Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

İlk küresel süper uygulama adayı: Snapchat

Artık fotoğraf paylaşmaktan çok daha fazlasına olanak tanıyan Snap, giderek daha fazla hizmeti bünyesine katıyor. Ancak Snap’in süper uygulama serüveninin nasıl şekilleneceği hala belirsizliğini koruyor

by Özgürcan Özergin
29/11/2023
in Teknoloji
İlk küresel süper uygulama adayı: Snapchat
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Zaman sınırlı mesajlarla 2011’de sosyal medya dünyasına giriş yapan Snapchat, çoğunluğunu gençlerin oluşturduğu aylık 750 milyondan fazla kullanıcısıyla “super app” olmak için kolları sıvadı. Uygulamanın süper uygulama olmaya giden yolun zorluklarını nasıl aşacağı ise hem kullanıcıları hem de rakipleri için büyük bir merak konusu.

Unutanlar için hatırlatalım; aktif ve yaygın kullanılan örneklerini henüz sadece Asya pazarında gördüğümüz “super app” kavramı, sosyal medya özelliklerinden alışverişe, iletişimden finansal ödemelere kadar birçok hizmeti tek bir platform üzerinden sunan, kısacası neredeyse tüm dijital hayatınızı üzerinden yürütebileceğiniz kapsayıcı uygulamaları tanımlamak için kullanılıyor.

Asya pazarı dışındaki kullanıcıların henüz bu tarz uygulamalarla tanışmamış olmasının birden çok sebebi var ve bu sebepler önümüzdeki yıllarda Snapchat’in izleyeceği strateji için oldukça belirleyici nitelikte.

Temkinli adımlar

Snapchat, sade bir sosyal medya platformundan süper uygulamaya dönüşme çabalarını 2023 yılında hızlandırdı. Netflix ve Spotify ile yapılan ortaklıklar, Ticketmaster ile uygulama üzerinden etkinlik bileti satışı için yapılan anlaşma ve şirketin AR (artırılmış gerçeklik) alanında yaptığı yatırımlar, platformun sağladığı özelliklerin çeşitliliğini giderek artıran ve daha da artıracağını gösteren hamleler. Tüm bunlara ek olarak, henüz beta aşamasında olan ve içerik üreticilerine uygulama üzerinden ürün satma imkanını getirecek “Snap Store” özelliği de Snapchat’i süperliğe bir adım daha yaklaştıracak gibi görünüyor.

Snap’in hizmet kapsayıcılığı konusunda henüz emekleme aşamasında olduğunu söylemek gerek. Snapchat uygulaması çığır açan yenilikçi özellikler ekleyerek gelişmek yerine, kullanıcı deneyimi ve reklam odaklı çalışıyor. Bu da çoğunlukla mevcut özellikleri yeni teknolojiler ve iş birlikleriyle daha da cezbedici hale getirmekten geçiyor. Örneğin, Spotify üzerinden hikayelere müzik ekleme özgürlüğü artarken, Netflix sayesinde popüler dizi ve filmlere ait temalara sahip oldukça gerçekçi filtrelere ulaşılabiliyor.

İlk küresel süper uygulama adayı: Snapchat
Snapchat, sade bir sosyal medya platformundan süper uygulamaya dönüşme çabalarını 2023 yılında hızlandırdı

Asya’da neden daha kolay?

Asya’daki süper uygulamalar, çıkış noktaları ne olursa olsun banka işlemlerinden yemek siparişine, telefon görüşmelerinden oyunlara kadar çok çeşitli kabiliyetleri kullanıcılarına sunarken, Snap gibi batılı süper uygulama adayları ise şimdilik etki alanlarını genişletirken daha temkinli ve “tematik” kalmaya odaklanıyor. İroniktir ki süper uygulamaya giden yol ise zengin özelliklerle daha kapsayıcı olmayı gerektiriyor.

Snapchat’in temkinli süper uygulama stratejisinin ardında, Asya’daki rakiplerinin tabi olmadığı sıkı yasal düzenlemeler ve kullanıcıların veri gizliliği konusundaki bilinçli ve şüpheci tutumları yatıyor. Süper uygulamaların membası olan Asya’da ise bundan daha farklı bir manzara görülüyor. Örneğin, WeChat ve Alibaba gibi Asyalı süper uygulamalar Facebook, Google, WhatsApp ve diğer birçok küresel hizmetin erişime engellendiği, batıya kıyasla veri güvenliğine yönelik yasal düzenlemelerinin daha esnek olduğu dev bir pazarda, büyük ölçüde rakipsiz biçimde faaliyet gösteriyor. Bu şartlarda, bir kullanıcının sosyal medya paylaşımlarından alınan veriyle doğru reklamları sunmak, verilen her hizmet için en iyi firmalarla anlaşmak ve her kullanıcının günde en az bir kere kullandığı bir uygulama haline gelmek daha kolay. Aktif olarak birçok şirket ve uygulamayla rekabet eden, saklayıp transfer edebileceği kullanıcı verisi kısıtlı olan Snapchat’in ne derece “süper” olabileceği hala bir soru işareti.

Dijital regülasyonları günden güne sertleşen ABD ve Avrupa pazarlarında, verilerini giderek daha çok önemseyen kullanıcıların dijital hayatının çoğunluğuna ev sahipliği yapmak, Snap gibi büyük bir şirket için bile kolay gerçekleştirilebilecek bir hedef değil. Ancak küresel pazarda kalıcı bir süper uygulama göreceksek, bunun bir günde gerçekleşmeyeceği de ortada.

İlk küresel süper uygulama adayı: Snapchat
Snapchat, Batı’da belirgin yasal düzenlemeler ve veri gizliliği hususlarıyla mücadele etmek zorunda

Süper bir muamma

Snapchat, Asya pazarının aksine Batı’da belirgin yasal düzenlemeler ve veri gizliliği hususlarıyla mücadele etmek zorunda. Bu durum, uygulamanın kapsamını genişletme ve çok daha fazla hizmet sunma sürecini karmaşıklaştırıyor. Snapchat, kullanıcı deneyimini zenginleştirmeye odaklanarak, farklı sektörlerden ortaklıklar ve yenilikçi özellikler ekleyerek bu engelleri aşmayı planlıyor. Ortaklık ve işbirliklerini artırarak, kullanıcılarına daha kapsayıcı bir deneyim sunmayı amaçlayan Snapchat, böylece dijital dünyada daha fazla etki yaratmayı hedefliyor. Ancak bu süreçte rekabetin yanı sıra yasal ve etik sorumluluklar da Snapchat’i bekleyen zorluklar arasında yer alıyor. Snapchat’in sürekli evrilen ve kendini güncelleyen bir platform olarak kalabilmesi için kullanıcı ihtiyaçlarına ve beklentilerine hızlı bir şekilde adapte olması gerekiyor.

Diğer girişimlere emsal olacak

Süper uygulama idealine ulaşma sürecinde, Snapchat’in izleyeceği strateji ve atacağı adımlar, sektör için önemli bir referans noktası olacak. Bu süreci takip etmek, batı dünyasında süper uygulama kavramının ne derece uygulanabilir olduğunu ve bu tür bir uygulamanın karşılaşabileceği potansiyel zorlukları daha iyi anlamamızı sağlayacak. Snapchat, bu deneyimle sadece kendi yolculuğunu şekillendirmekle kalmayıp, aynı zamanda dijital inovasyon ve entegrasyonun geleceğini de belirleyecek önemli dersler sunuyor.

Bir zamanlar, birkaç yıla unutulacak bir sosyal ağ gözüyle bakılan Snapchat, bugünlerde küresel bir süper uygulama başarısının tarifini arıyor ve tüm sektörü aydınlatacak önemli bir deney gerçekleştiriyor: Dijital sektörleri sıkıca regüle eden, kullanıcılara seçim hakkı tanıyan ve sert rekabetlere ev sahipliği yapan batı dünyasında gerçek bir süper uygulama olmak mümkün mü? Bu sorunun yanıtını Snapchat’in macerasını takip ederek öğreneceğiz.


Bu yazı Digital Report Dergisinin 17. sayısında yayınlanmıştır.

Tags: featuredSnapchatSüper Uygulama

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM