Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Marka

Hashtag kullanmadan Instagram beğenisi almak için 10 yol

Yazar: DIGITAL REPORT
13/02/2022
Kategori: Marka
Instagram'da beğeni alma
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • 1. Sık ve düzenli iyi içerik yayınlayın
  • 2. Keşfet sayfasını keşfedin
  • 3. Konumunuzu etiketleyin
  • 4. Kaliteli içerikler gönderin
  • 5. Gönderileri doğru zamanlayın
  • 6. Hediye verin ve yarışma düzenleyin
  • 7. Ücretsiz Instagram beğenisi satın alın
  • 8. Diğer sayfalarla etkileşime geçin
  • 9. Gönderi metinlerine odaklanın
  • 10. Influencer’larla iş birliği yapın
  • Sonuç

Instagram popüler olmaya başladığında, insanlar ‘#trend’ gibi hashtag’leri kullanarak fotoğraflarını uygulamaya yüklemeye başladılar. Hashtag kullanma sebepleri ise gönderilerinin doğru kullanıcılara ulaşabilmesi ve böylece takipçi sayılarının artmasıydı.

Instagram’da kullanabileceğiniz yararlı ve etkili hashtag’ler bulunuyor. Bunlardan bir dizi seçerek gönderilerinizin altına ekleyebilirsiniz, hatta birçok gönderinin altında hashtag’leri görüyor olabilirsiniz. Ancak çok sayıda hashtag eklemek hesabınızın esteiğini bozmakla kalmaz, bazı takipçilerin profilinizin spam olduğunu varsaymalarını da sağlar. Dolayısıyla, hashtag kullanmak sempatik gelmeyebilir.

AdvertisementAdvertisement

Fakat endişelenmeyin. Hashtag’ler beğenileri artırmak için gerekli ve faydalı olsa da, beğeni ve takipçi sayısını artırmak için güvenebileceğiniz daha etkili seçenekler var. Gelin bunları yakından inceleyelim.

1. Sık ve düzenli iyi içerik yayınlayın

Konuya en temel kuralla başlayalım. Sık sık içerik yayınlayın. Instagram algoritması yükselmeniz için zor olsa da sadakate önem verir. Kendisine sadık kullanıcıları asla hayal kırıklığına uğratmaz. Algoritma, kullanıcıların karşısında iyi ve orijinal içeriklerden oluşan ve düzenli gönderi paylaşan hesapları çıkartmaya odaklanır.

Tailwind tarafından 100.000 Instagram profilinde yürütülen bir araştırma takipçi sayısı artan hesapların her hafta düzenli ve sık paylaşım yapanlar olduğunu ortaya koyuyor. Sık paylaşım derken, bir seferde çok sayıda gönderiden bahsetmiyoruz. Aslına bakarsanız haftada 7 kez, yani günde bir gönderi yayınlayabilirsiniz veya arada bir gün boşluk bırakarak haftada 3-4 gönderi yayınlayabilirsiniz. Önemli olan tek şey tutarlılık…

2. Keşfet sayfasını keşfedin

Instagram Keşfet

Keşfet sekmesi, Instagram’ın eğlenceli ve renkli kısımlarını karşınıza çıkartır. Burada her zaman izleyecek ilginç bir şeyler bulabilirsiniz. Meme’ler, Reels’ler veya alışverişle ilgili içerikleri Keşfet sekmesinde bulabilirsiniz.

Muhtemelen şimdiye kadar görmüşsünüzdür; Keşfet sekmesinde görünen içerik, genellikle takip ettiğiniz, beğendiğiniz veya genellikle izlediğiniz içeriklerle ilgilidir. Bu durum, takipçilerinizin ya da benzer ilgiye sahip takipçilerin de ilgili gönderileri görme olasılığının yüksek olduğu anlamına gelir. Rakiplerinizin gönderilerini görmezden gelmek yerine, onları beğenip altlarına yorum yapabilirsiniz.

Gönderilerinizi Keşif sekmesinde öne çıkarmak zaman alabilir, bu nedenle zaman kaybetmek yerine sayfanız için olumlu bir itibar üzerinde çalışmalısınız. Yorum yapın diyoruz, çünkü yorum yaparak diğer yorum yapanların veya kullanıcıların sayfanız hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz.

Bu nedenle, başkaları sayfa içeriğinizle bir kez daha karşılaştığında, sayfanıza girme, içeriklerinizi beğenme ve nihayetinde sayfanızı takip etme olasılıkları artacaktır.

3. Konumunuzu etiketleyin

Bir seyahat gönderisi gördüyseniz, gönderinin üstünde, fotoğrafın ya da videonun tam olarak hangi konumda çekildiğini gösteren bir konum simgesi ve yanında mavi bir metin görebilirsiniz. Buradaki konumu tıklarsanız, o konumda tıklanan diğer gönderilerle birlikte konuma özel sayfaya yönlendirilirsiniz. Üçüncü aşamada hedefimiz bu sayfaya çıkmak olmalı.

Amacımız hashtag kullanmadan beğeni almak olduğundan, gönderilerinize coğrafi etiketler veya konum etiketleri eklemek. Bir gönderiye konum etiketi eklemek için o yerde olmanız şart değil. Örneğin içeriğinizi yayınlayın ve belirli bir konumdaki takipçileri çekmek için herhangi bir şehir adı ekleyin.

Seyahat hesabınız olmasa bile gönderinize konum etiketleri ekleyebilirsiniz. Muhtemelen bazı gönderilerde ‘Köprünün tam ortası’ ya da ’30 metre yükseklikte’ gibi konum etiketleriyle karşılaşmışsınızdır; siz de farklı ir konum etiketi ekleyerek beğeni toplayabilirsiniz.

Ayrıca yabancıların tam olarak nerede yaşadığınızı bilmesini önlemek için o anki tam konumunuzu ekleyebilirsiniz.

4. Kaliteli içerikler gönderin

Instagram Gönderisi

Muhtemelen bu konuyla ilgili internette en çok karşılaşacağınız tavsiye budur. Kaliteli içerik yayınlamak, aslında iyi filtrelerle düzenlenmiş ve göz alıcı başlıklarla yayınlanan orijinal içerikleri ifade etmektedir. İçeriklerinzii Instagram’a göndermeden önce muhtemelen düzenleme ve filtreleme seçeneklerini görmüşsünüzdür. Bunları kullanabilirsiniz.

Gönderinizin estetik açıdan çekici görünmesi için sıcak filtreleri tercih edin. Arka planınızı vurgulamak için vinyetler ekleyin kullanabilirsiniz. Ayrıca çok sayıda başka filtre de burada, onları kullanmanızı bekliyor.

5. Gönderileri doğru zamanlayın

Birkaç madde önce sık ve tutarlı bir şekilde içerik yayınlamanın öneminden bahsetmiştik. Bu başlık da aslında benzer bir şey anlatıyor, ancak gönderi yapacağınız günler yerine gönderilerin ne zaman daha fazla beğeni alacağından bahsedeceğiz.

Instagram algoritmalarının nasıl çalıştığını yüzde 100 bilmesek de, en azından ne beklediğine dair kesin bir fikrimiz var. Bu da tutarlılık. Eğer sürekli yanlış zamanda paylaşım yapıyorsanız, bu durum tutarlı olsanız da beğeni kazanmanıza yardımcı olmaz. Peki Instagram’da paylaşım yapmak için ‘en iyi’ zaman nedir?

Instagram’daki içeriklerle etkileşim kuran kullanıcı sayısı gün ve saat başına değişiyor. Bu verilere bakarak, belirli bir günün belirli bir saatinde içerik yayınlamak, gönderilerinize daha fazla etkileşim ve beğeni kazandırır diyebiliriz. Genellikle, herhangi bir günde paylaşım yapmak için en iyi zaman, Instagram’da en çok etkileşimin gerçekleştiği 11.00-13.00 arasıdır. Instagram’da paylaşım yapmak için en kötü zaman ise 16.00 – 20.00 arasıdır.

Aslına bakarsanız Instagram’da fotoğraf ve video paylaşmak için en iyi zamanlamalar genellikle her gün değişir, bu nedenle her gün hangi saatte gönderi paylaşmanız gerektiği konusunda bilgi edinmek en iyisidir.

6. Hediye verin ve yarışma düzenleyin

Dikkat ettiyseniz, popüler markalar, içeriklerini paylaşan, etiketleyen ve beğenen takipçilerine hediyeler vaat eden sezonluk yarışmalar ve çekilişler düzenliyor. Bu, hesaplarınız için popülerlik kazanmanın etkili yollarından biridir.

Örneğin aksesuar satan bir işletmeniz varsa, yarışmanın talihlisi için aksesuarlarınızı hediye verebilirsiniz. Bir makyaj blogger’Iysanız, bir makyaj paleti veya kozmetik markası ambalajını hediye edebilirsiniz.

Hediye vermekle ilgilenmiyorsanız, kazananların işletmenizdeki bir sonraki alışverişlerinde kullanmaları için indirimler veya promosyon kodları verebilirsiniz.

