H&M, kullanıcıların 24 saat ücretsiz erkek takım elbise giymelerine imkan veren yeni hizmetinin lansmanı ile elbise kiralama trendine katıldı. Durum hiç kimse için kolay olmadı; ancak atılan bu adım H&M gibi markaların pazar koşullarının bu sektörde iş yaratma biçiminde büyük bir değişiklik gerektirdiğini anladığının somut bir göstergesi.
- Pandemi sonrası dünyada pazarlama profesyonelleri hangi özelliklere sahip olmalı?
- Deloitte: Birleşme ve satın almalar pandemiye direnç gösterdi
- Yapay zeka yatırımları, pandemiden sonra ön plana çıkacak
Pandemi, koronavirüs salgınının ardından ortaya çıkan bu süreci yalnızca hızlandırdı. Geçtiğimiz yılın Temmuz ayında H & M’in küresel sürdürülebilirlik başkanı Pascal Brun, Moda Fikirleri Forumu’nun ikinci gününde hızlı modanın sürdürülebilir olmadığını vurguladı.
H&M temsilcileri, hızlı modanın sürdürülebilir olabilmesinin tek yolunun döngüsel olmak olduğuna dikkat çekti. Bu ifadeler, o zamanlar önemli ve tarihi kayıplar bildiren moda şirketi için tarihi bir anda geldi.
H&M yeni bir kıyafet kiralama hizmeti başlatacak
H&M, dünyadaki en büyük ikinci moda grubu olarak kabul ediliyor. Şirket Mart ve Mayıs 2020 arasında 695 milyon dolarlık bir zarar açıkladı. Bir önceki yıl 5,9 milyar dolarlık bir karla kapatılmıştı.
Bu düşüş eğilimi, salgının ortasında daha da kötüleşti ve son birkaç ayda yeni kayıplar kaydedildi.
H&M rakamları, 2020 mali yılında, geçen yılın Kasım ayı itibarıyla, markanın Kolombiya’daki satışlarının yerel para biriminde yüzde 8 arttığını gösteriyor.
Madalyonun diğer tarafına baktığımızda ise, moda devinin Meksika’da (bölgedeki mağaza sayısı bakımından ana pazarı) satışlarda yüzde 22’lik bir düşüş yaşadığını, Şili ve Peru’da ise küçülme kaydettiğini görüyoruz.
İşler daha iyiye gitmiyor gibi görünüyor ve dünyanın geri kalanında da durum benzer görünüyor. Şirketin ilk çeyrek mali raporu, tekstil zincirinin Aralık 2020 ile Şubat 2021 arasında 1,07 milyar İsveç kronu (122 milyon dolar) kaybettiğini gösteriyor ki bu çokuluslu şirketin ilk mali çeyreğine denk geliyor. Bu rakam, geçen yılın aynı döneminde elde edilen 1.928 milyon kron (220 milyon dolar) net kâra benziyor.
Bu, bazı pazarlarda hala devam eden mağazalarının çoğunun geçici olarak kapanmasının bir sonucu.
Yeni kiralama programı
“Hızlı moda” dünyasının dayandığı mevcut iş modelinin zayıflığını gösteren bu rakamlar ışığında, sektör firmaları yeni iş yaratma yollarını denemeye başladılar.
Bu bağlamda, kullanıcıların 24 saat ücretsiz erkek takım elbise giymelerine imkan veren bir hizmetin lansmanı ile H & M’in de kiralama trendine katılması oldukça dikkat çekici.
Birleşik Krallık’ta geçen hafta başlatılan bu hizmetin 13 Mayıs’ta Amerika Birleşik Devletleri’ne ulaşması bekleniyor.
Bu elbiseler her boyutta mevcut ve süre dolduktan sonra müşteriler tarafından tekstil devinin markasının bağlı olduğu bir kuru temizleme şirketine teslim edilmeli.
Ek olarak, kullanıcılar büyük zararları ödemek zorunda kalacak olsalar da, lekeler veya yırtıklar gibi küçük hasarlar için ödeme yapmak zorunda kalmayacaklar.
H & M’e göre amaç, herkesin bir iş görüşmesinde iyi bir izlenim bırakmasına yardımcı olmak.
Şirket, ‘Takım elbise kıyafet değildir, güvendir’ sloganı ile yola çıkıyor. Markanın resmi web sitesi ayrıca iyi bir iş görüşmesinin nasıl başarılı bir şekilde yapılacağına dair bir dizi ipucu sunuyor.