Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde, Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda hayata geçirilen CEO Club toplantıları, ‘’İnovasyon Zirvesi’’ paneli kapsamında, sektörün önde gelen liderlerini bir araya getirdi.
Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde, Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda kurulan CEO Club, bu ay Accenture’ün etkinlik sponsorluğu ve Yıldız Holding katkılarıyla gerçekleştirilen ‘’İnovasyon Zirvesi’’ temalı toplantıda, iş dünyasının inovasyon konusunda uzman ve deneyimli isimlerini ağırladı.
Hyatt Regency İstanbul Hotel’de düzenlenen toplantıda, inovasyon kavramının global pazarda fark yaratmanın ve rekabet avantajı elde etmenin reçetesi haline geldiği bir dönemde, inovasyon ortamını iyileştirmesi için atılması gereken adımlar; yatırım ortamının yenilikçiliği teşvik etmesi adına ekonomik, teknolojik ve yasal altyapıda izlenmesi gereken politikalar masaya yatırıldı.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jorge Fernandes, Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü M. Rauf ve Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş’ın açılış konuşmalarıyla başlayan “İnovasyon Zirvesi” temalı panelin moderatörlüğünü CEO Club Başkanı Akın Öngör üstlendi.
Panelin konuşmacıları arasında; Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, Yıldız Holding Global İnovasyon Grup Başkanı Bilal Kaafarani, THY Genel Müdürü Temel Kotil ve Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı gibi Türk iş dünyasının inovasyonu kurum kültürüne en üst seviyede entegre etmiş önemli aktörleri yer aldı.
Panelin açılış konuşmasında söz alan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jorge Fernandes, şunları söyledi:
“Bugün nüfusun yüzde 70’ten fazlası mobil cihazlara sahip. Bu cihazları günlük 120 defadan fazla kullanıyoruz. Örneğin Türkiye’de nüfusun yüzde 50’den fazlası Facebook kullanıyor. Bu müthiş bir rakam. Endonezya’da 120 milyon insan Facebook kullanıyor. Bu durum bile inovasyon için müthiş bir itici güç. Yine sürat inovasyon için itici bir güç. İşletmelerin bugün kullandığı applikasyonlar mobil cihazlara geçecek. Cihazların penetrasyonu ile akıllı telefon ve tabletler sayesinde yeni işletmeler daha iyi hizmet sağlayacak. İşletmeler sabit ortamlardan mobil ortamlara geçecek.”
Gelecekte makinelerin daha verimli kullanılacağına da işaret eden Jorge Fernandez, “İnsan başına 7 makine düşecek. Bu cihazların yüzde 50’den fazlası mobil cihaz olacak. Makineden makineye iletişim olacak. Vodafone olarak örneğin mobil sağlık konusunda Kızılay’la bir işbirliği yaparak mobil sağlık izlemesi yapabiliyoruz. Yine Vodafone şirketi olan Oksijen Ar-Ge ile lokasyon hizmeti sağlıyoruz. Kırmızı Bulut hizmetimiz şirketlere inovasyon kaynağı olacak. Bu sayede mobil teknolojileri birleştirerek makineden makineye bağlantılar artacak. Hepsi bir araya geldiğinde akıllı bir temel oluşturduğumuzda inovasyon yapmak isteyen şirketleri teşvik etmiş olacağız” dedi.