7. Ücretsiz Instagram beğenisi satın alın

Instagram Beğenileri

Instagram’da beğeni almak zor bir iş, ancak anında yüksek miktarda beğeni kazanmanın bir yolu daha var.

Şaşırmayın, aslında Instagram’da beğeni alabileceğiniz çeşitli hizmetler var. Bedava Instagram beğenisi alma meselesi şaşırtıcı ve şüpheli gözükse de, bu hizmetleri veren birçok sayfa aslında güvenilirdir ve ayrıca gönderinizin daha fazla beğeni alma ve takipçi sayısını artırma şansını da artırır.

Ücretsiz Instagram beğenisi satan sayfalara yatırım yapmanız algoritma sebebiyle de işinize yarayabilir. Daha önce de söylediğimiz gibi, Instagram algoritması zorlu bir algoritmadır. Tutarlılığın yanı sıra, etkileşimi de inceleyerek hareket eder.

Etkileşim, sayfanın takipçi sayısını, gönderilere yapılan beğeni ve yorum sayısını ifade eder. Bu nedenle, ücretsiz Instagram beğenisi satın aldığınızda, gönderiniz algoritma için dikkat çekici görünür ve profiliniz diğer kullanıcılara tavsiye edilir veya gönderileriniz Keşif sekmesine düşebilir. Bu da tam bir kazan-kazan stratejisidir.

8. Diğer sayfalarla etkileşime geçin

Etkileşim, Instagram’da daha fazla takipçiyle bağlantı kurmanın birincil yollarından biridir. Bu nedenle, olumlu bir görünüm oluşturmak için diğer profillerle, en önemlisi de sizinle aynı nişteki profillerle etkileşim kurmanız gerekeceğini söylememize gerek yok.

Aksesuar satan bir Instagram sayfanız varsa benzer sayfaları araştırın ve takip edin. Diğer sayfaları destekleyin ve gönderilerine olumlu yorumlar yapın. Bunu yapmak markanızın görünürlüğünü artırır ve diğer sayfalarla iyi ilişkiler kurmanızı sağlar. Buna ek olarak, gönderilerinize dost canlısı sayfaları veya kişileri de etiketleyebilirsiniz.

Ayrıca, hayranlarınızla etkileşim kurmak için çaba göstermelisiniz. Birisi gönderinize yorum yaparsa, beğenin ve bir kalp ya da bir teşekkür ile yanıt verin. Bu, profil etkileşiminizi güçlendirir ve içeriğinizin takipçilerinizin akışlarında daha çok görünmesini sağlar.

9. Gönderi metinlerine odaklanın

Altında bir açıklama olmayan bir gönderi tembellik çığlıklarının görülmesine sebep olabileceği gibi, takipçiler tarafından da güvenilmez görülmektedir. Peki, takipçiler bu konuda haksız mı?

Ünlülerin veya sayfaların gönderilerine bakarsanız, açıklaması olmayan bir gönderi göremezsiniz. Gönderilere baktıktan sonra, kullanıcılar otomatik olarak altındaki metne bakar ve ardından gönderiyi beğenir.

Bu nedenle, Instagram içeriklerinize açıklama yazmaya odaklanmalısınız. Basit bir gün batımı fotoğrafı yayınlasanız bile altına bir şeyler yazın; yazacağınız şeyin her zaman uzun paragraflardan oluşması gerekmez; tek kelime bile yeterli olabilir.

Gönderinin altına yazacaklarınız kitaplardan ya da herhangi bir filmden, şarkıdan alıntılar da olabilir. İçerik bulmakta zorlanırsanız, görsellerinizin konusuna uygun altyazıları Google ve Pinterest’te arayabilirsiniz. Ayrıca, düşünmekte ve yazmakta zorlanıyorsanız, kelimelerin yerine emojiler bile gönderebilirsiniz.

10. Influencer’larla iş birliği yapın

İstatistiklere göre, Instagram’ın yaklaşık 1,393 milyar aylık aktif kullanıcısı var. Bunların %81’i ürün ve hizmetleri incelemek için Instagram’ı kullanıyor ve %50’si Instagram’da gördükleri web sitelerini ziyaret ediyor.

İstatistiksel verilerden, Instagram’ın işletmelerin görünürlük kazanması ve bir kitleye ulaşması için en iyi yer olduğu sonucuna varabiliriz. Peki ama nasıl?

Beğeni ve takipçi kazanmak göründüğü kadar basit değildir ve hızlı bir şekilde gerçekleşmez. Ancak imkansız da değildir. Bunun etkili bir yolu da influencer’larla bağlantı kurmaktan geçer.

Influencer’lar, yukarıdaki taktikleri doğru bir şekilde uygulayan ve büyük bir takipçi kitlesi edinmiş kişilerdir. Büyük popülariteleriyle, diğer işletmelere etkileşim alma konusunda yardımcı olurlar. Şık markalar ve yeni küçük işletmelerle ‘Ücretli Promosyonlar’ yapan etkileyici gönderiler bunların birer örneğidir.

Hizmet alanınızla ilgili bir influencer’la iletişime geçmeyi deneyin ve onlardan yardım isteyin. Çoğu yardım etmeye istekli olacaktır. Markanızın fotoğraflarını profilinize koyun ve influencer’lardan da markanızla ilgili kendi içeriklerini yayınlamalarını isteyin. Dikkat, sonrasında bir beğeni ve takipçi patlaması yaşayabilirsiniz!

Sonuç

Hashtag’ler Instagram beğeni alma sürecinde ne kadar önemli olsalar da, hashtag’lerin kullanılmasını gerektirmeyen birçok başka taktik vardır. Hashtag kullanmadan Instagram beğenisi almak için bazı fikirler edindiğinizi umuyoruz.

İLGİLİ YAZILAR

Samsung Health Connect ile 50’nin üzerinde sağlık verisi sizleri bekliyor
Teknoloji

Samsung Health Connect ile 50’nin üzerinde sağlık verisi sizleri bekliyor

Yazar: DIGITAL REPORT

Samsung Health Connect nedir, hangi verileri sağlıyor yazımızda derledik. Samsung Health Connect uygulaması 50'den fazla veriyi kullanıcılarıyla paylaşacak. Samsung Electronics...

Devamını oku
Razer 240 Hz OLED ekranlı yeni Blade 15'i tanıttı
Teknoloji

Razer 240 Hz OLED ekranlı yeni Blade 15’i tanıttı

Yazar: Barış Selman

Oyuncular için geliştirdiği dizüstü bilgisayar ve teknoloji ürünleriyle tanınan Razer, OLED qHD 240 Hz ekranlı yeni Razer Blade 15 serisi...

Devamını oku
GTA 5 Zombi Modu nasıl yapılır?
Rehber

GTA 5 Zombi Modu nasıl yapılır?

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

GTA 5 Zombi Modu nasıl yapılır ve en iyi zombi modları hangileridir sizler için derledik. Hatırlaması zor olabilir ama GTA...

Devamını oku
İnternette neden ve nasıl dolandırılıyoruz?
Güvenlik

İnternette neden ve nasıl dolandırılıyoruz?

Yazar: DIGITAL REPORT

Siber güvenlik şirketi ESET, internette dolandırılmanın 10 nedenini açıkladı; kandırılmamamız için önerilerde bulundu. İnternette dolandırılmanın 10 nedeni Dolandırıcılık yöntemleri giderek...

Devamını oku

SON YAZILAR

Samsung Health Connect ile 50’nin üzerinde sağlık verisi sizleri bekliyor

Razer 240 Hz OLED ekranlı yeni Blade 15’i tanıttı

İnternette neden ve nasıl dolandırılıyoruz?

Vodafone Türkiye, 2021-2022 Mali yıl sonuçlarını açıkladı

Ubisoft Oyunları Game Pass’e mi gelecek?

Tüm yeni Apple iOS 15.5 özellikleri

macOS 12.4 Monterey güncellemesi sonunda yayınlandı

NFT milyonerinin projesi yüz binlerce dolar kazanıyor: NFT Profit

Twitch dolandırıcılık operasyonu: 18 kişi gözaltına alındı

Türkiye’nin bulut bağlantı ve veri trafiğinde bölge üssü olma potansiyeli çok yüksek

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp sohbet geçmişi senkronizasyonu için çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

WOO X: Nedir?
Kripto

WOO X şimdi Türkçe!

SON REHBERLER

GTA 5 Zombi Modu nasıl yapılır?

Fall Guys ücretsiz etkinliğine nasıl kayıt olunur?

Instagram son görülme nasıl kapatılır?

TikTok dövme efekti/filtresi nasıl kullanılır?

Division 2 Yeterlilik Derecesi (Proficiency Rank) nedir?

Enzyme Coin (MLN) nedir?

Lost Ark Forpe Mokoko Seeds konumları

TikTok gelir hesaplama: Exolyt nedir?

MSI Afterburner nasıl kullanılır?

Fortnite Choppas nerede bulunur?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version