- Hepsiburada’nın toplam satış hacmi 2022’nin ikinci çeyreğinde geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 57 artarak 9,2 milyar TL oldu. 2022’nin ilk yarısında toplam satış hacmi yüzde 69 artışla 17,5 milyar TL’ye ulaştı.
- Toplam sipariş adedi, geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 31 artarak 29,1 milyon seviyesinde gerçekleşti.
- Hepsiburada platformundaki aktif satıcı sayısı yıllık yüzde 45 artışla 88,7 bine, platformdaki ürün adedi ise yıllık yüzde 107 artışla 130 milyona yükseldi.
- Hepsiburada, 2021 yılının ilk çeyreğinde olduğu gibi ikinci çeyrekte de “Türkiye’nin en çok tavsiye edilen e-ticaret markası“ olma başarısını sürdürdü.
- Hepsiburada’nın hızlı, güvenli ve kolay ödeme yapmayı sağlayan yeni nesil ödeme yöntemi Hepsipay Cüzdanım‘ın müşteri sayısı 8 milyona ulaştı.
- Hepsiburada, daha önce yüzde 50 civarı olarak açıkladığı 2022 yıl sonu toplam satış hacmi büyümesi tahminini yüzde 60 civarına yükseltti.
Hepsiburada, yılın ilk yarısında yüzde 69 büyüdü
Hepsiburada, 2022 ikinci çeyreğinde ilk çeyrekte gösterdiği güçlü performansını sürdürdü, 2022 yılı büyüme tahminini ise yükseltti. Hepsiburada, Toplam Satış Hacmi, Aktif Satıcı Sayısı, Aktif Müşteri Sayısı, Sipariş Sıklığı ve Ürün Adedi başta olmak üzere e-ticaret için stratejik öneme sahip göstergelerdeki yüksek performansını 2022 ikinci çeyreğinde de devam ettirdi.
İlk altı ayda toplam 29,1 milyon sipariş
Hepsiburada’nın toplam satış hacmi, 2021’in ilk çeyreğine oranla yüzde 57 artarak 9,2 milyar TL oldu. Böylelikle 2022’nin ilk yarısındaki toplam satış hacmi yüzde 69 büyüyerek 17,5 milyar TL’ye ulaştı. Hepsiburada, yılın ilk yarısında platform üzerinden verilen sipariş adedini ise yüzde 31 artırdı. Yılın ilk altı ayında platform üzerinden verilen sipariş sayısı 29,1 milyon adede ulaşırken, Hepsiburada’nın 2021 yılı ikinci çeyreğinde 4,2 olan müşteri başına ortalama sipariş sıklığı ise yıllık yüzde 23 artışla 5,2’ye yükseldi.
Aktif satıcı sayısı yüzde 45, ürün sayısı yüzde 107 arttı
Hepsiburada’nın aktif satıcı sayısı, müşterileri pazar yeri modeli ile daha fazla ürünle buluşturma stratejisi kapsamında önemli oranda artış gösterdi. Buna göre, 2022 yılı ikinci çeyreğindeki aktif satıcı tabanı 2021’in aynı dönemine oranla yüzde 45 büyüdü ve aktif satıcı sayısı 88,7 bine çıktı. Platformdaki ürün sayısı ise yıllık yüzde 107 artışla 130,3 milyon adede ulaştı. Hepsiburada’nın toplam satışları içinde pazaryeri payı ikinci çeyrekte yüzde 64 olarak gerçekleşti.
Her biri alanına yenilikçi bakış açısı kazandıran HepsiJet, Hepsiburada Market, Hepsipay, Hepsiglobal HepsiAd ve Hepsiburada Seyahat gibi yeni marka ve hizmetleri hayata geçirerek, tüm paydaşlarına ve sektöre fayda sağlamayı hedefleyen Hepsiburada, 2022 yılının ikinci çeyreğinde yıllık bazda aktif müşteri sayısında da yüzde 18 oranında büyüme kaydetti, böylece müşteri sayısı 9,9 milyondan 11,7 milyona yükseldi.
Tavsiye etme skoru yükseliyor
Sektörde “Kapında İade” ve “Yarın Kapında” gibi yenilikçi servislerle farklılaşan Hepsiburada, müşteri sadakati ve deneyimini ölçümlendirmede kullanılan Net Promoter Score/Tavsiye Etme Skoru (NPS) performansına göre, 2022’nin ikinci çeyreğinde de korudu. Hepsiburada, bağımsız araştırma kuruluşu FutureBright’ın “E-ticaret NPS Araştırması” sonuçlarına göre Türkiye’nin “En Çok Tavsiye Edilen E-Ticaret Markası” olma başarısını yılın ikinci çeyreğinde de devam ettirdi.
Hepsiburada Siparişlerinin yüzde 83’ü ertesi gün teslim edildi
Hepsiburada’nın stratejik yatırımlarından Hepsijet, Türkiye’nin 81 ilindeki 7 Operasyon Merkezi, 183 Sevkiyat Noktası ve 17 Transfer Merkeziyle hizmetlerini genişletmeyi sürdürdü. Hayata geçirdiği ve TÜRKPATENT tarafından tescil edilen Çok Araçlı Rota Optimizasyonu sayesinde hızına hız katan Hepsijet, ikinci çeyrekte Hepsiburada mağazasından verilen siparişlerin yüzde 83‘ünü Türkiye’nin dört bir yanına 24 saatten az sürede teslim etti.
HepsiJet’in 81 ilin tamamında büyük hacimli ürünler için sağladığı teslimat ve iade servisi HepsiJet XL ise hizmet ağıyla müşteri deneyiminde yarattığı farkı, yaklaşık yüzde 99’luk memnuniyet skoruyla daha da ileri taşıdı.
Hepsipay Cüzdanım müşteri sayısı 8 milyona ulaştı
Hepsiburada’nın açıkladığı 2022 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel rakamlarına göre, Hepsiburada platformunda yapılan toplam satışların yüzde 39’u Hepsipay’in kolay ve güvenli ödeme çözümü Hepsipay Cüzdanım aracılığıyla yapıldı. Haziran 2021’de hayata geçirilen, Hepsiburada’nın hızlı, güvenli ve kolay ödeme yapmayı sağlayan yeni nesil ödeme yöntemi Hepsipay Cüzdanım’ın bir önceki çeyrekte 7,1 milyon olan müşteri sayısı 8 milyona ulaştı.
Müşterilerine ihtiyaçlarını gecikmeden satın alabilme fırsatı sunan Hemen Al Sonra Öde uygulaması ise 100 binin üzerinde müşteriye ihtiyaçlarını ertelemeden ve kredi kartı limitlerine takılmadan alışveriş yapma imkânı sundu.
Yılın ilk yarısında enflasyondan arındırılmış toplam satış hacmi 19,7 milyar TL oldu
Hepsiburada, ayrıca Türkiye’yi dünya teknoloji borsası Nasdaq’da temsil eden ilk ve tek Türk şirketi olarak, uluslararası finansal raporlama standartları ile uyum çerçevesinde 2022 ikinci çeyrek ve ilk yarıyıl verilerini enflasyon etkisinden arındırarak da açıkladı. İlk 6 ayda gerçekleşen toplam satış hacmi bir önceki yılın ilk yarısına oranla finansal verilerin enflasyona göre yeniden muhasebeleştirilmesi sonucunda yüzde 3 artışla 19,7 Milyar TL’ye ulaştı. Hepsiburada’nın 2022 yılının ikinci çeyreğinde enflasyon muhasebesine göre hesaplanan toplam satış hacmi ise 9,6 milyar TL olarak gerçekleşti.
Hepsiburada Link Gelir programı ayda 5000 TL kazanma fırsatı sunuyor
Büyüme hedefi yükseltildi
Elde ettiği başarılı performans sonucunda, Hepsiburada daha önce 2022 yılının tamamı için duyurduğu yüzde 50 civarındaki toplam satış hacmi büyümesi hedefini, yüzde 60 civarına yükseltti. Ayrıca, disiplinli nakit ve maliyet yönetimi sayesinde 2022 yılında faiz, amortisman ve vergi öncesi kârlılığın toplam satış hacmine oranının da -yüzde 2,5 ila -yüzde 3,0 düzeyinde gerçekleşmesini beklediğini açıkladı.
Hepsiburada CEO’su Emirdağ: Yakaladığımız küresel başarı hikayesini büyütmek için tüm gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz
Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ, 2022 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Hepsiburada olarak iş ortaklarımız, teknolojimiz, ticaret ekosistemimiz, yönetim ve kültürümüzle Türkiye‘yi global arenada temsil eden bir marka olmanın gururunu ve sorumluluğunu taşıyoruz. Bu çerçevede tüm finansal sonuçlarımızı şeffaflıkla paylaşıyoruz. Güçlü sonuçlarla başladığımız 2022 yılının ikinci çeyreğinde, aktif satıcı sayımızda yüzde 45, ürün sayımızda ise yüzde 107 artışa ulaştık. Böylelikle yılın ilk yarısını 29,1 milyon siparişle tamamlayarak toplam satış hacmimizi yüzde 69 oranında büyütme başarısı gösterdik.
Müşterilerimizin günlük yaşamlarında güvenilir, yenilikçi ve samimi bir yol arkadaşı olarak e-ticarette standartları yeniden tanımlayan pek çok servisi son altı ayda hayata geçirdik. E-ticaret alanında Türkiye’de geliştirilen ve hayata geçirilen ilk üyelik bazlı sadakat uygulaması Hepsiburada Premium ile e-ticaret dünyasında standartları yeniden tanımlayarak çıtayı daha da yükselttik. Türkiye’nin ilk “al ve çık“ konseptli akıllı, kasasız mağazası Hepsiburada Smart by MIMEX‘i açtık. Ayrıca, HepsiJet’in TURKPATENT tarafından tescil edilen “Çok Araçlı Rota Optimizasyonu“ çözümü ile hızımıza hız kattık. Teknolojimiz ve lojistik yeteneklerimiz sayesinde uçtan uca hizmet kalitemiz ve uygun maliyetli çözümlerimizi müşterilerimize ulaştırmayı sürdürdük.
Bu başarılı performansın bir sonucu olarak 2022 yıl sonu büyüme hedefimizi yükselttik. Yakaladığımız küresel başarı hikayesini büyütmek için tüm gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.”