Marka değerleme danışmanlığı şirketi Brand Finance, her yıl 36 ülkede 29 sektörde dünyanın en büyük 5000 markasını belirliyor. Mart ayında yayınlanan Brand Finance Electronics & Appliances 50 2022 raporunda Huawei, geçen yılki üçüncülük pozisyonunu koruyarak hem en değerli hem de en güçlü marka kategorilerinde üst sıralarda yer aldı.
HUAWEI dünyanın en değerli 3. elektronik markası
Huawei, marka değerinde bir önceki yıla göre yüzde 29 artışla 71,2 milyar dolara ulaşarak dünyanın en değerli elektronik markalarından biri olarak dünya çapında üçüncülük konumunu koruyor. COVID-19 pandemisinin neden olduğu değişen piyasa koşulları ve tedarik zinciri kesintilerinden sonra, premium markalar toparlanarak kısıtlı tedarik seviyelerinden güçlü getiriler elde ediyor.
Huawei, 100 üzerinden 82 Marka Gücü Endeksi (BSI) puanı ve AAA- Marka Derecelendirmesi ile en güçlü elektronik ve ev aletleri markaları kategorisinde de üst sıralarda yer aldı. Brand Finance uzmanları, Huawei’nin altyapısının ve tüketiciye yönelik işlerinin bazı Batılı hükümetlerin yaptırımlarından ağır darbe almasına rağmen, Huawei’nin hem yerli teknoloji şirketlerine hem de araştırma ve geliştirme faaliyetlerine yoğun bir şekilde yatırım yaparak tepki verdiğini belirtiyor. Şirket ayrıca Çin, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’daki güçlü 5G uygulamaları sayesinde kablosuz telekom işinde de büyüme kaydetti. Ayrıca marka, tüketicilere daha eksiksiz bir marka deneyimi sunmak için HarmonyOS ve EulerOS gibi işletim sistemlerine yatırım yaparak yazılım temelleriyle birlikte markasını daha da güçlendiriyor.
Huawei ayrıca dün 2021 Yıllık Raporunu yayınladı ve şirketin geçen yıl boyunca sağlam operasyonlar sürdürdüğünü ortaya koydu. Rapora göre Huawei, 2021’de 636,8 milyar CNY gelir ve yıllık yüzde 75,9 artışla 113,7 milyar CNY net kar elde etti. Şirketin Ar-Ge harcaması 2021’de 142,7 milyar CNY’ye ulaştı ve toplam gelirinin yüzde 22,4’üne ulaştı ve son 10 yılda toplam Ar-Ge harcamasını 845 milyar CNY’nin üzerine çıkardı. Şirket ayrıca Ar-Ge yatırımlarını sürekli artırmayı planlıyor. Huawei’nin tüketici elektroniği iş kolu, tüketici istek ve ihtiyaçlarını öngörerek ve şirketin tüm dünyadaki tüketicilere yönelik Sorunsuz AI Yaşam stratejisinin bir parçası olarak akıllı, tamamen bağlantılı bir çağ için küresel ekosistemi daha da geliştirdi. Tüketici Elektroniği grubu 2021’de 243,4 milyar CNY gelir elde etti ve akıllı giyilebilir cihazlar, akıllı ekranlar, gerçek kablosuz stereo (TWS) kulaklıklar ve Huawei Mobil Servisleri’nde (HMS) istikrarlı satış artışı görmeye devam etti. Özellikle akıllı giyilebilir ve akıllı ekran segmentlerinde her yıl yüzde 30’un üzerinde büyüme görüldü. Toplamda HarmonyOS, 2021 itibariyle 220 milyondan fazla Huawei cihazında kullanıldı ve dünyanın en hızlı büyüyen mobil cihaz işletim sistemi oldu.