki ihtiyaç ve beklentileri ortaya koydu. İhtiyaç analizi, pandemiyi fırsata çevirmenin de mümkün olduğunu gösterdi. Araştırmanın sonuçları pandemi öncesi estetik ve sanatsal kaygılarla dijital mecra çözümlerinden uzak duran sektör çalışanlarının pandemiyle birlikte hızlı dijitalleşmesinin ve yeni bakış açıları kazanmasının önemli bir fırsat yarattığını gösteriyor. Araştırmaya göre izleyici bakış açısı da dönüşüme uğramış durumda. Pandemiyle birlikte performans sanatlarına yönelik içerikler eskisinden çok daha fazla tüketilmeye başlandı. Bu konuda yapılan araştırmalar da bu durumu destekler nitelikte. YouTube Culture&Trends Raporu’na göre son 12 ayda Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 92’si canlı yayınlanan bir etkinliği çevrimiçi olarak izlediğini belirtirken, rapora dahil olan ülkelerdeki kullanıcıların yüzde 64’ü de ayda en az bir kez gerçek dünyada asla katılamayacakları bir etkinliği online izlediğini söylüyor.

Bütün bu verilerden yola çıkarak Google.org desteğiyle, Inogar ve Tiyatro Kooperatifi ortaklığında hayata geçen Sahne 2.0 Projesi sahne emekçilerine dijital dünyanın kapısını aralamayı hedefliyor. İhtiyaç analizinde ortaya çıkan beklenti ve ihtiyaçlar doğrultusunda hazırlanan eğitim programı kapsamında Sahne2sifir.com üzerinden sektörde çalışan 8830 kişiye alanında uzman eğitmenler tarafından 5 modülden oluşan çevrim içi eğitimler verilecek. DasDas içerisinde kurulan stüdyoda da mentörlük programları, iş geliştirme etkinlikleri ve proje yönetimi eğitimleri gerçekleştirilecek. Dijital Deneyim Merkezi olarak tanımlanacak DasDas’ta kurulan stüdyo, ortak bir çekim merkezi olarak hizmet verecek. Stüdyo, kamera, lens, mikser, arka plan, ışık ve düzenleme yazılımı ile donatılmış profesyonel bir mekan olacak. Çalışmalarını dijitalleştirmek ve paylaşmak isteyen kişi ve gruplar stüdyodan ve dijital yayıncılık destek hizmetinden yararlanabilecek.

Tags: Googlehibeteknoloji

İLGİLİ YAZILAR

Turkcell-Google'dan Türkiye'nin ilk hiperskala bulut bölgesi
Teknoloji

Turkcell ve Google, Türkiye’nin ilk hiperskala bulut bölgesinin temellerini attı

by Kerem Gülen

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ankara'da TÜBİTAK ve Bilim Akademisi 2025 ödül töreninde, Turkcell ile Google Cloud ortaklığında Türkiye'nin ilk hiperskala...

Read moreDetails
Google'da arama yaparak gizli Easter egg'leri tetikleme yolları
Rehber

Google’da arama yaparak gizli Easter egg’leri tetikleme yolları

by Emre Çıtak

Google arama motoru günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olsa da, içinde barındırdığı gizli eğlenceli özellikler pek çok kişiden kaçıyor. Sıkıcı...

Read moreDetails
Gemini videolarda SynthID AI doğrulaması başlattı
Yapay Zeka

Gemini videolarda SynthID AI doğrulaması başlattı

by Kerem Gülen

Google, Gemini uygulamasında yapay zeka doğrulama özelliğini kendi AI modelleriyle oluşturulan veya düzenlenen videolara genişletti. Kullanıcılar, yükledikleri videonun Google AI...

Read moreDetails
Google ve Meta, TPU'yu PyTorch ile uyumlu kılıyor
Yapay Zeka

Google ve Meta, TPU’yu PyTorch ile uyumlu kılıyor

by Kerem Gülen

Google, Meta Platforms ile iş birliği yaparak, Tensor İşleme Birimlerini (TPU) dünyanın en yaygın kullanılan yapay zeka çerçevesi PyTorch ile...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM