Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Güvenlik

İki faktörlü doğrulama e-ticaret standardına dönüşüyor

by Hasan Selman
18/11/2020
in Güvenlik
İki faktörlü doğrulama e-ticaret standardına dönüşüyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İki faktörlü doğrulama, Avrupa genelinde gerçekleştirilen e-ticaret alışverişlerinde zorunlu hale geliyor. E-ihracat, sınır ötesi satış yapmanın en kolay ve verimli yolu. Sınır ötesi satış yapan veya yapmayı düşünen yerli markaların, Gözden Geçirilmiş Ödeme Hizmetleri Yönergesi’nin getirdiği (PSD2) gerekliliklere uyum sağlamaları gerekecek.

PSD2, Avrupa Komisyonu ve Avrupa Ekonomik Alanı genelinde ödeme hizmetleri ve ödeme hizmeti sağlayıcılarını düzenlemek için Avrupa Komisyonu tarafından yönetilen bir AB Direktifidir. Önümüzdeki ocak ayından itibaren, Avrupalı tüketiciler internet üzerinden veya mobil uygulama aracılığıyla yapacakları satın almalarda, kart bilgilerinin yanı sıra iki faktörlü kimlik doğrulama teknolojisini kullanmak zorunda kalacak.

Avrupa Birliği, 2020 yılı sonunda tüm finansal kuruluşların PSD2 direktifi doğrultusunda daha güçlü müşteri doğrulama sistemlerine geçmesini zorunlu hale getirdi. Buna göre, tüketiciler 1 Ocak 2021’den itibaren kredi veya banka kartıyla yaptıkları çevrimiçi alışverişlerde iki faktörlü doğrulamayı kullanarak ödeme yapılan kartın sahibi olduklarını kanıtlayacak.

PSD2 genç tüketiciler tarafından iyi karşılandı

GfK araştırma şirketi tarafından Avrupa genelinde gerçekleştirilen bir anket çalışmasında, 18-29 yaş arasındaki hedef kitlenin yüzde 62’si PSD2’nin getirdiği iki faktörlü kimlik doğrulama zorunluluğunu olumlu karşıladığı görüldü. Katılımcıların yüzde 49’u yeni düzenlemeyle birlikte çevrimiçi ödemelerinin daha güvenli olacağına inanırken, yüzde 25’i yeni düzenlemeye karşı nötr görüş belirtti.

Avrupalı tüketicilerin yüzde 38’i çevrimiçi ödemelerinde iki faktörlü doğrulamayı kullanırken, araştırma bu güvenlik teknolojisinin çok daha büyük bir potansiyel gösterdiğine işaret ediyor. Avrupalı tüketicilerin yüzde 16’sı mümkün olan her e-ticaret alışverinde iki faktörlü kimlik doğrulama teknolojisini kullanırken, yüzde 64’ü ise kullanımı kolay ve avantajları anlaşılır olduğu takdirde bu teknolojiyi kullanabileceklerini belirtiyor. Katılımcıların yalnızca yüzde 9’u iki faktörlü kimlik doğrulama teknolojisini kullanmayı reddediyor.

Tüketici güvenli ve basit çözümler istiyor

Tüketiciler, çevrimiçi alışverişlerinde güvenli ve kolay kullanılabilir ödeme çözümleriyle karşılaşmak istiyor. Katılımcıların yüzde 65’i için güvenlik çevrimiçi ödeme konusundaki en önemli etken iken, yüzde 64’ü internet üzerinden kartları kullanılarak yapılacak izinsiz alışverişlerde paralarını geri alabileceklerini inanıyor.

Araştırmaya katılan çevrimiçi tüketicilerin yüzde 50’si ödeme sürecinin basit olmasını istiyor. Özellikle 18-29 yaş arası tüketicilerin yüzde 57’si bu yönde görüş belirtiyor. Ödeme sürecinin hızı da önemli tercih sebeplerinden birisi konumunda, katılımcıların yüzde 38’i çevrimiçi ödemelerde buna dikkat ettiklerini belirtiyor. Bu oran bir önceki yıl gerçekleştirilen araştırmaya kıyasla yüzde 2 artmış durumda. Son olarak, katılımcıların yüzde 41’i ödeme aşamasında çok fazla bilgi talep edilmesinin kendilerini rahatsız ettiğini, yüzde 36’sı ise ödeme yapmak için üyelik almaları gerektiği durumlardan rahatsızlık duyduğunu belirtiyor.

Tüketiciler biyometrik doğrulamaya güven duyuyor

Çevrimiçi alışveriş yapan tüketicilerin büyük bir bölümü, ödemelerini daha güvenli olması için geliştirilen ve/veya uygulamaya konulan yeni teknolojileri takdir ediyor. Öyle ki, iki faktörlü kimlik doğrulamada tüketiciler kimliklerini biyometrik verilerle doğruluyor. Araştırmaya katılanların yüzde 30’u iki faktörlü kimlik doğrulama sürecinde akıllı telefonlarıyla parmak izlerini okutarak, yüzde 9’u ise yüz tanıma teknolojisiyle işlem yapıyor. Katılımcıların yüzde 43’ü hâlâ telefonlarına gönderilen PIN değerini girerek doğrulama yapıyor ancak bu pratiğin tercih edilme oranı bir önceki yıla kıyasla yüzde 6 düşüş göstermiş durumda. Uzmanlar, biyometrik verilerine doğru gösterilen yönelmenin, çevrimiçi ödemelerde akıllı telefon ve akıllı saat gibi mobil ürünlerin daha fazla kullanılmasına bağlıyor.

Tags: ABbiyometrik veriçevrimiçi alışverişe-ticaretfeaturediki faktörlü doğrulamakimlik doğrulamakredi kartıPSD2

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM