Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Rehber

Inbound pazarlama nedir: Amaçları, stratejisi ve nasıl yapılır?

Yazar: Nihat Bilge
01/07/2021
Kategori: Rehber
Inbound pazarlama nedir: Amaçları, stratejisi ve nasıl yapılır?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Inbound pazarlama nedir?
  • Inbound pazarlama nasıl yapılır?
  • Neden önemli?

Bugün, Inbound pazarlama ve hedefleri, stratejisi ve işleyişi hakkında konuşacağız. Bu teknikle firmalar, ürünlerini onlara empoze etmek yerine müşterileri kendilerine çekmeye çalışırlar.

2021’de, pazarlamanın ana hedefi hala 1920’dekiyle aynıdır, bir ürün veya hizmeti tanıtarak olası satışlar elde etmek. Ancak, insanların bugün bilgi edinme şeklinin geçmişte nasıl çalıştığıyla hiçbir ilgisi yok. Bu nedenle pazarlama sürekli değişiyor ve yeni teknikler ortaya çıkıyor. Bunlar arasında Inbound pazarlama da var. Peki Inbound pazarlamanın ne olduğunu biliyor musunuz?

AdvertisementAdvertisement

İnternet sayesinde pazarlama alanı sınırsız hale geldi. Sonsuz sayıda web sayfanız, blog gönderileriniz ve içerikleriniz olabilir. Ancak tüm bu içerikle bile internet kullanıcılarının dikkatini çekmek çok daha zor. Inbound pazarlamanın arkasındaki ana fikir, marka kimliğinizi müşterileri çekecek ve dönüştürecek şekilde oluşturmaktır. Günümüzün giderek karmaşıklaşan tüketici ekonomisinde, Inbound pazarlama her zamankinden daha önemli bir rol oynamaktadır.

Inbound pazarlama nedir?

Inbound pazarlama, yazılım yayıncısı HubSpot tarafından tanıtılan bir terimdir. Bu pazarlama yaklaşımında bir şirket, ürünlerini ve hizmetlerini onlara empoze etmek yerine, müşterilerini ve potansiyel tüketicilerini, push pazarlama reklam ve promosyon tekniklerini kullanarak çekmeye çalışır. Kullanıcı merkezli ve kullanıcı odaklı Inbound pazarlama, kullanıcıları çekmek, potansiyel müşterileri dönüştürmek, onlara satış yapmak ve tüm müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için tekniklere dayanır.

Inbound pazarlamanın birçok pazarlama biçimini kullanan bir strateji olduğunu unutmamak önemlidir, içerik pazarlaması, blog oluşturma, etkinlikler, SEO, sosyal medya ve daha fazlası burada yer alabilir. Amaç, markanıza çekmek istediğiniz kişilere bilgi ve değer sağlayan içerik oluşturmaktır. Pazarlamacıların müşteri bulmaya çalıştığı geleneksel pazarlamanın aksine, Inbound pazarlama müşterilerin dikkatini çeker ve şirketin bilinilirliğini artırmasını kolaylaştırır.

Gelen bir pazarlama stratejisi oluşturmak, müdahaleci bir şekilde onları aramak yerine, kitlenizi size çekmekle ilgilidir. Tüketicilerinizin dikkatini çekmek yerine onların ilgisini çekersiniz. Günümüzde potansiyel kullanıcı, tüketmeden önce, ihtiyacını veya sorununu ve buna çözüm olabilecek çözümleri araştıracaktır. Alakalı, optimize edilmiş ve hedeflenmiş içerik oluşturmanın rolünü oynadığı yer burasıdır. Buradaki fikir, herkesi çekmek değil, yalnızca ürününüz veya hizmetinizle ilgilenebilecek kişileri çekmektir.

Inbound pazarlama nasıl yapılır?

Inbound pazarlama nedir: Amaçları, stratejisi ve nasıl yapılır?
Inbound pazarlama nedir: Amaçları, stratejisi ve nasıl yapılır?

Önemli olan sadece Inbound pazarlamanın ne olduğunu değil, aynı zamanda nasıl çalıştığını da bilmektir. Inbound pazarlamanın çoğu biçimi, bir satış hunisi aracılığıyla potansiyel müşteriler oluşturup yönlendirerek çalışma eğilimindedir. Bu strateji, müşterilere daha yüksek düzeyde ilgi ve katılım karşılığında giderek daha değerli içerik sağlayarak müşteriler ve marka arasında güven oluşturmayı amaçlar. Bu süreç şu şekilde çalışır:

  • Blog ve sosyal medya içeriği de dahil olmak üzere içerik çevrimiçi olarak yayınlanır. Bu içerik, içinde değer bulabilen kişiler tarafından keşfedilecek şekilde optimize edilmiştir.
  • Her içeriğin sonunda, okuyucunun belirli bir adım atmasını isteyen bir harekete geçirici mesaj bulunur. Örneğin, internette yayınlanan bir makale, okuyucuyu şirketin web sitesini ziyaret etmeye teşvik edebilir. Web sitesinde haber bültenine abone olmak için bir bağlantı olabilir.
  • Giderek artan bir şekilde, müşteri bilgileri karşılığında kaliteli içerik sunuluyor. Site ziyaretçileri, rehber, web semineri veya e-kitap gibi özel içerik karşılığında e-posta adresini girerek e-posta listesine abone olabilir.
  • Potansiyel bir alıcı e-posta adresinin aboneliğinden çıktıktan sonra, alıcıyla güven oluşturmak için posta listenizi kullanabilir ve nihayetinde onları ürününüzü satın almaya teşvik edebilir veya hizmetinizi veya ürününüzü tartışmak için sizinle iletişime geçebilirsiniz.

