Instagram Collectibles özelliği değiştirilemez token’ların (NFT) ticaretini sosyal ağa getirmeye hazırlanıyor. Sızan haberlere göre sosyal ağ platform üzerinden NFT alım satımına olanak tanıyacak yeni bir özellik üzerinde çalışıyor.
Mobil geliştirici Alessandro Paluzzi tarafından sızdırılan habere göre, Instagram uygulama içinde dijital koleksiyonları uygulamak için bir özellik geliştirecek. Böylece Instagram bir “dijital sanat galerisi” haline gelecek ve bu yeni dijital değerin kullanımıyla platform içindeki etkileşimi artıracak.
Instagram Collectibles hakkında bilinenler
Paluzzi’ye göre, Mark Zuckerberg’in sosyal ağı yeni bir seçenek başlatmak üzere: Sosyal ağa NTF’nin şu anki trendiyle benzerlik gösteren ‘Collectibles’ isimli bir özellik getirilmesi planlanıyor.
https://twitter.com/alex193a/status/1407024946002399236?ref_src=twsrc%5Etfw
Bu bağlamda, Instagram’ın başkanı Adam Mosseri, bu yıl Mayıs ayında şirketin abonelikleri ve NFT’leri “keşfettiğini” ileri sürmüştü. The Information ile yaptığı röportajda Mosseri, dijital koleksiyon ürünlerinin bir hayran ile bir yaratıcı arasındaki finansal ilişkinin farklı bir biçimini ortaya çıkardığını vurguladı. Bu demeç bir bakıma Instagram Collectibles özelliğinin gizli kapaklı bir duyurusu olarak yorumlanabilir.
- NFT ve dijital sanat: Balon mu dönüm noktası mı?
- NFT, dolandırıcıların yeni odak noktası
- eBay, platformda NFT satışına izin verecek
Bu bilgi, içerik oluşturucuların artık akışta dijital öğeler sunabileceğini gösteriyor; bu, şüphesiz Instagram’daki yeni bir pazarın dikkatini çekecek, çünkü bu, sergi için yeni bir alan yaratarak dijital sanat satın alımlarını en iyi tarzda teşvik edecek.
NFT’lerin popülerliği
NFT’ler veya değiştirilemez tokenler, bir değer deposu olarak kullanılabilecek benzersiz dijital varlıklar, yani dokunulmaz, ancak internette bulunan ürünlere değer katarlar ve blok zincirinin doğrulamaları tarafından belirlenen kurallar altında çalışırlar.
Red Bull Honda Racing’in takıma sponsor olmak için piyasa fiyatına göre en alakalı altcoinlerden biri olan Tezos ile bir sözleşme imzaladığı Formula 1 örneğinde olduğu gibi, giderek daha fazla şirket içerik satmanın bu yeni yolu üzerine odaklanıyor.
Anlaşma, markaların hayranlarının, dünyanın en büyük motor sporları yarışmasında takımın yıllarına damgasını vuran anların kartlarını, fotoğraflarını ve videolarını satın alabilecekleri bir dizi jetonun piyasaya sürülmesini içeriyor.