Hyundai, 9 Ocak’ta Brüksel Otomobil Fuarı’nda en büyük elektrikli aracını dünya prömiyeriyle tanıtacak. 2026 elektrikli araç yol haritasının yıldızı olan model, 800 voltluk şarj sistemiyle dikkat çekecek. Fuar kapsamında güncellenmiş IONIQ 6 da Avrupa’da ilk kez sergilenecek.
Brüksel Otomobil Fuarı, Hyundai Motor Grubu’nun önemli elektrikli araç lansmanlarına ev sahipliği yapacak. Hyundai’nin yanı sıra kardeş marka Kia, en küçük elektrikli modeli olan seri üretime hazır EV2’yi ve EV3, EV4 ile EV5’in GT versiyonlarını tanıtacak. Hyundai yetkilileri, yeni modelin mevcut yelpazeyi INSTER’den üç sıralı Ioniq 9’a kadar genişleteceğini kaydetti. Ioniq 9’un beş metreyi aşan uzunluğu dikkate alındığında, yeni aracın portföyü daha da büyüteceği belirtildi.
Yeni elektrikli aracın tam boyutları henüz resmi olarak açıklanmadı ancak teaser görselde tam genişlikte LED ışık şeridi göze çarptı. Motor1’in aktardığına göre, 5,25 metre uzunluğundaki Staria minibüsün elektrikli versiyonu olabileceği öne sürüldü. Staria, 2021’den beri benzinli, dizel ve hibrit motorlarla satışta bulunuyor. Orta 2024 raporlarında, tam elektrikli Staria’nın 2026’da piyasaya sürüleceği ve Avrupa’nın ana pazar olacağı, yıllık küresel satış hedefinin 20 bin adede ulaşabileceği ifade edildi.
Hyundai, elektrikli araç stratejisini performans odaklı N modelleri ve deneysel EV tasarım konseptleriyle de destekleyecek. Aralık ayında Tokyo’daki iREX 2025’te kompakt otonom robot MobED’i tanıtarak robotik alana giriş yaptı. MobED, endüstriyel ve günlük kullanım için tasarlandı.
Yılın daha önceki döneminde, 2025 Seul Mobilite Fuarı’nda yeni nesil NEXO hidrojen yakıt hücreli elektrikli aracı sergilendi. Tasarım, teknoloji ve yakıt hücresi verimliliğinde önemli iyileştirmeler getirilen model, sıfır emisyonlu alternatif olarak konumlandırıldı. Yakıt hücresi sistemi brüt 110 kW (147 hp) güç üreterek önceki modele göre yüzde 16 artış sağladı. 150 kW (201 hp) elektrik motoru ve 350 Nm torkla desteklenen araç, 0-100 km/s hızlanmasını 7,8 saniyede tamamlıyor.
NEXO’nun batarya sistemi güç çıkışını 80 kW’a yükselterek iki katına çıkardı ve enerji depolama kapasitesini 2,64 kWh’e taşıdı. Hidrojen depolama üç tankta toplam 162,6 litre hacimle 6,69 kg kullanılabilir hidrojen barındırıyor. Kore test standartlarına göre menzil 700 km’yi aşıyor ve yakıt ikmali yaklaşık beş dakika sürüyor. Şirket yetkilileri, bu geliştirmelerin hidrojenli araçlara batarya elektrikli ve hibrit teknolojilerle birlikte yatırım yapma taahhüdünü pekiştirdiğini belirtti.
Hyundai’nin elektrikli ve hidrojenli mobilite hamleleri, Avrupa pazarındaki elektrifikasyon atağını hızlandırıyor. Brüksel Fuarı, grubun 2026 yol haritasını somutlaştıran kritik bir platform olarak öne çıkıyor.