Neden önemli?

Inbound pazarlama çok güçlü bir stratejidir çünkü tüketicilere tam olarak aradıkları cevapları ihtiyaç duydukları anda verme gücüne sahiptir. Uygulandığı her alanda güven, itibar ve otorite oluşturur. Ayrıca, Inbound pazarlamanın ne olduğunu öğrendikten ve şirketinize uyguladıktan sonra, daha kısa satış süresi, daha nitelikli potansiyel müşteriler ve satış ekibiniz için daha kolay satışlar ve daha fazla müşteri elde edersiniz. Sadece marka kişiliğinize uyan stratejik bir içerik stratejisini uyarlamanız ve oluşturmanız gerekiyor.

Etiketler: dijital pazarlamagelen pazarlamapazarlama

İLGİLİ YAZILAR

Mobil uygulama trendleri 2022: Kripto, marketplace uygulamaları ve fazlası
Fintech

Mobil uygulama geliştirmeden önce bu listeye göz atın: Mobil Uygulama Trendleri 2022

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Mobil uygulama trendleri 2022 Mobil uygulama geliştirmeden önce dikkate almamız gereken noktaları ortaya koyuyor. Adjust tarafından paylaşılan Mobil Uygulama Trendleri...

Devamını oku
Ceren Turkben Kaya
Fintech

Mastercard’ın 81 ülkedeki pazarlaması Ceren Türkben Kaya’ya emanet

Yazar: DIGITAL REPORT

Şubat 2020’den bu yana Hızlı Gelişen Pazarlar - Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı görevini yürüten Ceren Türkben Kaya, Tüketici...

Devamını oku
Rehber: Instagram işletme hesabı büyütme
Teknoloji

Instagram pazarlama rehberi ile işletme hesabınız nasıl büyütülür?

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Instagram işletme hesabı büyütme yollarını sizler için derledik. Instagram küçük işletmeler için pazarlama rehberi kullanıma sunuldu. Rehberde başarıya ulaşmak için...

Devamını oku
Burger King Fransa, artan gaz fiyatlarına tepki olarak fiyatları düşürdü
Marka

Burger King Fransa, artan gaz fiyatlarına tepki olarak fiyatları düşürdü

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Burger King Fransa ile çalışan Paris merkezli yaratıcı ajans Buzzman'ın yeni kampanyasında Burger King'in ikonik burgeri olan Whopper'ın fiyatını "artan...

Devamını oku

SON YAZILAR

Acer, dönüştürülebilir premium Chromebook dizüstü ve Chromebook tablet bilgisayarlarını tanıttı

TSMC Singapur fabrikası global işlemci krizine çözüm olabilir mi?

Acer, OLED ekranlı ve 12. Nesil Intel Core H serisi işlemcili yeni Swift 3 dizüstü bilgisayarını duyurdu

Dünyaca ünlü Evangelion karakterleri sınırlı süreyle PUBG MOBILE’da

Singapur Yüksek Mahkemesi’nden Bored Ape NFT satışına engel

iPhone 14 lansman tarihi ortaya çıktı

Karşılaştırma: Google Pixel 6a vs Apple iPhone SE 2022

OPPO birinci çeyrek sonuçlarına göre dünyada dördüncü sırada

Yeni Netflix Dizisi Kuş Uçuşu’ndan ilk kareler

Google’ın yapay zekâsı, sizi iş görüşmelerine hazırlayacak

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

WOO X: Nedir?
Kripto

WOO X şimdi Türkçe!

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

SON REHBERLER

Lost Ark Chicken Festival rehberi: Wild Wing Island, ödüller ve daha fazlası

WWE 2K22 güncellemesi nasıl yapılır?: 1.12 yama notları

Borderlands 3 Epic Games’te ücretsiz oldu: Steam ile nasıl cross-play yapılır?

Borderlands 3 ile Gearbox Software SHiFT hesabı nasıl oluşturulur?

TikTok ve Snapchat’te Neon Lines filtresi nasıl kullanılır?

Fortnite Hafif Makineli Tüfek nerede bulunur?

Vivo’nun yeni amiral gemisi tanıtıldı: X80 Pro

Twitter’da takipçi nasıl arttırılır?

En iyi sosyal medya yönetim programları (2022)

Twitter’da video nasıl gömülür?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version