E-postaya dayalı reklam sistemi kurmayı hedefleyen Google, bu kez herkesi canından bezdirebilir.
Google ve Facebook gibi internet devleri arasındaki reklam kapışması yeni bir cephe kazanıyor. Google, hedefli reklam gösterebilmek için reklam verenlerin elektronik posta adresleri gibi müşteri bilgilerini kendisine iletmesini istiyor.
Facebook’un özel kitleler adını verdiği ve 2012’de başlattığı reklam hizmetini hatırlatan hamle, 2014 yılında firmanın reklam gelirinin yüzde 65 büyüyerek 11,5 milyar dolara çıkmasına sebep olmuştu. Google’ın reklam geliri ise aynı yıl yzüde 17 büyüyerek 59,1 milyar dolara ulaştı.
Bu durum, internet şirketlerinin kullanıcıları takip etmek için kullandıkları detaylı yöntemleri bir kez hatırlatıyor.
2000’lerin başında e-posta adreslerinin CD’lerde satıldığı zamanı hatırlayanlar varsa, e-posta adreslerimizin de internet devlerinin eline geçmesinin ne gibi sonuçlar doğuracağını düşündürebilir.
Wall street Journal’ın ulaştığı yetkililer, Google’ın bu hizmeti sene sonunda ya da 2016 bşında devreye alacağını belirtiyorlar.