Huawei Cloud, 23 Aralık’ta İstanbul’da ‘Dijital Perakende Yuvarlak Masa Toplantısı’ düzenledi. Etkinliğe Türkiye’nin önde gelen perakende şirketlerinin C- Level yöneticileri katıldı.
Toplantıda yapay zekâ odaklı perakende dönüşümünün sektöre kattığı değer ve geleceğin perakende deneyimini şekillendiren trendler ele alındı. Yapay zekâ odaklı inovasyonlar, Avrupa ve dünyadan farklı örnek vakalar, bulut tabanlı çözümler ve veri otomasyonunun müşteri deneyimine etkileri tartışıldı.
Huawei Cloud Türkiye Ülke Müdürü Ray Rui, IDC MarketScape: Türkiye Public Cloud IaaS, 2025 raporunda ‘Liderler’ arasında yer aldıklarını ve Türkiye’ye yatırım yapan ilk ‘Hyperscaler’ olduklarını söyledi. Rui, bu durumun uzun vadeli vizyonunun ve yerel pazara olan bağlılığının göstergesi olduğunu belirtti.
Rui, Huawei Cloud olarak perakende sektörünün dijitalleşme yolculuğunda güvenilir bir teknoloji ortağı olmaya devam ettiklerini ifade etti. Türkiye’deki perakendecilerin global rekabette güçlenmesine destek olmaya devam edeceklerini açıkladı.
Toplantı, ‘Cloud-Native ve AI ile Perakende Deneyimini Yeniden Şekillendirin’ ve ‘AI Teknolojileri ile Perakende Dönüşümünün Hızlandırın’ başlıklı oturumlarla devam etti. Teknolojinin operasyonel verimliliği artırmanın ötesinde müşteri sadakatini ve satışları nasıl etkilediği örneklerle paylaşıldı.
Etkinliğin son oturumu olan ‘Veri ve Otomasyon ile Perakendede Kullanıcı Büyümesi’ panelinde büyük verinin işlenmesi ve otomasyon süreçlerinin şirketlerin büyüme stratejilerindeki kritik rolü vurgulandı.
