Çin merkezli üretici bu yılın ilk yarısında akıllı telefon satışlarını yüzde 25 artırdı.
Çin’in en büyük telekom altyapısı şirketi olan Huawei, tüketici ürünleriyle de öne çıkmaya başladı. Beş yıl önce tüketici ürünü bulunmayan firma, bu yılın ilk yarısında 11,6 milyar dolar gelir elde etti. Bu, telekom altyapısı ve kurumsal ağ ürünleri satışından oluşan toplam gelirin üçte biri anlamına geliyor.
IDC’nin rakamlarına göre, 2016’nın ilk yarısında dünya genelinde akıllı telefon satışları yüzde 3,1 artış gösterdi. Huawei ise satışlarını artırarak Samsung ve Apple’dan sonra üçüncü sıradaki yerini sağlamlaştırdı.
Bugün yapılan açıklamada, Huawei’nin tüketici iş grubu CEO’su Richard Yu, büyümenin özellikle Avrupa gibi üst düzey akıllı telefon satışının ağırlıkta olduğu pazarlarda ve Kuzey Afrika, Orta Asya ve Latin Amerika gibi gelişmekte olan pazarlarda olduğunu belirtti.
Bir başka araştırma şirketi olan GFK’nın raporları ise Huawei’nin İspanya, İtalya, Polonya, Finlandiya, Çek Cumhuriyeti’nde yüzde 20’den fazla, sekiz diğer ülkede ise yüzde 15’ten fazla pazar payına eriştiğini gösteriyor.